kledingmaat prematuur

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door caat, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ben op het moment mijn zwangerschap aan het rekken door ernstige gezondheidsproblemen van mijn kant.. met de baby is tot nu toe alles prima dus dat geeft wat kracht om door te zetten! Gister hebben we gesproken over wat te doen als het voor mij niet meer veilig genoeg is en bij welke week ze de baby gaan halen met keizersnede. Waarschijnlijk word het week 34 of 35 als ik dat kan halen en moet ik er dus nog 2. Op het moment heb ik dagelijks thuismonitoring en is er dagelijks contact met internist en gyneacoloog om me nog eventjes thuis te houden zolang dat kan. Ik ben nu ook de laatste praktische dingen aan het regelen en dat moet nu allemaal eventjes wat sneller. Ik heb in principe de hele uitzet compleet, maar geen rekening gehouden met een prematuur-baby en moet toch nog even mijn schoonmoeder op weg sturen voor wat kleinere maatjes. 50 zal waarschijnlijk nog te groot zijn, gaat 44 lukken bij 34 a 35 weken?

2. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    ligt natuurlijk heel erg aan je kindje, mijn oudste is met 34 weken geboren en had idd maatje 44/46. mijn jongste is met 36 weken geboren maar had ook maatje 44/46.

vraag het ook even bij het prematurentopic die meiden weten ook wel adresjes waar je dit kunt bestellen/kopen. ikzelf heb vrijwel alles bij de prenatal prematurenlijn gekocht.

heel veel succes de komende periode!!!

3. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Hoi meis

Ons ventje is met 35 weken geboren en was 2120 gram zat dus in maatje 44. Ik had veel van isi mini is ook niet heel duur want normaal betaal je je scheel aan prematuren kleding.

4. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    Hier een 2ling met een geboorte gewicht van beide ongeveer 2500 grame n een lengte van 48 cm, maar toch ook maatje 44 hoor.Geboren met 37 weken

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    dank! ik stuur mijn schoonmoeder gewoon op pad om iets in huis te halen om mee te nemen naar het ziekenhuis straks. je kan het maar beter hebben toch?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou zeker zorgen dat ik wat had in huis in het kleine maatje! Mijn dochter is met 37 wk geboren en woog 1920 gram. Daar was zelfs 44 aan de grote kant voor.. het ligt er dus aan hoe groot/zwaar ze je kindje nu schatten. Sterkte in ieder geval meid!

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn mannetje had met 34 weken ook 44, maar niet lang daarna al 50. Koop niet teveel, je kleintje moet toch de couveuse en in het is de vraag of hij/zij kleertjes aan kan. Je kan dan nog rustig kijken wat past.

Maar de isi mini kleertjes zijn een aanrader, helemaal de rompertjes!

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons zoontje is met 34 weken geboren en woog 2000 gram. Na ruim 1 week in de couveuse kreeg hij zijn eerste kleertjes aan. 44 zouden misschien nog net gepast hebben, maar 50 (van klein vallende merken) paste ook vrij goed (soms iets omgeslagen mouwtjes). Ziekenhuis raadde mensen met kinderen van rond de 34 weken ook af om echt prematuur kleertjes te halen (hooguit 1e pakje).

9. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is geboren met 32~4 en woog 1700 gram en was ongeveer 45 cm. Na 2 weken mocht ze pas kleren aan en toen had ze maat 44. Dit hebben ze bij prenatal. Daar is wel een groot verschil je hebt 2 soorten, lang en smal en breed maar kort. Mijn dochter had een pakje breed en kort en leek net een doodongelukkig vogeltje! Later dat andere model gekocht dat was veel beter. Verder heeft het merk beebielove maat 44! Dit zat mijn dochter als gegoten. dat is wel wat duurder maar ik vond het prachtig spul! Succes met kiezen!

10. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Mijn zoontje is met 37+5 geboren en woog 2575 en maatje 44 was de eerste dagen zelfs nog iets te groot.

Deel Deze Pagina