recht op WW vanuit de sector onderwijs

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daydreamy, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hallo,

Ik heb een paar vraagjes ivm met einde contract.

1. Ik werk als onderwijs assistent in op een school en over een paar weken loopt m'n contract af, nu vertelden men mij dat ik dan geen ww aanvraag moet doen bij het UWV maar dat de ex-werkgever mijn uitekring betaald? hoe zit dit precies?

2. Afgelopen jaar april ben ik ontslagen (ivm reorganisatie) in een commercieel bedrijf, ik heb hierdoor 1 maand in de ww gezeten en ben daarna weer gaan werken, wordt m'n nieuwe ww-loon berekend op m'n totale arbeidsverleden (exclusief de maand ww)? of alleen op basis van wqat ik na die maand ww heb gewerkt?

Ik hoop dat u mij kunt helpen.
    Alvast bedankt.

Groetjes,
    Sandra

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daydreamy,

Je werkt in de sector overheid en onderwijs.
    In deze sector is de werkgever “eigen risicodrager”.
    Dit houdt in dat de werkgever aansprakelijk is voor je uitkering en re-integratie.

Hoe dit in jouw situatie geregeld is kun je bij je werkgever navragen.

Uit je verhaal maak ik op dat je na je laatste WW-uitkering meer dan een half jaar hebt gewerkt.
    In deze situatie vraag je een nieuwe WW-uitkering aan.

De hoogte van deze WW-uitkering wordt vastgesteld aan de hand van je Sociale Verzekeringsloon van 1 jaar voor je eerste werkloosheidsdag.
    (SV-loon:261=Dagloon)
    Van het dagloon dat uit deze berekening komt ontvang je de eerste 2 maanden 75% en vervolgens 70%.

UWV gebruikt je arbeidsverleden om vast te stellen hoelang je recht hebt op een WW-uitkering.

Actuele informatie over de rechten en plichten als je hebt gewerkt bij de overheid of in het onderwijs vind je hier.

Ik wens je veel succes bij het solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina