Wat zie je met tempen en hoe

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by MarielleB, Jan 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    Hoi
    Even een stomme vraag. Ben net begonnen met tempen. Gistermiddag ongi geworden. Wat moet ik nou gaan zien met tempen. Wanneer moet je temp omhoog of omlaag? :oops: .

Groetjes MarielleB

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Je moet elke dag voor het opstaan op hetzelfde tijdstip tempen (start gisteren). Je houdt elke dag bij hoe hoog je temp is.

Wanneer je je eisprong hebt gehad, zul je zien dat je temp 3 aansluitende dagen stijgt en hoog blijft. Op die manier krijg je inzicht in je cylcus en wanneer je je eisprong hebt gehad. Je ziet dus enkel achteraf iets.

Maar wanneer je een regelmatige cyclus hebt, weet je dus na een paar maanden tempen wanneer je je ei kunt verwachten.

Je hebt online programma's waarin je het bij kan houden, zoals deze: http://www.fertilityfriend.com/ Veel vrouwen hier gebruiken deze. Deze geeft ook mooi een grafiek weer en geeft je veel invulmogelijkheden (zoals cervixslijm waarneming etc.)

Succes

3. rectaal meten geeft de nauwkeurigste uitslag.

4. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    Dus je ziet niet aan de temp dat je eisprong eraan komt. Pas als hij is geweest?

MarielleB

5. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    Hoi
    Ik temp s' morgens voor het opstaan en iedere dag de zelfde tijd. En ook rectaal.

MarielleB

6. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ja je ziet pas 3 dagen nadat hij geweest is, dat hij ook geweest is. Maar je kan het vaak ook al merken aan bijvoorbeeld je cervixslijm. Wanneer deze zoals eiwit is, dan zit je in je vruchtbare dagen.

Maar ik zie dat je in ronde 17 zit. Heeft je huisarts of gyn je nog niet gevraagd (en dus uitgelegd) om te tempen?

7. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    Hoi Jannes,
    Nee ze hebben nog nooit gevraagd om te tempen, misschien omdat ik heel regelmatig ben(28 of 30 dagen). Wil gewoon zelf even een keer tempen om te kijken of mijn eisprong is op de dag dat ik het steeds vermoed.

groetjes MarielleB

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Dan kun je denk ik beter overstappen op ovulatietesten. Als je die begint te doen een dag of 2 voordat je denkt je eisprong te hebben, dan krijg je ook bevestiging. Veel minder tijdrovend dan tempen. Heb het zelf ook altijd gedaan om dat ik heel regelmatig was.

Verder hebben ze nog niets gedaan qua onderzoekjes?

9. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    heb ovulatie testen gedaan. had dan steeds een positieve test.
    in het ziekenhuis hebben ze inwendige echo's gemaakt om te kijken of er een blaasje (eitje) zich vormde. en ze hebben de samenlevingstest gedaan.
    de eerste test was negatief en de 2e was goed, wel was mijn eisprong toen geweest. dus ergens tussen die twee testen in. mijn man heeft zaad moeten inleveren. alles was goed en binnen de normen.

groetjes MarielleB

10. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Nou dan mag je er vanuit gaan dat je rond die dagen dus een eisprong hebt. En je hebt zo te lezen een folikel meting gehad, dus heb je ook gezien dat je ei is gesprongen. Tenminste ik neem aan dat ze door zijn gegaan met echo's totdat hij sprong?

En ik begrijp dus eigenlijk dat je weer naar huis bent gestuurd met: succes! Wat een stomme arts!

11. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    ja ze zijn met de echo doorgegaan. ging in een moeite door. en inderdaad wij mogen het voorlopig zelf proberen. en als het over een half jaar nog niet raak is dan kunnen we terug komen. we hadden op dit moment namelijk meer kans om zelf zwanger te raken dan met medische hulp.

groetjes marielleB

Share This Page