Ik heb al paar x gehoord en gelezen dat je via je cevixslijm kan testen of je vruchtbaar bent...nou heb ik een hele regelmatige cyclus de afgelopen 25 dagen ...maar heb t gevoel dat t pas ..rekbaar en slijmeriger is..na mijn eisprong ik heb niet echt heel erg last van afscheiding...alleen na mijn menstruatie en er vlak voor...is er iets mis met me : kus shenna
Nee hoor er is niks mis met je, rekbaar doorzichtig slijm komt vaak voor rond de tijd van de eisprong. En kan dus ook tijdens of kort daarna voorkomen.. Vruchtbaar slijm kan wijzen of vruchtbaarheid, maar dit hoeft niet. Om zeker te weten wanneer je eisprong is zou je ovultietesten kunnen gebruiken, die zijn over het algemeen betrouwbaarder dan cervixslijm.
Het kan ook zijn dat de periode tussen je eisprong en je NOD wat korter is dan 14 dagen.. dus je ei een paar dagen later is dan je denkt.
Thnx voor jullie reacties , Ja annerie dat denk ik ook idd.. dat heb ik ook wel is ..misschien is het bij de een meer dan bij de ander En miepie misschien heb je gelijk...ik heb zeg maar via een onlinecalculator me ''eisprong'' berekend Misschien klopt dat wel helemaal niet. hebben jullie ervaring met ovulatie testen?
Ja, gebruik ze bijna elke maand - ben er zo ook achter gekomen dat mijn LF maar 11-13 dagen is, en niet 14. Daarnaast wisselt de lengte van mijn cyclus wat (de ene keer 24, dan weer 28 dagen), dus wel prettig om zo te weten wanneer je je eisprong ongeveer hebt!
Hoi Shenna je cyclus bestaat uit 2 fases.. de fase voor je eisprong (de zgn folliculaire fase), en de fase na je eisprong (de zogeheten luteale fase) De foll. fase kan heel erg per persoon verschillen. De luteale fase (na je eisprong) is meestal 14 dagen, maar kan varieren van ongeveer 10-18 dagen. Als jij dan je eisprong hebt op dag 14 komt het dus vaak voor dat je een cyclus hebt van 28 dagen. Maar dit is lang niet bij iedereen het geval. Ik denk ook dat veel meiden hier er baat bij zouden hebben om hun lichaam beter te leren kennen. Ik heb ervaring met temperaturen en met ovulatietesten en ook met vruchtbaar slijm ed. Uiteindelijk voelde ik mijn eisprong zelfs! Ik zat dus ook op de dag goed wanneer ik zwanger ben geraakt bleek later tijdens de echo. Ga es een paar maanden temperaturen en dan kun je wrs heel mooi zien wanneer je eisprong is geweest. (er is een topic op het forum aanwezig) Succes! Liefs, Paula
Ja je hebt ook helemaal gelijk, misschien is t wel helemaal niet de 14e dag ...ik heb nl een cyclus van 25 dagen... Ik ga gewoon even naar kruidvat morgen, ovulatie testen halen Bedankt voor het advies Temperaturen zal ik volgende maand mee beginnen! Meiden bedankt!