Ik vroeg me af of je bepaalde dingen beter niet of niet te veel moet eten drinken als je borstvoeding geeft? Mijn zoontje heeft nu krampjes en vroeg me af of dat erger kan worden door bepaalde eten of drinken wat ik neem. Verder nog vraag je over het voeden. Hij komt laatste paar dagen om de 2 of 2,5 uur en had al begrepen dat dat clusteren ofzo is? ik geef daar gewoon aan toe maar doe dan wel 1 borst per keer. Ook al probeer ik daarna de ander dan drinkt hij vaak niks tot mischien paar slokjes. Doe ik het wel goed zo? en zal er vanzelf een ritme in komen?
ik heb in t begin infacol toegediend omdat hij zo'n pijn in zn buik had, dat hielp goed, gewoon bij kruidvat te halen!Je moet opletten met uien/prei/mandarijnen en gekruid eten!
infacol heb ik in huis en geef het af en toe voor de bv.. hij word wel erg boos want hij vind het volgens mij erg vies haha.. hoevaak gaf jij het? Gister heb ik dan toevallig monchou gegeten met uien maar normaal eet ik alles wat jij zegt erg weinig.. maar hoe zit het met cola en koffie??
Er is nooit bewezen dat voedingsmiddelen krampen bij je kind veroorzaken. Het ene kind heeft nou eenmaal veel krampen het andere kind weinig/niet. Bij vraag kan je het beste gewoon aanbieden zoals je zelf al doet. Tussendoor verschonen/boertje en daarna toetje borst is altijd goed. Als je een normale productie hebt , neem dan altijd de laatste borst ,als eerste ,bij de volgende voeding. Op die leeftijd is om de 2, 2½ uur heel normaal. Ritme komt vanzelf, en als je denkt, nu weet ik hoe het zit, gooien ze het ritme weer om
Luca had veel krampen en ik kon van een aantal dingen wel merken dat het ze verergerden, zoals pittig eten en dingen met heel veel knoflook. Ook uien verergerden het, maar kennelijk heeft niet elk kindje er last van.
Ik heb ui, prei, knoflook, verse peper, scherpe kruiderij, kool, caffeine, e.d uit menu weggelaten en toch heel erge krampen. Nu eet ik alles weer en mijn zoontje heeft nergens last van. Zegt dus niet altijd wat. 't Lijkt me overigens sterk dat mandarijnen krampjes kunnen veroorzaken.
Alles wat je tijdens de zwangerschap at en waarna je kind niet overdreven druk in je buik werd kun je gewoon eten als je zelf voedt zonder dat je kind er krampjes van krijgt. Je vruchtwater neemt namelijk veel meer de smaak van je eten aan dan je melk. In principe kun je dus alles eten. Alleen als je merkt dat je kind ergens last van heeft kun je het beter een weekje of 3 laten staan en dan opnieuw proberen. Er zijn een heleboel lijstjes van wat 'niet mag'...in elk land zijn ze anders, en het grappigste is dat dingen die in het ene land NIET mogen vanwege krampjes, in andere landen juist WEL mogen omdat ze goed voor je zijn of meer melk zouden geven of zo...
ik merkte dat mijn kinderen de eerste maanden last hadden als ik tomaten, rauwe ui/ knoflook, schepe chili of bonen at. sommige kinderen hebben nergens last van, anderen wel. en weer anderen hebben toch wel last van krampjes wat je ook eet. je kunt daar alleen achter komen door een beetje te experimenteren. mijn kinderen hadden niet veel last van krampjes, dus het viel duidelijk op dat het gelinkt wat aan bepaald voedsel.
oke bedankt voor de tips! hij begint nu ook van die witte pukkeltjes te krijgen.. dat komt toch ook door de bv?
Mijn zoontje had ook veel last van krampen, geen uien, geen knoflook (heb toen een heerlijke tapenade ontdekt maar dat ging helaas niet goed, geen kool, niet teveel cola en koffie, geen sinasappelsap kortom ik heb mijn dieet van mijn zwangerschap doorgezet toen, en dat ging goed. Verder heb ik cinebabe gebruikt werkte goed bij hem. En een warm bad als het echt niet meer ging. Is moeilijk he die krampjes, als ik het terug haal weet ik het nog wel maar je vergeet het ook, raar toch......want die tijd vond ik best zwaar........