Hoe werkt de 1-2-3 speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stephaniev, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik heb vanmiddag de avent 1-2-3 speen gehaald, maar nu de grote vraag: hoe werkt dat ding??? :( De mevrouw van de etos zei namelijk dat je het nummer bij de mond van je baby moet hebben..... Ik heb het net geprobeerd maar hij had binnen een paar slokken de halve fles leeg:$ terwijl hij dan op stand 2 zou staan. Zelf toen ik stand 1 probeerde kreeg ie nog van die grote slokken binnen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het cijfer moet gelijk staan met de neus...
    Althans bij difrax wel..

3. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dan had ik het dus wel goed staan. Maar er kwam echt zoveel melk uit. Werkt het bij jou wel goed?

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou... Bij mij werkte het niet echt.. Had t idee dat het uit de 1.2.3 speen sneller kwam als bij de s speen van difrax...
    Dus hier geen fan :p

5. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Mees krijgt altijd pap uit de 123speen. Er komt inderdaad heel veel melk uit dus voor Mees is ie niet geschikt om alleen melk uit te drinken. Voor melk gebruiken we de gewone spenen van Avent.

6. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik heb nu ook de gewone aventspeen er weer ingedaan. Hij had net 60ml in een paar slokken :$:$ dus gauw die speen eruit gehaald. Misschien dat ik die 123 dan in de toekomst ook voor pap ga gebruiken.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier verslikte ze zich enorm met alleen al stand 1 van de 1-2-3 speen....

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dat hij veel sneller gaat.... Was hier ook!

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 123 speen is de 1 totaal niet te vergelijken met een gewone 1 speen, veel groter! Maar daar was je zelf ondertussen al achter hahaha, hier ook gebruikt alleen voor pap

10. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik heb hem gisteren voor het eerst gebruikt voor een papfles. Ik had maar 1,5 schepje rijstebloem erbij gedaan. Wilde eerst kijken hoe ze op een beetje dikkere voeding reageerde. Ze dronk het zoooooo snel op. Heb tussendoor mijn gewone speen (nr 2 ) erop gedaan. Ik denk dat de pap dikker moet zijn voor deze speen, zelfs op standje 1.

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik gebruikte die speen alleen toen hij johannesbroodpitmeel in zijn fles kreeg. Gewoon melk is te vloeibaar voor die speen. Bij gewone melk hebben we de 3 speen en 4 speen (die laatste gebruiken we nu) gebruikt.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier was ook zelfs standje 1 al net dwangvoederen...

En een gedoe om de juiste stand aan de bovenkant te krijgen. Heb ik amateuristisch opgelost door in de ring een merkje te kerven terwijl de fles dicht zit - aan de bovenkant. Als ik de speen dan in de ring doe, het gewenste nummer bij het kerfje. Bij opnieuw dichtdraaien zit het gewenste nummer dan ook boven.

(Want ik vind de aanduiding op de speen zelf praktisch onzichtbaar, zeker bij weinig licht.)

13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Wij hebben hier hem ook alleen maar gebruikt voor de papfles.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De 123 speen is ook alleen voor de papfles ;)
    ( of voor dikkere voeding )
    Het is absoluut niet te vergelijken met de andere spenen, die zijn wel geschikt voor gewone (opvolg)melk. Mocht je kindje dus toe zijn aan een grotere speen, dan moet je echt de speen nemen met 1 cijfertje hoger als wat je al had.

Deel Deze Pagina