Hoeveel vocht moet een kindje perse per dag drinken. Mijn dochter is nu 14 maanden. Ze drinkt wel denk 250 ml per dag maar spuugt wel alles uit en waterdiarree. Ik ben al bij de ha geweest maar was het vergeten te vragen. Ze heeft dit al 4 dagen
Vocht zit ook in yoghurt, fruit etc. Volgens mij is er niet een harde minimum. Verschilt per kind denk ik. Gewoon zoveel mogelijk en oppassen dat ze niet uitdrogen.
ja ze is zo zielig nu het word echt steeds erger normaal eet en drinkt ze erg goed en nu ze je gewoon dat ze misselijk is. Geen plasluiers alleen diarree. Ben benieuwd wat de dag morgen brengt anders ga ik weer na de HA
Toen ons zoontje 2 weken geleden ziek was dronk hij ook heel weinig. Soms dronk hij helemaal niks maar wilde wel wat fruit eten. De dokter zei toen dat we moesten opletten dat hij geen droge lipjes/mond kreeg en dat zijn ogen niet "doffig" werden.. Beterschap met je meisje!
droge lipjes heeft ze al ogen glanzen nog mooi. Pfff het duurt al zo lang vorige week heeft ze ook al een koortsstuip gehad. Ik geeft dr heel de dag vocht maar ze houd niets binnen
Ach gossie arm meisje! Geef je al ORS? Als ze droge lipjes heeft zou ik wel even bellen naar de huisarts voor de zekerheid.. Hebben ze iets gegeven tegen het spugen?
ja ors geef ik maar dat wil ze echt nietook niet met diksap ofzo. Ik ben om half 5 bij de ha geweest die vond haar nog niet uitgedroogd ze heeft verder niet gekregen moest haar meer drinken geven(wat ze niet binnenhoud) en morgen moest ze 1 goede plasluier hebben sochtends en in de loop van de dag ook nog 1. Ze was net wakker helemaal onder de diarree. Zo zielig en dan heeft ze ook nog eens z,n vervelend broertje die vind dat ik alleen de mama van hem ben haha
Mijn buurvrouw gaf de ORS dus idd met een spuitje. Onder dwang... Wel zielig, maar het hielp wel. Mengen met iets zoets is volgens niet zo handig, dat tast de samenstelling aan. Ik heb het spuitje al liggen, maar ze at/dronk het ook van een lepeltje.
O echt dat wist ik niet pfff ik ben echt een slechte mama dit is al de 2de x mijn zoon was rond haar leeftijd ook zo ziek. Ik sta erbij en kan er zo weinig tegen doen verschrikkelijk
Nou ja, ik las vandaag hier op zp dat ze het in een zeker ziekenhuis ook mengden met ranja, dus kan vast niet zo heel veel kwaad. Maar als je googlet op ORS, vind je die info dus.