Wat is het nou?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ise, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik zal even de situatie voorleggen, want ik weet het even niet meer. Vorige week ben ik met mijn zoontje naar de (vervangende) huisarts geweest ivm met mijn vermoeden van verborgen reflux. Ik vertelde dat ik nutriton gaf, maar volgens haar waren er vele oorzaken van spugen/reflux en kan het bv ook een allergie zijn. Ik moest van haar maar overleggen met de cb over andere voeding. Dus ik cb gebeld, die mevrouw vond het maar raar dat ik weer teruggestuurd ben. Maar ze zei probeer maar de hypo-allergeen intensief van friso, wie weet.... Ik ben dus gaan opbouwen, dit nu op 5 hypoallergeen op 1 gewoon. Mijn zoontje is ondertussen ziek (verkouden) geworden. Hij spuugde regelmatig met flinke kracht een groot deel van zijn voeding terug, nu zijn verkoudheid minder wordt neemt ook de frequentie van het spugen af. Ik neem dus aan dat het spugen van de verkoudheid kwam. Ook heeft hij nu wat vaker ontlasting, eerst met moeite 1x per dag, sloeg ook weleens over. Nu soms 2 of 3 keer per dag, maar ook weleens met slijm en stukjes. Dat slijm zal ook wel van de verkoudheid komen, maar hoe komen die stukjes erin? Hij krijgt niks naast zijn melk, hooguit een slokje water of thee. Ik weet het even niet meer, zijn de reacties nou van zijn nieuwe voeding of van de verkoudheid? Wie kan mij helpen? (en sorry voor het lange verhaal)

2. Volgens mij kan het allebei. In eerste instantie zeg ik als ik het zo lees dat het komt van de verkoudheid, zoals jij ook al zegt. Maar ook een voeding die niet goed verdragen wordt kan spuugreacties geven. En nieuwe voeding kan ook ontlastingproblemen geven. Ik vind het erg vreemd van je ha dat zij je niet serieus heeft genomen en je terug heeft gestuurd naar het cb. Gelukkig neemt het cb je wel serieus. Ik hoop dat deze nieuwd voeding nu beter aanslaat, maar als het van de verkoudheid komt, dan zou het kunnen dat je op je oude voeding terug kan en dat er dan geen problemen meer zijn. Dat zou een kwestie van proberen zijn.

3. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Volgens mij zijn die stukjes normaal. Ik kan me herinneren zoiets op de verpakking gelezen te hebben (of op de site).

Mijn dochter krijgt ook borstvoeding dus ik kan het niet goed vergelijken (daar zitten ook stukjes in).

Groetjes Wendy.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.861
    113
    Toen Robin een week of 6 was ben ik ook naar de dokter gegaan, omdat ze ook echt slijm begon te spugen en helemaal naar adem hapte. Het waren toen alleen echt hele dikke slierten zelfs. Ik gaf toen nog wel BV. Bleek bij haar wel reflux te zijn. Maar goed, tot die conclusie kwam niet de huisarts, maar de arts bij het CB een paar dagen later.
    Maar misschien komt het wel door de verkoudheid, zou ook kunnen, maar hier ging het dus gewoon gepaard met veel slijm.

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hier ook stukjes in de poep soms lijkt het wel piccalilly :)
    Nu Isa verkouden is spuugt ze ook wel af en toe wat melk terug vorige week op de top van de verkoudheid haar halve flesje.

Het zou dus best kunnen hoor door de verkoudheid, houd het gewoon goed in de gaten of het over gaat als de verkoudheid weg is. succes!

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    refluxklachten zijn zeer verminderd door de ha-voeding. ik had er echt niks van verwacht, ik had zoiets van ik probeer het maar zodat ik met die reflux terugkan naar de huisarts en kan zeggen dat ik die voeding heb gebruikt. het cb zei nl ook dat het reflux was. het met boogjes spugen kwam dus echt door de verkoudheid en niet van de nieuwe voeding! nu doet ie het niet meer namelijk! er komt ook aanzienlijk minder zuur naar boven en dat allemaal zonder nutriton.

Deel Deze Pagina