Hoi meiden de titel zegt het al. Hoe werkt dit eigenlijk? Ik ga morgen bellen naar de gynecoloog i.v.m. extreem korte en lange cyclussen.. Nu dacht ik, ik ga gewoon beginnen met ovutesten om te kijken of ik me ei op kan sporen, zodat het een beetje mee werkt met het ziekenhuis. Ik heb het alleen nog nooooit gedaan dus ben er erg leek in haha. Ik zit nu op mijn 2de dag van mijn menstruatie... Brand los! Wat kan en moet ik doen?? Hihi
Hoii!! Ik begin meestal op cyclusdag 10 met ovulatietesten. Als de teststreep net zo donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep springt je ei binnen 24-48 uur. Er verschijnt bijna altijd wel een licht teststreepje, omdat je altijd wel iets LH in je urine hebt zitten. Succes!
Ohh sorry haha! De ovulatietest mag je NIET 's ochtends doen. Maar bij die van Clearblue geloof ik wel.. als ik het goed zeg. Ik gebruik die van de Action en bevallen erg goed. Ik test vanaf cyclusdag 10 elke dag als ik uit mijn werk kom.. Rond 17.00 uur.
Hoi! Ik ben onderhand expert in die stomme dingen hahaha Ik had/heb extreem korte cycli dus ik begon altijd op cd 6 (omdat ik vaak al op cd 7 een knaller had! ) Ze raden je aan om niet met je eerste ochtend urine te testen. Dus je 3e plasje is het best om mee te starten Tussen 10 uur sochtens en 20 uur savonds is de beste tijd. Ik zelf deed ze 2x per dag rond dezelfde tijden , zelf deed ik ze om 14 uur en om 19 uur, zodat ik zeker mijn piek niet kon missen. Zodra ik een piek had op de dipsticks ovu's deed ik een cb digi om te bevestigen of ik idd de piek te pakken had, en dit klopte eigenlijk altijd kreeg dan steeds een smiley op de digi ik vind deze namelijk veels te duur om die 2x per dag te gebruiken Zo ben ik iig zwanger geraakt van mijn dochtertje! Hoop dat je iets aan mijn info hebt en wens je veel succes!
Hoi, De meest essentiële info heb je al. Lastig dat je cycli zo wisselend zijn, bij een korte cyclus moet je uiteraard eerder beginnen met testen dan bij een lange. Ik heb ze van sensitest via internet. Ze zijn m.i. betrouwbaar en niet zo duur. Tips die ik je nog wil geven: test iedere dag rond hetzelfde tijdstip zodat je je piek niet kunt missen. En als het je te doen is om uiteindelijk te zien wanneer je ovuleert zou je naast de testen ook je BBT (basal body temperature) kunnen bijhouden. Nadeel van temperatuurmethode is wel dat je pas je ovulatie ziet als hij al voorbij is. Heel veel succes.
Hmmm ik zie mezelf niet iedere ochtend met de termometer aan de wandel haha. Ik vergeet dat ook gegarandeerd. Ik ga wel even kijken bij de action voor die testen en ga denk ik rond dag 8 ofso dan al proberen voor de eerste maand. Kijken of ik er al wat wijzer van word hihi. Dankjullie zeer voor de tips dames! Hopelijk word ik er wat wijzer van en hopelijk is het snel zover! Hihi de kinderwagen heb ik namelijk al op het oog