brrrrr ik heb het altijd zo koud !!

Discussie in 'De lounge' gestart door Memories, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memories

Memories Niet meer actief

Pff ik heb het echt de hele dag door koud zit vaak ook echt te bibberen

De kachel staat hier op 21, 5 en nog koud al voelen me wangen wel warm aan.
    Na de bevalling van mijn dochter ben ik spontaan 35 kg afgevallen in 5 maanden tijd ..omdat ik daarnaast ook echt heel.erg vermoeid was ondanks dat ons meisje gauw door sliep enz. Ben ik naar de ha gegaan .
    Ik bleek toen een ernstig te kort aan b12 te hebben.
    Nu krijg ik alweer bijna een jaar injecties ervoor.

Is dit ook een symptoom ervan ? Herkent iemand dit ?

Iemand zei laatst ja je bent je termolaag kwijt geraakt door al dat afvallen haha
    Hiervoor was ik altijd stevig zo rond de 70 kg na mijn zw was ik 75 kg
    En nu 50.

Ik doe er echt alles aan om weer warm te worden of ieder geval niet steeds zo te bibberen en die koude handen en voeten zijn ook vreselijk !!!

Pff zo dat heb ik ook weer van me af geschreven.

2. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Vraag het eens aan je huisarts.

Zit je niet op de tocht? Bleek ik wel te zitten namelijk

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier 17kg afgevallen en ook een verschrikkelijke koukleum geworden!
    Hetzelfde geldt voor mijn man, die droeg nooit een winterjas en nu na het vele afvallen wel!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had het ook, vitamine D-tekort en ondergewicht.. Heb daar toen een spuitje voor gehad die ik in m'n mond moest leegspuiten.. Nu alleen nog ondergewicht maar een stuk minder last van de kou.

5. Memories

Ja ik dacht eerst ook tocht maar we hebben serieus alle spleetjes in huis afgeplakt haha.
    Ik denk dat het ook zeker te maken heeft met het vele afvallen misschien is me lichaam dit niet gewend ofzo.

Ik krijg nog steeds de injecties de komende jaren nog wel, voor me vermoeidheid werkte ze super maar voor de kou of het aankomen niet.

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Sinds ik gestopt ben met roken heb ik er geen last meer van.

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Als het b12 tekort niet door je dieet komt ( bijvoorbeeld vegetarisch), dan zou je je leven lang aan de b12 injecties moeten blijven. Je lichaam kan de b12 niet opnemen uit de voeding, dus je zult de injecties altijd nodig hebben.

Heb je al eens naar je schildklier laten kijken? Als die niet super werkt, kun je het ook enorm koud krijgen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat een b12 tekort en een vitamine d tekort vaak samen gaan. Of je het koud krijgt van een vitamine d tekort, dat weet ik niet. Ik heb wel een tekort gehad, maar die is alweer opgelost en ik ben nog steeds een enorme koukleum.

En je hoort het inderdaad wel vaker dat mensen het ineens veel kouder hebben als ze zijn afgevallen. Je mist dan natuurlijk wel een 'beschermlaagje'.

Misschien eens naar de huisarts gaan, als je zou koud blijft? Misschien is het wel iets medisch. En anders maar een lekkere warme trui aan doen.

Ze zeggen ook wel eens dat sporten helpt, maar dat heeft bij mij helaas ook niet geholpen. Ik ben ( en blijf waarschijnlijk) ook een enorme koukleum :(

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je niks mankeert maar dat het gewoon door get afvallen komt

Ik weeg nog net geen 50 kilo(al jaren) en ik heb t altijd koud... Heel koud vooral vanaf nu tot en met april/mei

Dus in mijn geval is t een kwestie van 'gewoon' aankomen(wat verdomd moeilijk is)

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Heb je je schildklier laten controleren?

Edit: Oh ik zie dat iemand anders dat idd al heeft geopperd. Zou namelijk heel goed daar aan kunnen liggen. Het werkt onder andere als een kacheltje voor je lichaam. Als je schildklier niet meer goed functioneert, dan slaat het kacheltje ook niet meer goed aan zeg maar.

10. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hier een dame met extreme overgewicht die het altijd koud heeft ;)
    wat ik doe als ik het koud heb is lekker gaan douchen en dan daarna heel snel mijn hele lichaam föhnen dan lekker warm aankleden en dan een heerlijk theetje drinken, heb het daarna meestal niet meer koud.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook ene die het snel koud heeft naar bij 21 graden gelukkig niet.
    Hier is denk ik de reden ondergewicht en een snelle schildklier + weinig slaap.

Op het werk is geen verwarming, poorten vaak open en ik zit op de reachtruck (soort heftruck) dus constant wind en ik zit stil op mn werk brrrrrrr

En als ik dan naar huis ga, onderweg naar de auto, dan heb ik het zo koud en span ik me zo fel op dat ik zelfs braakneigingen krijg. Zo koud heb ik het dan dus bah

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier nog iemand die het altijd koud heeft. Ik ben ook geen zwaargewicht (52kilo) en heb het al zo lang ik me kan heugen snel koud.

Zag gister in de efteling mensen lopen met zo'n dun jasje aan, ik liep al in mijn winterjas en dikke sjaal. Kon me nog net inhouden mijn muts niet op te doen..

Ik denk dat het met het afvallen te maken heeft en wat je zelf prettig vind. De ene houd meer van warmte en de ander meer van lekker fris. Ik zou dus ook nooit op wintersport gaan bijv, mij te koud haha..

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat vaak helpt is een goed warm bad nemen.
    En als je daar geen tijd voor hebt, je polsen onder een warme kraan houden. Koud beginnen en het water stilaan warmer en warmer laten worden.

Pffff ik weet nog vorig jaar, hoogzwanger en bijna geen last van de kou, was de beste winter ooit :D

14. Memories

Mijn schildklier werd. Als eerste gecontroleerd bij de dokter
    En die was helemaal top.

Ja dat zei de arts ook over de injecties blijven spuiten.

Aan slaap gebrek ligt het zeker niet er zijn dagen dat ik en J. Kunnen uitslapen tot 9-10u haha.

Een warme douche helpt inderdaad wel en dan gauw in bed savonds zodat ik het niet koud heb in bed.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan door je B12 komen, maar ook door andere tekorten, bv B3. De meeste huisartsen (en andere reguliere artsen) hebben hier weinig kaas van gegeten, dus als je het echt wilt laten uitzoeken, zou ik je aanraden naar een orthomoleculair arts te gaan.

Succes!

16. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier ook altijd koud. Het begint met handen en voeten en natuurlijk heeft heel mijn lichaam dan koud. Bij mij is het eerder een doorbloedingsprobleem. Mijn bloed stroomt niet goed in mijn vingers en tenen, waardoor die al gauw blauw uitslaan in de winter en ik het helemaal koud krijg. Er bestaan kruiden voor maar ik heb er nog niet voor gekeken.

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heb je geen lage bloeddruk? of kan dat er niet mee te maken hebben? Ik heb zelf geen ondergewicht, meer gewoon normaal gewicht, maar heb het 's winters ook altijd koud !

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is je schildklier geprikt?

Sorry lees het nu, wat was je waarde? Want bij een TSH van 4 kan je je alsnog vreselijk voelen en toch valt het binnen de 'normaal' waarde.

19. Memories

oh daar vraag je wat haha , het is alweer een paar maanden terug dat erop getest is .
    de ha heeft alles na gekeken toen omdat ik zo moe was , duizelig , en zoveel af viel
    b12 was het enige wat eruit kwam, ja en bloedarmoede omdat ik na de bevalling 4 maanden lang ongi was..

ik ben nu niet meer moe , ook niet duizelig alleen dan die kou.
    voorheen dat ik nog een lekkere spek laag had had ik nergens last van haha

mijn zus had dat idd ook van de doorbloeding dat het helemaal blauw , grauw werd.
    dat heb ik dan weer niet.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik heb toch echt wel een isolatielaagje, geen tekort aan wat dan ook. En ook niks wat te traag of te snel werkt.
    En ik heb t ook altijd koud.

Mijn man zegt altijd; zodra het onder de 20gr komt, voel je aan als een ijsblokje haha.

En op mijn werk sta ik bij de cliënten bekend als; die zuster met die koude handen :p

Deel Deze Pagina