hoe werkt dit?

Discussion in 'De lounge' started by toetie, Jul 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    wij zouden eigelijk aan het einde van het jaar naar spanje gaan naar alicante via transavia.
    jammer genoeg door omstadigheden willen we niet meer gaan ik heb een annuerings verzekering met het boeken van de tickets afgesloten maar ik kan niks op de site vinden hierover en dacht probeer het hier maar.
    weet iemand hoe dit zit krijg je je geld terug, een deel of helemaal?
    moet je de rede melden en zoja bepalen hun dan ook of hun het een rede vinden om niet meer te gaan of wat?
    meer informatie wil ik best geven maar via pb.
    groetjes
    toetie

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Meestal keert de annuleringsverzekering alleen uit bij ziekte (verklaring van de arts dat je niet mag reizen) en overlijden (1e en 2e graads familie).

Maar als je alleen tickets hebt geboekt kan het ook anders werken, ligt aan hun voorwaarden. Zou daar gewoon even naartoe bellen en de situatie voorleggen.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Het ligt aan de reden ja, maar meestal is dat idd overlijden van dichtbijstaande familie en dan ook nog rond het moment van de reis.
    Verder idd gezondheid van de reizigers die meegaan op het moment van vertrek.
    Andere reden zullen denk ik niet werken. Ze zullen ook de reden moeten weten met evt verklaring van arts of iets dergelijks. Dus als het andere redenen zijn heb je dnek ik pech en krijg je niets terug.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij gewoon 'geen zin' keren ze niet uit. Je moet dus inderdaad wel een reden geven (overlijden of ernstige ziekte van familielid of van een van de reisgenoten, nieuwe baan na werkloosheid, zwangerschap die je bij boeking niet wist, dreigende echtscheiding). Check je voorwaarden voor geldige annuleringsredenen. Daar staat ook in wat wordt uitbetaald. In principe krijg je dan gewoon je geld terug, als er tenminste sprake is van een gebeurtenis waarvoor de verzekering geldt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Net als de anderen al zeggen, dat staat in de voorwaarden, maar die voorwaarden zijn behoorlijk streng en je moet het meestal kunnen aantonen, bijv. door een verklaring van een arts o.i.d.

6. Bri

Bri Niet meer actief

o ja, het gaat om een reis aan het eind van het jaar.
    misschien kun je 'm dan nu nog annuleren zonder dat je alle kosten al hoeft te betalen? scheelt ook weer. check de voorwaarden van het reisbureau dus ook nog even!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    het is inverband waar we heen gaan er een aangifte in de familie loopt waardoor er dus slaande ruzie is geweest.
    en ik kan de voorwaarden niet zien op de site van transavia of mischien dat ik ippig ben..

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik denk dat in je boekingsbevestiging van Transavia staat wat hun voorwaarden zijn qua wijzigen/annuleren van je ticket en als je met het boeken tegelijkertijd de verzekering hebt afgesloten zal het daar ook in staan neem ik aan.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
  10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien kun je een verklaring krijgen via de dokter?
    Ik heb ooit m'n ticket moeten boeken omdat ik ruzie kreeg met diegene, toen ben ik nd verzekering gestapt en heb ik gezget dat ik niet kon komen omdat zij in scheiding lag.
    Ik kreeg het geheel vergoed.
    Leugentje om bestwil.
    En als je bedrag niet te hoog is, doen ze daar niet moeilijk over.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Alles is volledig afhankelijk van de ticketvoorwaarden die je bij boeking hebt aanvaard. Doorgaans hoe goedkoper het tickets, hoe minder flexiber het is. Dus het kan zomaar zijn dat een ticket zgn. non-refundable is (geen teruggaaf van de kosten). Dit is echter alleen het geval als het ticket ook al daadwerkelijk is uitgegeven (er moet dan een ticketnummer bestaan). Het kan zomaar zijn dat aangezien je de vlucht pas aan het einde van het jaar is, dat het ticket nog niet is uitgegeven. In dat geval zou je je ticket in principe kostenloos moeten kunnen annuleren.

Echter, als dit een ticket is die online is gekocht, dan vrees ik dat je de kosten van het ticket kwijt bent (staat ook duidelijk aangegeven op het moment dat je je ticket boekt, je accepteert de voorwaarden namelijk).

Indien dit het geval is, zou je ook kunnen overwegen je ticket te wijzigen naar een latere vertrekdatum, en er dan met z'n tweetjes (of met hoeveel je ook bent), met op uit te gaan, zonder dat de rest van de familie dat weet. Zo vroeg zou dat zeker moeten kunnen, of in ieder geval tegen een kleine vergoeding.

Is misschien ook het overwegen waard ...

12. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Je kunt altijd annuleren, ook zonder opgaaf van de reden. Hoe langer het nog duurt voordat je werkelijk zou gaan, hoe lager de annuleringskosten zijn, maar het kost altijd wel wat. Als je vlak voor vertrek annuleert ben je je geld gewoon kwijt.

Heb het even voor je opgezocht:

"Annuleren [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana].... De annuleringskosten bedragen 100% van het voor de boeking (inclusief eventuele speciale verzoeken) verschuldigde bedrag. Er wordt derhalve geen restitutie verleend, met uitzondering van alle door de luchthaven en overheden opgelegde passagiersgebonden belastingen, deze kunnen op uw verzoek worden gerestitueerd. De brandstoftoeslag wordt niet gerestitueerd. Het verzoek om restitutie van deze belastingen dient binnen 3 maanden na de geboekte reisdatum te worden ingediend....[/FONT][/FONT][FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]. Voor restitutie van belastingen brengen wij € 30,- administratiekosten per geannuleerde boeking in rekening. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het transavia.com call centre."[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]Bij transavia ben je dus gewoon alles kwijt, of je nou vandaag annuleert of over 3 maanden. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana][/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]Je kunt de kosten van annuleren bij de verzekering terug vragen. [/FONT][/FONT][FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]Of je je geld terug krijgt hangt van de verzekeringsvoorwaarden af. Die moet je opzoeken bij de annuleringsverzekering.[/FONT][/FONT]

Je moet transavia los zien van de annuleringsverzekering. Daarom vind je de verzekeringsvoorwaarden niet bij transavia op de site.
    [FONT=Verdana,Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana,Verdana]
    [/FONT]

13. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    bedankt voor de tips mijn vriend heeft zonder fatsoenlijk te overleggen en goed naar de voorwaarde te vragen het geannuleerd.
    dus ben behoorlijk boos geworden wat gezien de situatie was het beter om eerlijk te zijn inverband bedreigingen enzo..
    maarja het kan dus gesloten worden hoe moet ik dat doen?

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    toerist18 sorry maar ik vind dat geen leugentje om bestwil maar verzekeringsfraude. Je liegt de verzekering voor om er geld uit te kunnen halen als iedereen dat zou doen zou de premie voor dit soort verzekeringen giga omhoog gaan.

15. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Terwijl ik mijn bericht aanpaste heb jij alweer een bericht geplaatst. Lees mijn bericht boven het jouwe nog eens. Dat je vriend heeft geannuleerd is niet erg, dat moest toch. Je moet nu je verzekering bekijken.

16. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ja maar als ik niks terug krijg kan ik net zo goed mijn ticket omboeken dat we iets langer de tijd hebben en gewoon een huisje konden huren..

17. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Dit dus...

TS: Je bent hier zeer waarschijnlijk niet voor verzekerd, check de voorwaarden van de annuleringsverzekering. En anders bel je je tussenpersoon of de maatschappij waar de verzekering loopt en leg je het verhaal uit.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zwangerschap?
    Dat is bij veel verekeringsmaatschappijen geen geldige reden. Alleen een mk.
    Wij zijn nl al 6 jaar op zoek naar een maatschappij die uitkeert als je net zwanger bent en je wilt niet op vakantie ( in een vroeg stadium ivm waarschijnlijk weer een mk)

Share This Page