temp schommeling na ei?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Makkie, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Hallo meiden,

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb PCO en heb goede hoop dat ik deze keer een eisprong heb gehad mbv hormonen. Mijn temp was hiervoor rond de 36,4. Donderdag was mijn temp ineens 36,9! Ik dacht joepie! eindelijk een eisprong. Maar vrijdag was mijn temp 36,8 en vandaag 36,7!? Dus elke dag daalt ie iets? Is het dan toch geen eisprong geweest of kan je temp wel schommelen na je eisprong?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    makkie
     
  2. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ja hoor dat kan wel wat schommelen.

    liefs!
     
  3. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    nou, ik denk dat het einde verhaal is... mijn temp was vanmorgen weer 36,4...... geen ei dus denk ik.......
     
  4. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

    Ik heb ook enkele cycli getemperatuurd en bij mij was er geen verhoging te zien. Ik heb wel redelijk regelmatige cycli, tussen de 29 en 32 dagen. Ik heb trouwens kaartjes is mijn album staan (de eerste moet je niet aanhouden, die was direct na mijn pil en dat duurde ontzettend lang. Ik ben hier ook pas na 5 weken gaan temperaturen omdat ik niet ongesteld werd). Ik heb de huisarts gebeld en die gaf aan dat je niet bij iedereen goed kan zien aan de temp. of er wel of niet een eisprong is geweest. Als je bij de temp. kaartjes zwangeren kijkt zitten er soms ook aparte tussen. Maar ik ben toch wel een beetje onzeker over. Ik temp. nu soms vanaf dag 12 en zie helemaal geen verschil. Neem je hierover nog contact met je huisarts eigenlijk?

    Doei
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je een aantal (bijv. 3 of 4) cycli hebt gehad waar geen eisprong uit te halen valt, zou ik naar de huisarts gaan en je tempkaartjes meenemen. (die ontpil-cyclus niet meerekenen). Je hebt dan kans dat je geen eisprong hebt. Een gynaecoloog kan de eisprong dan opwekken.
    Zeker als je boven de 30 bent en dus minder tijd over hebt om kinderen te krijgen zou ik niet te lang wachten. Als je nog jonger bent, kun je het langer aankijken als je dat wil.
     

Deel Deze Pagina