'S avonds erg hongerig!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SteffieD, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Ik heb een paar vraagjes, geraak er niet uit!
    Bijna 9 weken geleden ben ik bevallen van een schat van een zoon! Hij woog 3640g en 52 cm. Inmiddels goed gegroeid en weegt ie zo'n 5kg en 57cm. Hij krijgt flesvoeding namelijk Nutrilon omneo 1 en dan 5 flesjes 150/5. De laatste week is hij 's avonds mega hongerig! Overdag eet hij netjes z'n flesjes op van 150 maar als hij om 15u een flesje heeft gehad, is hij om 17u weer hongerig! Hij kan dan nog makkelijk 60cc op. We geven hem de laatste dagen om 19u en 23u al 180/6 en dit eet hij makkelijk op. Hij komt ook 'S nachts rond 4u en dan tuttert hij ook weer 60cc weg. Voor z'n gewicht krijgt ie veel te veel voeding maar hij zit nog wel onder een liter. Vind het een beetje moeilijk want hou ik nu 'de norm' aan of kijk ik naar wat hij nodig heeft? Ik heb het al proberen in te dikken met jbm maar dat maakt niet echt verschil. Voor mijn gevoel zou hij naar 4 flesjes 180/6 kunnen (23u overslaan) en dan rond 4u een klein flesje maar ik vind hem nog veel te klein.. Ik kan ook het flesje van 15u verhogen naar 180/6.. Of de omneo mengen met 2 schepjes Nutrilon forte..?
    Advies gevraagd!!!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Zou het geen clusteren kunnen zijn?

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik zou lekker meegaan in het ritme van je kindje.
    Wij hebben ook de ene dag meer trek als de andere en honger is honger hoor vind ik. :)

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zo klinkt het idd. Dat lijkt me lastig met flesvoeding omdat je aan hoeveelheden vast zit. Met bv kan je veel makkelijker aanleggen op die momenten.

Wat je nog kan bekijken is of het honger of zuigbehoefte is. Ik hoorde dat een baby geen genoegen neemt met een speen als die honger heeft. Neemt de baby er wel genoegen mee dan is het vaak zuigbehoefte.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou idd proberen of het echt honger is of zuigbehoefte.
    als het echt honger is hoeft dl iig haar speentje niet.
    en verder gewoon je kindje volgen

6. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hij neemt z'n speentje wel aan maar gaat gelijk brullen als hij merkt dat er niets uitkomt. Merk dat ie overdag ook slecht slaapt (behalve als we onderweg zijn) maar in de avond/nacht slaapt ie super! Vind het moeilijk ritme te vinden! Ik denk dat ik die uren maar los moet laten en hem (vooral 's avonds) moet geven als ie erom vraagt!

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Kun je hem 's avonds dan niet wat vaker kleine flesjes geven en huid op huid contact? Een borstgevoedde baby neemt ook af en toe een slokje als hij clustert.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier kwam ze bijvoorbeeld gister ook steeds eerder voor een fles waardoor we op 6 flessen uit zouden komen. Daarom 2x 120/4 gegeven en dan de laatste gewoon weer 150/5. Dus inderdaad iets meer gedronken dan normaal.
    Vandaag sliep ze uiteindelijk aan het einde van de middag heel lang en heb ik een keer 180/6 gegeven en dan straks de laatste 150/5. Zo kom ik toch rond dezelfde tijd uit voor de laatste fles.
    Gewoon een beetje proberen en het zal toch elke keer weer anders zijn. Ik wilde ook een mooi ritme en vond het een beetje vervelend. Maar nu heb ik het geaccepteerd dat het steeds anders is en dat voelt wel fijn.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij mag wel iets meer dan 5x150 en dan 5x op een dag. Max is zijn gewicht keer 180 op een dag (incl schepjes).

In omneo voeding zit h.a. en dat is lichter Verteerbaar. Standaard zou al beter vullen, forte levert misschien wel erge krampen op want dat is de zwaarste voeding die er is.

Verder zou ik nu gewoon bij de 5/6 flessen blijven en niet al naar 4 gaan. Probeer hem eens niet wakker te maken savonds laat en kijk hoe lang hij doorslaapt? Ons ventje van 8kilo (17weken) krijgt nog steeds 5 of 6 flessen op een dag

10. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Nee ik wil idd niet naar 4 flesjes! Vind hem nog veel te klein! Gisteren hebben we om 15u 180/6 gegeven, 18u ook 180/6 en toen is ie als een blok gaan slapen! Toch wakker gemaakt om 23u en dan heeft ie 150/5 op. Hij heeft 'savonds gewoon iets meer behoefte aan voeding dan overdag! Overigens vanacht om half 5 ook een fles van 90cc maar dan eet ie zometeen weer maar 120/4. Al bij al zijn de hoeveelheden niet zo'n ramp! Het een vult het ander weer aan!

11. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wat ik eerder zou doen is het houden bij de 5x150 en als hij dan eerder vraagt, een flesje van 60/2 of 90/2 (een 'fopflesje') geven. Dan krijgt hij wat extra binnen, maar is het niet in één keer een plens van 180ml. Dat is wel heel groot voor zo'n klein maagje.
    Mijn zoontje clusterde rond die leeftijd ook met de flesvoeding. We moesten soms meerdere kleine flesjes geven (soms ieder uur) maar dat vond hij toen prettig.

12. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja klopt, dat is precies wat hier nu gebeurd. Hij heeft ook z'n 'huiluurtje' rond etenstijd en ik merk dat ie wat meer nood heeft aan geborgenheid. Ben er in meegegaan. Zijn flesje voor het slapengaan verdeel ik over 3 flesjes dus elk uur zo'n 60cc. Werkt prima op dit moment! Daarna is ie steenkapot en slaapt ie als een roosje!

Deel Deze Pagina