Vreemd. Toen bij onze hypotheekaanvraag een aantal jaren geleden hadden we een "blanco" BKR, maar alle creditcards plus hun limieten stonden vermeld hoor. Uiteraard als je een achterstand zou oplopen krijg je die negatieve codering maar dat lijkt mij ook idd niet meer dan logisch. De rente in NL valt dan nog wel mee, zag hier in de voorwaarden 26% dacht ik. Maar goed, moraal van het verhaal... elke maand netjes afbetalen want dat scheelt je een hoop geld en een negatieve BKR notering.
Eens. Maar niet iedereen heeft die discipline en dan ontstaan vaak de problemen. Ik heb gehoord van mensen die in de schuldsanering terecht zijn gekomen omdat hun creditcard schulden te hoog waren opgelopen, triest.
Nou precies. Als je niet stevig genoeg in de schoenen staat moet je er geen 1 nemen ik zie hem meer als nood en niet als 1 of andere pinpas die je kan gebruiken als de jouwe op is Of om te zeggen volgende maand betaal ik. Misschien heb je de maand erna wel een flinke Tegenvaller en dan?
Bij mij wordt het automatisch afgeschreven elke maand. Rond de 20e geloof ik. En als er dan niet genoeg opstaat dan krijg je een smsje dat het afschrijven niet gelukt is en dan heb je nog 2 weken of 30 dagen ofzo om het over te maken.