Hi allen, Op de tweede dag van mijn cyclus heb ik mijn bloed laten afnemen. De uitslag is als volgt: AMH 0.1 FSH 10 LH 3 Oestradiol 213 Ik heb de verwijzing van de huisarts gekregen. Aangezien ik over twee weken een afspraak heb in Düsseldorf, leek het mij handig om deze uitslagen alvast mee te kunnen nemen. Ik begrijp dat de uitslag van de AMH slecht is. Weet iemand wat de FSH waarde betekent ten aanzien van mijn vruchtbaarheid?
Oei....in fsh ben ik niet zo thuis maar meen me te herinneren dat Tot 10 niet zo zorgelijk is. De oestrogeen is ook mooi hoog. Ik heb me ook al eens laten vertellen dat de amh niet altijd geprikt wordt omdat het niet altijd betrouwbaar is. Mijn Nederlandse gynaecoloog wilde het iig niet prikken In dusseldorf trouwens erg fijn behandeld, fijne artsen! Veel succes
In Nederland wilde mijn fertiliteitsarts het ook niet prikken. Omdat ik toen al een ivf poging achter de rug had en het duidelijk was dat ik moeilijk te stimuleren ben. Ik ben een beetje in verwaring door de lage amh, en de ogenschijnlijk betere uitslag van de overige hormonen.
De fsh waarde kan elke maand schommelen. Vooral dames met een laag amh zijn de ene keer beter te stimuleren dan een andere keer en dit heeft oa te maken met de hoogte van je fsh. Je fsh waarde van deze maand is goed. Maar dit kan volgende maand ineens wat hoger zijn en die maand erop wat lager. Zolang er eitjes klaar liggen, en zolang deze uiteindelijk toch meegroeien met stimulatie heb je volgens mij gewoon een kans. In ieder geval super goed dat je naar DD gaat! Ik denk dat je je daar echt begrepen zal voelen. Heel veel succes, duim voor je!!
Ik had 4 follikels 3 eicellen bij ivf en 2 follikels 2 eicellen bij icsi, helaas geen enkele bevruchting.
Vaak checken ze dan nog het fsh. Zoals hierboven ook al geschreven. Onder de 15 kan de punctie doorgaan. Wat is jouw leeftijd als ik vragen mag?
Spannend! Ik ben er vorig jaar ook geweest, echt heel goed bevallen! Het heeft helaas niet mogen helpen in onze situatie maar mocht ik ooit nog moeder worden dan krijgen de artsen Cuijpers een geboortekaartje!
Hey @Lilyam er is een groepje onder MMMclubs genaamd: Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie. Daar zitten meerdere vrouwen met een laag amh en sommige ook in behandeling in DD, waaronder ikzelf. Misschien fijn voor jou om daar ook te komen kletsen?