Ik had aangegeven dat ik absoluut geen suikerdrankje wil. Werd daar de vorige keer heel erg naar van en flauwvallen. Nu moet ik een glucose curve doen dus 3 keer in een dag laten prikken. Maar vroeg me af of ze gewoon een vingerprikje doen of echt bloed afnemen uit je arm. Want dat zie ik het ook niet zitten om 3 keer te prikken in m'n arm.
Ja ben bang dat dat hier ook t geval is want ik zag grijze buisjes ernaast staan. Maar ik wil dat niet. Kan ik ook gewoon weigeren en zelf suiker prikken heb dat apparaatje ook in huis.
Ja het liefst doe ik dat ook gewoon. En m'n suiker is juist altijd laag dus zie het nut er niet van in.
Met bloedprikken kunnen ze normaal gesproken ook zien wat je waardes in een bepaalde periode voorafgaand aan dat moment hebben gedaan. Je kunt dus zien wat je waardes over bijv. 2 a 3 maanden daarvoor ongeveer hebben gedaan, wat dit gedaan kan hebben met je organen. Een vingerprik is alleen een momentopname. Er zit dus wel een verschil in al weet ik niet hoe dat met een curve en bloedprikken zit. Een curve is meer momenten op één dag een momentopname prikken. Dus geen idee hoe dat met bloedprikken zelf zit, of één keer dan voldoende is.
Natuurlijk. Jou lijf, je mag alles weigeren. Je kan zelf een keer ene dag curve bijhouden met je eigen apparaatje en als die niet goed is alsnog het officiële traject in gaan. 3 x gewoon bloedprikken is ook niet zo rampzalig hoor! En als die wel goed is , doet je het in ieder geval niet voor niks.
Ik kon dit helaas niet thuis doen, maar moest 3x per dag naar het ziekenhuis. bij de eerste keer testen moest ik nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch. Dmv een vingerprikje werd de waarde gemeten. Ik hoorde direct wat mijn waarde was en of dit in orde was. Bij de tweede en derde keer testen hoefde ik geen nuchtere waarde meer te prikken. Ik werd er enorm opstandig van toen ik hoorde dat ik op deze manier moest testen. Zag het niet zitten steeds op en neer te gaan en elke keer die test weer te doen. Het testen is mij uiteindelijk alles meegevallen! Maar eerlijk is eerlijk: bij mijn derde test is gebleken dat ik toch suiker had ontwikkeld in een later stadium van de zwangerschap. Alleen testen bij 24 weken is echt soortvan onzinnig: je kan het daarna gewoon nog ontwikkelen. Doordat ik dus hierachter ben gekomen kon ik op dieet en daardoor had ons meisje na de geboorte geen last van suikerpieken en dalen.