Bij mijn kraamzorg moet ik het ook eerst zelf betalen en zelf declareren bij mijn verzekering. Ging bij mijn vorige bevalling ook zo. Eerst zelf betalen en kreeg daarna alles terug van mijn verzekering. De kraamzorg heeft gewoon een contract met deze verzekering (fbto) maar dit is ook de werkwijze van mijn kraamburo.
Hier ook zo gedaan hoor. Zelf een kraamzorgorganisatie benaderd, en dit daarna aan de verzekering doorgegeven. Werd niet moeilijk over gedaan, is gewoon vergoed geworden, heb niets hoeven voorschieten ofzo.
Ik zit niet meer bij Menzis inmiddels... mijn nieuwe verzekeraar heeft gewoon een contract met deze organisatie hoor... Maar ook al is er geen contract, dan wordt alsnog alles vergoedt (heb het op schrift toegezegd gekregen, maar dan nog staat er in hun voorwaarden dat ik eerst de rekening zou moeten voorschieten en dan alsnog alles terug krijg... er veranderd dus niks aan hoe het nu gaat) Zoals ik al schreef, het kraambureau stuurt ons de factuur en wij declareren zelf
Ja, hier precies hetzelfde In maand 7 (als ik het goed heb) komt het kraampakket van de zorgverzekeraar binnen en neemt de kraamzorg contact met ons op.
Hier Agis. Ik heb wel het duurste pakket maar volgens mij maakt dat niks uit. Mijn verloskundige zei dat ze graag met Yunio samenwerken dus deze heb ik bij de vorige en deze gebeld. Via de website van Agis kan je het kraampakket aanvragen maar je hoeft ze niet in te lichten over welk kraambureau je hebt gekozen!
Als je btw een pakket hebt die ook de eigen bijdrage vergoed hoef je niks te doen. Rekening gaat rechtstreeks naar Agis
hier ook zo! bij de 1e..en bij de 2de belde ik weer om te melden dat ik zwanger was...en toen vroegen ze of ik bij dezelfde kraambureau wilde...dan zouden die mijn bellen om intake te doen
Hier bij CZ sinds deze week. Heb de kraamzorg al rechtstreeks bij het kraambureau geregeld in m'n 12e week vd zwangerschap op aanraden van de vk aangezien ik rond de zomervakantie ga bevallen. Moet nu dus enkel nog aan de nieuwe zorgverzekeraar doorgeven dat ik met dit kraamzorg bureau een afspraak heb gemaakt. De rest regelt CZ dan met hen en ik krijg vanzelf bericht van de kraamzorg voor een intake, het contract met hen is de deur al uit.