Hoe werkt een kraamverzorgster

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovekisses, Jan 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier menzis: bellen, kiezen en de rest gaat vanzelf. Kreeg alles vergoed hoor.

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mijn kraamzorg moet ik het ook eerst zelf betalen en zelf declareren bij mijn verzekering. Ging bij mijn vorige bevalling ook zo. Eerst zelf betalen en kreeg daarna alles terug van mijn verzekering. De kraamzorg heeft gewoon een contract met deze verzekering (fbto) maar dit is ook de werkwijze van mijn kraamburo.

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Hier ook zo gedaan hoor. Zelf een kraamzorgorganisatie benaderd, en dit daarna aan de verzekering doorgegeven. Werd niet moeilijk over gedaan, is gewoon vergoed geworden, heb niets hoeven voorschieten ofzo.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik zit niet meer bij Menzis inmiddels... mijn nieuwe verzekeraar heeft gewoon een contract met deze organisatie hoor... Maar ook al is er geen contract, dan wordt alsnog alles vergoedt (heb het op schrift toegezegd gekregen, maar dan nog staat er in hun voorwaarden dat ik eerst de rekening zou moeten voorschieten en dan alsnog alles terug krijg... er veranderd dus niks aan hoe het nu gaat)

Zoals ik al schreef, het kraambureau stuurt ons de factuur en wij declareren zelf

5. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

Nov 13, 2012
    931
    0
    0
    Ja, hier precies hetzelfde :) In maand 7 (als ik het goed heb) komt het kraampakket van de zorgverzekeraar binnen en neemt de kraamzorg contact met ons op.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Hier Agis. Ik heb wel het duurste pakket maar volgens mij maakt dat niks uit. Mijn verloskundige zei dat ze graag met Yunio samenwerken dus deze heb ik bij de vorige en deze gebeld. Via de website van Agis kan je het kraampakket aanvragen maar je hoeft ze niet in te lichten over welk kraambureau je hebt gekozen!:)

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Als je btw een pakket hebt die ook de eigen bijdrage vergoed hoef je niks te doen. Rekening gaat rechtstreeks naar Agis

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    hier ook zo! bij de 1e..en bij de 2de belde ik weer om te melden dat ik zwanger was...en toen vroegen ze of ik bij dezelfde kraambureau wilde...dan zouden die mijn bellen om intake te doen :D

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hier bij CZ sinds deze week. Heb de kraamzorg al rechtstreeks bij het kraambureau geregeld in m'n 12e week vd zwangerschap op aanraden van de vk aangezien ik rond de zomervakantie ga bevallen. Moet nu dus enkel nog aan de nieuwe zorgverzekeraar doorgeven dat ik met dit kraamzorg bureau een afspraak heb gemaakt. De rest regelt CZ dan met hen en ik krijg vanzelf bericht van de kraamzorg voor een intake, het contract met hen is de deur al uit.

Share This Page