Hoe werkt een Samsung?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat van dat vast lopen valt erg mee hoor. Heb ik met mijn s5 nog nooit gehad. En ik lees van Iphones ook dat ze vast lopen... op internet zie je extreme verhalen. Software krijg je ook updates van. S5 is al helemaal geupdatet naar de nieuwste versie van android. Alleen oude apparaten krijgen geen officiele updates meer, maar je kunt een android ook rooten en er zelf een kale android update opzetten. Overigens heb ik een oude samsung tablet die nog op een oude androidversie draait en helemaal geen problemen daarmee. Ook nieuwe apps blijven gewoon draaien.

Met apps als dropbox, one drive of googledrive kun je foto's ook synchroniseren tussen een android en een ipad overigens.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dat vastlopen heb ik wel heel erg gehad inderdaad.. met beide Samsungs..

Waarom kijk je niet gewoon op marktplaats als je eigenlijk niks anders wilt dan Iphone?

3. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd samsung gehad en nog nooit vastgelopen, geen bugs oid..
    En heb ze al meer dan 2 jaar, want mn ouders gebruiken ze nu & nog steeds nergens last van gehad.

Dat het toevallig bij een paar vast liep en er een dramaverhaal van gemaakt werd op internet, wilt niet zeggen dat het bij alle toestellen zo zijn.. Ligt denk ik ook aan de persoon zelf hoe die met het apparaat omgaat & wat die er allemaal opzet. Niet alle apps zijn even betrouwbaar..

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Als je apptoise download zijn alle betaalde apps gratis. Werkt perfect

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Mijn man en ik hebben beide samsung en willen niets anders.
    MAAR ze lopen wel vast inderdaad. We hebben de S1 t/m S4 en de S4mini gehad en bij allemaal beginnen na ongeveer een jaar de "problemen". Vastlopen, traag worden, batterij die stuk gaat. Na iets meer dan 2 jaar merk je wel dat de telefoon verouderd is.

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik zou zeggen spaar even door voor een iphone! Mijn 4 ging kapot, toen zat ik redelijk lang zonder telefoon.. Een vriendin van mij had haar s3 mini aan me uitgeleend.. Ik werd zo gestressed van dat ding.. 'T is dat ze hem aan mij uitgeleend had anders had ik hem kapot gegooid van de hoogste brug af terwijl ik em daarna nog ritueel had verbrand! Ik had in NL een 5s gekocht bij de dixons.. Krijg je mooi 3 jaar garantie bij... Maarja als het moet dan moet het..

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kan je alleen maar aanraden NIET de Samsuns S5 mini te kopen! In de Vodafone shop werd me die direct afgeraden omdat de accu veel problemen gaf, dat was een bekend probleem dus zou er zeker niet voor kiezen.

8. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee de mini ga ik inderdaad niet doen. Ik lees er veel klachten over en die klachten zijn steeds hetzelfde dus ik ga er van uit dat dat klopt.

Ik zit nu te kijken naar de s5 en s6. De s6 valt af, die is even duur als de iphone. De s5 sja, is eigenlijk ook nog redelijk aan de prijs. Vooral als ik dan lees dat dit soort toestellen een jaar of 2 meegaan.

Ik dacht eerste dat ik misschien kan wachten tot de iPhone 6s uitkomt, dat de gewone 6 dan wat goedkoper wordt. Maar als ik zie wat de iphone 5s nu nog steeds kost (met 32gb) dan zal dat ook niet soectaculair zijn.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Een s5 gaat echt wel langer mee dan 2 jaar, snap niet helemaal waar dat vandaan komt.
    Ja ik neem na 2 jaar elke keer een nieuwe als ik mijn abonnement kan verlengen, maar dat is niet omdat de telefoon op is oid. Ik heb mijn s3 na 2 jaar voor goed geld verkocht ook omdat het gewoon nog een goeie telefoon was. Volgend jaar doe ik dat met mijn s5 en neem ik de dan nieuwste samsung.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat het altijd moeilijk is Apple gebruikers te overtuigen om op Samsung/Android over te gaan en andersom.

Ik vind Apple bagger, word echt agressief van hoeveel controle zij hebben op je tablet en telefoon. Kan daar niet tegen.
    Android geeft veel meer vrijheid. Maar je moet dat maar net willen.
    Heb nu al een paar jaar Samsung en ben eigenlijk best tevreden.
    En tja die batterij, volgens mij zit er weinig verschil met hoe lang die van een Iphone mee gaan.

Als je Apple gewend bent, zou ik zelf niet gauw meer overstappen.

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf echt een iphone-meisje en zou niet eens weten hoe ik moet omgaan met een andere telefoon. Het is ook zo handig aangezien ik een Ipad en Mac heb. Lekker makkelijk te synchroniseren. Heb je al eens aan MP gedacht? Of miss bij Apple-winkel een gebruikte telefoon kopen? Dat is volgens mij tegenwoordig ook een optie??

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Veel van mijn vriendinnen hebben een S5 of een S6. Prima telefoontjes hoor, vind ze zelf ook wel mooi om te zien. Maar ik ben echt van de Apple, dus ik zou niet kunnen overstappen. Heb de 4 en 5 gehad en nu de 6. Maar het is een kwestie van smaak, ik vind het handig omdat we in huis alles van Apple hebben.

14. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames. Ondertussen weer even verder en na veel online verdiepen en rondneuzen heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb een Samsung Galaxy S5 plus besteld (bij bol voor €449)!! Als het goed is heb ik die morgen binnen.

Ik heb eerst nog gekeken naar een refurbished iPhone. Die zijn goed betaalbaar, maar het aanbod van de iPhone 6 is nog wat duur en beperkt qua kleur. Waren alsnog 640 euro en dan alleen zwart. Als ik zoveel betaal voor een telefoon moet die wel helemaal naar mn zin zijn.

Dus, ik ga het gewoon maar eens uitproberen. In elk geval ben ik denk ik wel 2 jaar onder de pannen en kan in de tussentijd sparen voor een volgend toestel. De s5 plus is qua specs heel goed, is een verbeterde versie van de s5. Met nieuwe chips en een prima processor. Bovendien water- en stofdicht, uitbreidbaar geheugen en vervangbare accu.

Iedereen bedankt voor het meedenken en jullie samsung ervaringen delen. Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt morgen!

Deel Deze Pagina