Ja dat werkt zo . Vorige week woensdag huis vol. Bij de oudste 1 vriendje en bij de middelste 2 vriendinnetjes. Dag erna stond ik voor jan joker op school. Beide met een vriendje en vriendinnetje mee. Kon ze om 17.00 uur weer ophalen. Allemaal prima. Hier is vaak het huis vol met kinderen. Ook op dagen dat ze pas om half 4 uit zijn. Ze regelen het allemaal zelf. Ik regel alleen de breng en haaltijden
Hier wordt het ook pas op de dag afgesproken voor dezelfde dag. Dus soms sta je inderdaad voor niks op school. Al komt dat bij mij niet vaak voor omdat mijn zoon altijd thuis wil spelen met een vriendje. Ze regelen het inderdaad zelf op school en komen dan vanuit school vragen of ze af mogen spreken en dan neem ik het kindje dus mee en spreek ik met vader/moeder af hoe laat ze het kind weer op kunnen halen. Ik zou dat nu nog niet zelf regelen voor je dochter. Ze moet toch haar weg daarin vinden en het zelf doen. Mocht het over een half jaar nog zo zijn en het steeds niet lukken dan kun je altijd nog een handje helpen. Het komt meestal vanzelf goed. Ze moet op school ook nog een band opbouwen met de kindjes. En ja sommige kinderen gaan vaak naar de BSO en hebben op andere dagen sport/zwemles oid. En kunnen daardoor misschien maar 1 keer per week afspreken.
Euhm, ja. Bij ons wel. Dan heb je een rustige middag. Of anders heb ik 3 extra kinderen in huis . Hier kunnen ze ook bijna iedere dag spelen. Dus van tevoren plannen is niet nodig.
Bij ons wordt er eigenlijk afgesproken voor de dag zelf. Kleuters nog. Hij kan echt nog niet een paar dagen vooruit bedenken. Speelafspraakjes komen altijd spontaan op. En als het kan is het mooi zo niet andere dag. Of soms wordt er dan direct afgesproken voor de volgende dag.