Op aanraden van mijn huisarts een tijdje geleden mijn dochtertje op hypo allergene voeding gezet. Bleef last houden van krampjes. Nu doet ze het goed. Iemand van mn zorgverzekeraar gesproken en die zegt dat als je een brief hebt van de huisarts het vergoed krijgt! Wist ik dus echt niet !!
Maar dat zou toch een beetje gek zijn? Dan gaan denk ik super veel mensen over op hypoallergeen. Ik denk dat die persoon die jij sprak niet precies wist hoe en wat. Peptie, nutramigen en nog meer van dat krijg je vergoed. Is ook peperduur. Deze voedingen zijn echt voor kinderen met een allergie en niet preventief zoals hypoallergene voeding.
Je moet een verklaring van de dokter hebben zeiden ze. Nou die krijg ik. Is wel waar wat je zegt ja.. Wacht wel op de brief van de huisarts. Zal wel weer ja dat ik zon studentje aan de tel had haha
Kan best hoor. Zolang je idd maar een verklaring hebt. Wij kregen onze 3D pretecho vergoed Rare verzekering
Ik geloof er niets van. Wij gebruikten mutrilon a.r en is 5 euro per bus duurder. En ook al was het voor de reflux, ik heb niets terug gekregen van de verzekering.
HA voeding werkt toch alleen als er nog nooit gewone voeding is gegeven? Ha voeding moet je toch vanaf het begin geven? Is het geen pepti of iets dergelijks wat je hebt gebruikt? Vaak krijg je alleen de echt bijzondere voedingen vergoed en houd er rekening mee dat je het dan ook vrijwel altijd bij de apotheek vandaan moet halen om vergoeding te kunnen krijgen.
Ik krijg niet eens de voeding in de test maand voor de allergie test vergoed ( Och, 4 weken a 40 euro per pak voeding... Alsof het niets is! ) ik denk dus echt niet dat je hypo allergeen vergoed krijgt, het is bovendien maar een paar euro duurder als standaard voeding en als je een huismerk pakt, dezelfde prijs als nutrilon standaard.
ik denk ook dat je op t verkeerde been bent gezet door de term "hypoallergene voeding"....diegene haalt een paar zaken door elkaar denk ik. het is volgens mij ook zo dat het idd niet zoveel uitmaakt nog over te stappen naar Hypo voeding als je altijd de standaard hebt gegeven. De nutricia-infolijn kan je daar meer info over geven. uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je kindje het beter doet met de andere voeding?? is dat ook zo? want als dat niet zo is, dan is Pepti misschien te overwegen en als je daarvan wel een verklaring hebt van de HA dan krijg je het vergoed. Ik kreeg de Pepti achteraf vergoed, toen na 4wkn bleek dat de Pepti niet sterk genoeg was en de Nutrimagen wel goed werkte. Gewoon de bonnetjes bewaren en indienen maar! Oja, je kan ook met terugwerkende kracht van de HA een machtiging krijgen (omdat idd blijkt dat in de proefperiode de Pepti heeft gewerkt). Met die machtiging met de begindatum van de Pepti kan je je bonnetjes echt proberen te declareren hoor!!
HA werkt idd alleen als je dat vanaf het eerste flesje doet. Hier moeten we straks ook HA geven (advies van vk en ha) omdat onze oudste heel veel last van exzeem had. Kan mij bijna niet voorstellen dat je die vergoed krijgt, omdat het qua prijs niet zoveel scheelt met standaard voeding hoor. Pepti bv wel, die is echt duur.
Tuurlijk gaat het erorm of mn dochtertje het op de voeding goed doet! En dat doet ze zeker, gelukkig maar. Ze bleef schreeuwen, gillen. Paar keer bij de huisarts geweest, en die zei dat ik de hypo allergene voeding moest proberen. Ik had vgz aan de telefoon en had het gevraagd. Heb duidelijk gevraagd hypo allergeen he?! Omdat ik het ook niet geloofde. Ja ja hypo allergeen baby voeding.
@ Mandy: kan het niet zo zijn dat de darmontwikkeling van je kindje inmiddels genoeg is? Rond 3 maand worden de darmkrampen bij kinderen die niet specifiek een KMA o.d. hebben meestal minder omdat de darmen dan ver genoeg ontwikkeld zijn.... en idd wat de andere dames ook schrijven: H.A. melk heeft geen toegevoegde waarde als je het niet vanaf het allereerste flesje hebt gegeven.... Wat ik probeer te zeggen: het kan ook toeval zijn dat je dochter nu met H.A. geen last meer heeft en zouden de krampen ook met de "normale" voeding minder zijn geworden
idd en weet ook wel vrijwel zeker dat het in dat geval ook zo is. Ha heeft geen enkele toegevoegde waarde als er al reeds standaardvoeding in gegeven. En krampjes zijn rond de 3 maand idd weg. Verder denk ik dat diegene die je aan de telefoon had het niet goed begrepen heeft. Zou wat zijn als ze dit vergoeden ,gaat iedereen straks massaal op de HA voeding over Verder denk ik dat je met dit soort vragen nog beter een CB kunt vragen. Die hebben toch wat meer ervaring met voeding dan een huisarts. Anders had hij je dit ook nooit geadviseerd als hij er wel meer weet van had.
Volgens mij idd alleen de peptie vergoed, die moet je ook halen bij de apotheek, net als medicijnen. Hier werdt trouwens door CB gezegt dat h.a. Niks helpt bij allergieen? Succes ermee.
Kan idd zijn dat het met normale voeding ook goed gaat. Maar weet niet of ik het durf om haar weer op normale voeding te zetten? Ben bang dat het weeer gillen enz word. Nog even over vgz, zeiden ook dat ik het dan bij de apotheek moet halen, met een machteging van de huisarts.
Zal morgen weer eens vgz bellen, zal dan wel iemand anders aan de telefoon krijgen. Kijken wat die zegt. Ligt er miss aan hoe je verzekerd bent?