Hoe werkt het Avent magnetron sterilisator??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lovecouple, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    @Lotte: zo'n flessen/speen afdruiprekje kun je bij de Prenatal halen (2,95 geloof ik). Ik vind het super handig! Heb laatst voor het eerst de flesjes/spenen uitgekookt in de sterilisator en daarna de flesjes/spenen op de plastic 'pennen' gezet van het afdruiprekje, deze waren binnen no time droog! :) Verder niet aangeraakt van binnen, maar je moet gewoon zelf kijken wat je handig vindt.

    Het rekje past ook in de afwasmachine, mocht je de flesjes later in je afwasmachine willen wassen (staat zo op de verpakking). Ik denk dat ik de flesjes na gebruik meteen met (enkel) heet water en een borstel schoonveeg en daarnaast de sterilisator gebruik. Ik vind het wel een TOP ding hoor van Avent!!
     
  2. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je Meryl, ga ik daar even kijken! Is niet duur! Wel fijn als ze snel droog zijn dan!
     
  3. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik heb trouwens zo'n startset met flessen van Avent en nou vroeg ik me af of die ook in de vriezer mogen. Zit amper info bij, alleen dat je m niet in de magnetron mag doen en nog wat waarschuwingen. Weet iemand van jullie dit? Ik wil namelijk, als alles goed gaat, gaan kolven als ik weer werk en dan moet ik toch ergens in bewaren!?
     
  4. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Wennepen: Volgens mij kan dat idd ook wel met de Avent flesjes, maar dan moet je er wel van die magnetron folie overheen doen anders word je hele magnetron drijfnat van binnen van al dat stoom.

    @Lotte: Ik denk niet dat de flesjes van Avent in de vriezer kunnen maar daar durf ik niet op te zweren. Ik heb de Via bekertjes van avent, die zijn van wat zachter plastic en dat gaat goed. (je kunt dan ook rechtstreeks in het via bekertje kolven als je een verloopstukje hebt)
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Die Viabekertjes van Avent zijn inderdaad ideaal om bv of fruit/groentehap mee in te vriezen en je kunt ze met zo'n tussenstuk ook als flesje gebruiken.
    Ik heb nu ook een magnetronsterilisator (van Tommee Tippee, was 15 Euro en er zaten 2 flessen bij), maar bij mijn dochtertje kookte ik alles uit. Werkt eigenlijk ook prima. Als je het laat koken in een pannetje moet je de spenen er na een minuut of 3 koken uithalen en als je er dan nog een scheutje azijn door doet, glimmen de flesjes prachtig, niets geen kalkaanslag. Alleen die siliconendingen nemen die smaak natuurlijk aan, dus vandaar dat je die er wel eerder uit moet vissen.
    Ik zette het daarna altijd op dat prenatal druiprekje (moet dat ding nog ergens hebben ;)) of op een gestreken theedoek.
     
  7. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Okee, want het zou zonde zijn als ze stuk vriezen. Dan moet ik er andere flesjes bijkopen! En dan als het ontdooit is gewoon overgieten. Hoe doe je dat trouwens als je het ontdooit? Doe je de flesjes dan in de magnetron (mag dat?) of laat je het vanzelf ontdooien?
     
  8. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Blijft die azijnlucht er dan niet inhangen?
     
  9. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0

    Ze zeggen dat het beter is om bv niet in de magnetron te ontdooien, dus ik zou het gewoon laten ontdooien.
     
  10. In die sterilisator passen toch ook wel andere flessen dan die van Avent?
     
  11. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Weet je toevallig (of iemand anders) ook hoelang bv houdbaar is in de vriezer? Anders kan het net zo goed een dagje in de koelkast blijven staan, want ontdooien zal ook nog best lang duren denk ik dan
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Nee, geen last van bij die harde plastic flesjes, alleen dus in speentjes en andere siliconendingen, vandaar dat ik die eruit haal voor ik de azijn erbij doe.
    En anders kun je altijd nog even de boel onder koud stromend water afspoelen voor je het te drogen zet.

    Over het bewaren van borstvoeding zie hier: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Bewaren van moedermelk
     
  13. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    dank je:)
     

Deel Deze Pagina