Wie herkend dit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door louan, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Zoon 5,5 jaar doet zijn cito klassikaal zeer slecht. Omdat hij wel al voldoet aan de reken en leesvoorwaarden vond de juf dit ook vreemd en heeft hem de cito nogmaals laten maken alleen nu alleen met de juf erbij. Resultaat is dat hij die toets beduidend beter heeft gemaakt.

Er vallen meer dingen op in de klas. Zo is hij extreem snel afgeleid, slechte concentratie. Hierdoor is zijn werktempo laag en duurt het langer voordat hij klaar is. Hij vindt dingen die anderen doen veel interessanter. Hij begint nu ook bij andere kinderen de grenzen op te zoeken.

Thuis is hij zeer zelfstandig. Hij doet het meeste zelf. Maar ook thuis zien wij zijn gedrag veranderen naar soort van pest gedrag. Ik herken hem helemaal niet meer als een rustige kat uit de boom kijker. Hij wil ook overal de beste en snelste in zijn tot aan het vermoeiende toe.

Is dit gewoon een periode? Ik weet dat de grote vakantie hem straks goed gaat doen. Maar maak mij toch een beetje zorgen. Hij is een december kind en gaat groep 2 nogmaals over doen. Ook hier heb ik ergens mijn twijfels cognitief gezien maar kwa werkhouding heeft hij dat wel nodig.

We hebben nog wel een gesprek met de juf maar zei had al aangegeven dat ze niet zo goed wist wat er was en waarschijnlijk een ib'er hem wil laten observeren.

Herkenning????

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind het lastig om dat juist in deze fase te onderzoeken. Einde schooljaar, kinderen zijn moe en met dit warme weer is het soms helemaal drama.

Maar ik zie dat je zwanger bent en ik vraag me af in hoeverre jouw zwangerschap invloed heeft op zijn stemming.

En ik denk dat het meestal fases zijn. Geef het even wat tijd en kijk het aan. Wie weet dat het straks beter gaat (dat is mijn ervaring)

louan vindt dit leuk.
  3. louan

louan Niet meer actief

Mijn lontje is kort geef ik eerlijk toe. Dat betekent weinig geduld en stel misschien daarom war hoge eisen aan hem. Ik irriteer mij omdat ik weet dat hij het kan.

Ik denk eerlijk ook aan een fase hoor zo ging zijn hele leven al tot nu toe. Allen dat extreem afgeleid zijn vind ik ietwat zorgwekkend. Maar misschien is dat na de vakantie wel weer beter:D.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Persoonlijk zou ik de Cito toets bij de kleuters niet zo serieus nemen. Op de school van mijn kinderen is deze om bovenstaande redenen afgeschaft; te weinig concentratie, snel afgeleid en Cito vragen die weinig zeggen over hoe een kind er op deze leeftijd cognitief voor staat.

Wij maakten ons best zorgen toen onze zoon naar groep 3 ging. Hij kon zich in de klas al niet op een knutselwerkjes concentreren en deed over ieder werkje een keer zo lang als de rest van zijn klasgenoten. In groep 3 was dit in een klap over; door de structuur en rust in de klas kon hij zich vanzelf veel beter concentreren op zijn werk.

louan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina