hoe werkt het met een sta caravan kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunset88, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Hallo.. Wij willen een sta caravan kopen.. Hebben een gevonden die we mooi vinden.. Gaan nog een keer kijken en als we t dan willen kopen..hoe dan verder? Gaat dat contant... En gelijk betalen als we weer gaan kijken.. Maar neem aan dat die mensen ook nog wat spullen eruit moeten halen dus wil eigenlijk wel gelijk de sleutels bij betaling. Moeten we een verzekering afsluiten voor de caravan of hoeft dat niet? En hoe zit het met de belastingaangifte? Krijg je mindervterug doordat je in bezit bent van een stacaravan?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier eerst onderhandeld over de prijs. daarna hebben die mensen zelf aangegeven wanneer zij er op zijn vroegst uit konden (2 weken later) wij hebben toen eerst de helft aanbetaald. daarna zijn hun gaan uitruimen. De dag van overname hebben we via overboeking betaald op het moment van overdracht.

Je moet wel een caravan verzekering afsluiten voor het geval er iets gebeurd. Bij belasting geef ik op dat ik een vakantiehuisje heb, maar volgens mij ga ik daardoor niet achteruit qua teruggave hoor.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Bij ons op de camping wordt er een afspraak gemaakt met de beheerder.. Immers jij gaat er verblijven, en hij wilt graag kennismaken. Soms moet je nog een keer terugkomen voor de overdracht. Je tekent het contract; en je betaalt de caravan.
    Dan kan of per bank of contant.
    Meestal wordt er een kleine aanbetaling (€100-200) gedaan. Zodat de verkopende partij zeker weet dat het doorgaat.

Deel Deze Pagina