Wij hebben nog nooit zelf een frituurpan gehad... en we willen er nu een aanschaffen. We willen graag een pan met twee aparte vakken, zodat we vleessnacks en vegetarische snacks uit elkaar kunnen houden. Welk merk hebben jullie en wat bevalt het beste? Hoe moet je zoiets reinigen? En hoe vaak? Hebben jullie nog andere tips? Alvast bedankt
Wij hebben een tefal (volgens mij iets met oleo clean) deze heeft alleen geen 2 vakken. Maar wat wij zo handig vinden is dat je na iedere keer frituren heel makkelijk het vet kunt filteren. Het vet loopt dan in een bak onder de frituur en dan kan de frituurbak, mandje en deksel in de vaatwasser. De volgende keer schenk je het vet weer vanuit de bak in de frituurpan en heb je geen last van troep, van bijv kroketten ed in het vet. Hij geeft ook zelf aan wanneer je het vet moet vervangen. Daarvoor telt hij geloof ik de frituurbeurten. Hij was wat duurder als de normale frituurpannen maar ik zou niet meer anders willen. Misschien bestaat zoiets ook in een 2 mandjes frituurpan...
Wij hebben een fritel. Ja hij is een stuk duurder dan de gemiddelde friteuse maar top service! 10 jaar garantie precies zoals ze zeggen. Wij hadden helaas pech met onze friteuse maar deze werd 2x gerepareerd en de 3de keer dat was na 7 jaar kregen we een gratis nieuwe. Wat ook ideaal is is dat de fritel volledig in de vaatwasser kan muv het warmte element. Voor ons nooit een ander merk meer dus.
We hebben al een paar keer de goedkoopste vam het kriodvat gehad, 20 euro. We vervangen eens per drie maanden het vet en na een jaar of twee kopen we een nieuwe. Omdat ze dan niet meer goed schoon te krijgen zijn. En ik voor dat geld dan geen zin heb om veel schoonmaak werk te doen.
Waar je op moet letten? Dat hij je snacks goed bakt sorry geintje wij hebben zo een dubbele en vind 'm ideaal. We hebben inmiddels verschillende friteuses gehad en ik merk weinig verschil tussen de iets duurdere en de goedkopere. Ik heb nu de goedkoopste dubbele die ik kon vinden en vind 'm ideaal. hij is regelmatig voor 40 of 45 euro bij de blokker en kijkshop in de aanbieding. De buitenzijde is niet zo stevig als bij een duur merk maar ik neem aan dat je de friteuse niet gaat verplaatsen zodra het vet heet is. Alle onderdelen kunnen uit elkaar (mandje, deksel, binnenpan, verwarmingselement) dus het is heel makkelijk schoon te maken! Binnenpan eruit pakken, vet eruit schenken en schoon maken met een sopje en Dasty.
Wij hebben sinds kort de air frier xl van Philips. Je kunt daarin frituren zonder frituurvet, dus ook ideaal voor vegetarische snacks. Vooral ivm dochter en bib vonden wij dit edn verantwoorde, gezonde keuze. En geen gedoe meer met olie verversen!
Dat je arachide olie gebruikt. Daarmee krijg je de pan elke keer weer helemaal mooi schoon. Verder is onze ervaring dat de prijs niet echt veel uit maakt.
Wij hebben een enkele. 1 tip: maak na elke frituurbeurt het mandje schoon en laat hem uit de frituurpan. Dan krijg je geen zwarte troep aan je mandje. Scheelt een hoop schoonmaakwerk.
Wij vonden het ook handig om te kijken naar hoeveel liter olie erin gaat en hoe groot de flessen zijn. Wij hebben maar een kleine pan, 3 liter en dan past zo'n fles precies. Anders zit je met halve flessen etc.
Ik heb er eerder eentje gehad waarvan je de binnenpan er niet uit kon halen. Heel onhandig. Nu hebben we een waarbij dat wel kan, moulinex geloof ik. Prima frituurpan. Zou ik zo weer kopen
Hier ook een fritel van rond de 80euro. Fijne frituurpan en ondanks dat je hem nog steeds wel ruikt natuurlijk...merk ik dat die geur toch echt wel héél veel minder is dan bij goedkopere en hij is mooi snel op temperatuur
Bedankt voor alle antwoorden! Die airfryer, is dat echt net zo lekker als frituren? Want heb ook een tijdje ovenfriet enzo gedaan maar vind de vette patatjes toch het lekkerst. En die airfryer heeft toch ook maar 1 bak? Want dan moet ik nog de vega snacks apart doen of tussendoor afwassen... Die Fritel klinkt heel goed... Maar de goedkope dubbelbak ook
Friteusefilter voor bakmandje | Blokker Oh ik gebruik trouwens ook dit! Helpt heel goed. Vangt alle kruimeltjes op en het vet blijft veel langer schoon!
afhankelijk van de grootte die je wil. Ik zie nu dat ze beginnen vanaf 49 euro (een pan van 3 liter). Die van ons 5 ltr was bij aanschaf rond de 100 euro. Wat een vreselijke klus normaal je frietpan schoon krijgen. Nu een klusje van hooguit 5 min en de vaatwasser doet de rest. Soms blijft er nog wat vet achter maar even met een schuursponsje erna en klaar.
Hier ook een airfryer, geweldig ding! Frieten zijn 10x lekkerder als uit een oven, ovenfrieten zijn maar vieze harde stokjes. Ik doe eerst de frieten, dan de snacks en als die klaar zijn gooi ik de frieten er nog eens 30 seconden of een minuutje erin. En je kan veel meer dan alleen maar frieten maken. Het kan je oven, frietketel, vuur en magnetron vervangen.