Hoe werkt het met flesvoeding in het ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sweetdreams, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik hoop aanstaande week te bevallen dmv een geplande ks. Na 2x gedoe met de borstvoeding, nu besloten om er helemaal niet aan te beginnen. (Wat een rust geeft dat trouwens)

Maar ik heb dus geen idee hoe dat werkt. Hoe snel na de bevalling geven ze 1e flesje? Moet je je eigen flesjes meenemen? Voeding begreep ik van niet, maar welke voeding gebruiken ze dan? Aangezien ik door de ks toch even moet blijven, lijkt me het niet goed om na 3 dagen al te switchen van voeding. Ik was zelf van plan om Hero voeding te gebruiken. Was destijds Friso en had ik altijd goede ervaringen mee.

Of mensen nog andere tips omtrent flesvoeding vanaf 1e moment?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben ze kleine flesjes met voeding die je 1x gebruikt en dan weggooid, van Nutrilon geloof ik. Eigen fles meenemen kan natuurlijk ook, en als je een voorkeur hebt voor een merk, zou ik dat ook meteen meenemen zodat je niet na 3 dagen moet overstappen.
    Geen idee hoe snel ze het eerste flesje geven; hier was het vrij snel na de bevalling.

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Bij mijn eerste twee kinderen heb ik meteen de fles gegeven. Bij ons in het ziekenhuis gaven ze inderdaad nutriLon, en dit was binnen het eerst uur naar de bevalling, ongeveer vergelijkbaar met aanleggen. Als je liever andere melk geeft, zou ik die inderdaad meteen al zelf meenemen

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Hier geven ze hero als flesvoeding en inderdaad ongeveer uur na de geboorte de eerste 10 ml gehad aan voeding.

Wij zijn thuis verder gegaan met de voeding van de etos, de kleine heeft geen last van de wisseling gehad

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik had een eigen flesje mee en hij kreeg nutrilon.
    Toen hij met 6 maanden geopereerd werd in een ander ziekenhuis hoefden we niks mee te nemen.
    Ze hadden kleine flesjes nutrilon ( kant en klaar) met een speen die je na gebruik weg kon gooien.

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier had je keus uit Hero of Nutrilon.
    Binnen een uur kreeg ze de eerste fles.

7. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Inderdaad hebben ze kleine wegwerpflesjes van het ziekenhuis. Voeding nr 1 is van elk merk in principe nagenoeg hetzelfde, je kunt probleemloos overstappen.

Deel Deze Pagina