Advies rustig aan doen..maar heb 0 uren contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door pascha, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand weet hoe of wat..Ik loop al voor mn zwangerschap bij de fysio omdat ik rugklachten heb..mijn wervelkolom zat vanaf mn stuitje totaan bovenin mn nek helemaal vast..en daar komt bij dat ook mijn spieren helemaal vast zitten..nu ben ik voor mn wervelkolom pas gekraakt..maar nu heb ik sinds een week ong. ook last van mijn bekken..
    ik ben afgelopen week bij de fysio geweest..en die heeft weer alles op zn plek gezet maar hij heeft wel tegen mij gezegd dat ik het rustig aan moet gaan doen..en tot hoelang ik door wil gaan werken..Ik heb een staand beroep en dat doet mn rug en mn bekken ook niet ten goede..een dag staan kost me zoveel energie en pijn dat ik savond amper mn ene been voor het andere kan zetten..
    maar nu zit ik met het probleem dat ik een 0 uren contract heb..en kan dan nu wel minder gaan werken maar dan heb ik straks helemaal niks als ik met verlof ga..en als ik me ziekmeld krijg ik ook niks...want niet werken is ook geen geld..
    weet iemand of daar bepaalde regels voor zijn? want als ik tot aan mn verlof zo door moet gaan dan kan ik tegen die tijd helemaal niet meer lopen en ik moet nog zo lang..
    weet dat ik met een 0 uren contract wel recht heb op verlof dat heb ik doorgegeven aan mn baas,..maar die moesten het er nog over heben want diegene die erover ging wist niet hoe de bazen erover zouden denken..en heb er vervolgens niks meer van gehoord,,,,moet je baas dat doorgeven aan uwv of mag je dat ook zelf doen?

alvast bedankt voor de reacties

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat vroeg ik me dus ook al af.
    Maar is het niet zo dat het werk waar je voor ingeroosterd staat je dat gewoon in mag vullen op je werkbriefje en erbij moet zetten dat je niet gewerkt hebt wegens ziekte ? En dat je het dan wel uitbetaald krijgt ?

3. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Ik heb dan wel een 0 uren contract maar maak elke week dezelfde uren..als ik me ziekmeld bij mn baas dan krijg ik helemaal niks...Ik heb dus al een paar x verstek moeten laten gaan omdat het gewoon niet ging..maar als ik niet werk verdien ik ook niks..maar nu wordt het van kwaad tot erger..en ben bang dat ik dat nooit ga redden tot aan mn verlof..ze houden er ook niet echt rekening mee op mn werk..
    er moet toch wel een bepaalde regeling voor zijn ofzo? dat was ook mn vraag in mn eerste mail...wie weet hoe of wat of heeft het zelf ook meegemaakt

gr.

4. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Zou even het UWV bellen of de site bekijken.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zou ook het uwv bellen, want als je geruime tijd een bepaald aantal uren standaard werkt, dan heb je volgens mij ook recht op ziektegeld voor die "standaard" uren.
    Je hebt ook als je een 0 uren contract hebt gehad (en wederom een bepaalde tijd) en standaard hetzelfde aantal uren draait recht op ww uitkering.
    Zo 0 uren is een 0 uren contract namelijk niet!

Succes!
    Daphne

Deel Deze Pagina