Hoe werkt het nu precies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sun01, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Het is me allemaal wat! Termen als NPO en pdo (?) en al die andere die ik alweer vergeten ben haha

Ik ben nu in mn eerste ronde dus heel gericht zijn we niet bezig met ovulatie testen etc. Maar ik vraag me wel af hoe jullie weten wanneer je ei sprong is? voelen jullie dat echt? En hoe iedereen weet wanneer haar vruchtbare dagen zijn?

Ik hen nu een app en daar kan ik gegevens invoeren en die berekent dan mijn vruchtbare dagen. Of het überhaupt betrouwbaar is, geen idee. Vast niet aangezien ik niet zeker weet wanneer mn eisprong is..
    in elk geval hebben wij het gezellig gemaakt rondom mijn vruchtbare dagen (volgens de app)
    op 4 maart moet ik ongesteld worden (of eigenlijk dus niet.. De zogenaamde NPO dag wellicht?)
    Kan ik echt pas op die dag gaan testen? Of al eerder? Ik begrijp er nog niet heel veel van :)

2. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Naomi! Het is wat he al die termen haha, zo vergevorderd ben ik ook nog niet maar ik kan je wel wat antwoorden geven.

; NOD (Niet ongesteldheids dag) dus de dag waarop je menstruatie door breekt, wat we allemaal liever niet willen uiteraard!
    ; DPO (Day After Ovulation) dit zijn de dagen na je eisprong. Gemiddeld gezien kun je vanaf 14DPO een zw test doen.

Je eisprong kun je achter halen door ovulatie testen te gebruiken, zodra je LH piek is (dan spring je eitje binnen de 24-48uur) zie je 2 strepen op de test ipv 1 en moet je flink aan de klus:p

Daarnaast kun je ook temperaturen; elke ochtend rond hetzelfde tijdstip je temperatuur op meten, en op het moment dat je een dip ziet zou je eisprong zijn. (Deze methode is voor mij ook niet, hier ben ik zelf pas mee begonnen dus kan je hier helaas nog niet veel meer over vertellen)

Heel veel succes!

3. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat NLJH zegt ;)

Mij gaven ovulatietesten veel inzicht. Zo'n app gaat uit van gemiddelden. Bij mij klopte het dus niet en heb ik in het begin op verkeerde dagen geklutst... In combinatie met vruchtbaar slijm kwam ik er goed achter wanneer je ei ongeveer springt. Succes!!

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Bij ovulatietesten dient de teststreep even donker of donkerder te zijn dan de controlestreep... een tweede streepje zie je meestal wel, maar pas als ie even donker of donkerder is is ie positief! Clear blue heeft ook testen met een smiley :) die zijn duidelijker krijg je een :) dan heb je je piek! Succes!

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Het klopt niet dat als je 2 strepen ziet dat je dan aan de klus moet...Bij twee even donkere strepen,of de test streep donkerder dan de controlestreep is je test pas positief.De meeste vrouwen testen hun hele cyclus 2 streepjes,en dan is de test echt nog negatief.

6. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Vergeten te zeggen dat de 2de streep inderdaad net zo donker of donkerder moet zijn dan de controle spreek;)

7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh thx dames!
    Grote kans dus dat we er compleet naast zitten

Stomme vraag maar hoe werken ovulatie testen? Ook dm urine? Of zeg ik nu iets stoms haha
    Ik zie ze hier wel eens voorbij komen maAr ik heb geen idee hoe het werkt! Net zoals een zwangerschapstest?

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    En hoeveel dagen voor je nod kun je al een zt doen? Of kan dat echt pas erna

9. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Ja ovulatietesten werken ook met urine, net zoals zwangerschapstesten. Bij ovulatietesten moet de teststreep net zo donker of donkerder zijn dan de controlestreep.

Vroege zwangerschapstesten kun je 4 dagen voor je nod doen, maar dit geeft nog geen zekerheid. Als je eitje pas op 12 dpo innestelt, zie je op 10 dpo uiteraard nog niks. Het beste is gewoon testen op de dag dat je je menstruatie verwacht, maar velen (waaronder ikzelf) houden dat niet vol :D

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hahaa kan ik me voorstellen!

Thx meid!

11. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545