Hoi meiden, Ik wil graag ovulatietesten gaan gebruiken. Maar hoe werkt het precies? Ik lees hier al een beetje dat je het beste iedere dag kunt testen vanaf een dag of 10-12 in je cyclus. Okee, zover kan ik het nog volgen . Maar dan, hoe moet ik het lezen als hij positief geeft? Dat ik binnen 24 uur een eisprong heb toch? Maar wat dan als ik meerdere dagen positieve testen heb, blijf je positief testen tot precies het moment dat je eisprong geweest is of loopt dit langer door? Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen... bedankt alvast!!!
Hoi! Ik ben er ook net deze ronde mee begonnen! Als de test positief is (dus teststreepje even donker of donkerder dan de controlestreep) dan heb je je LH piek. Die zorgt ervoor dat je eisprong binnen de 24-48u plaats vindt. Dat houdt dus in, dat je, zodra je een positieve test hebt, elke dag of om de dag 'moet' klussen, en liefst nog tot 2-3 dagen nadat de test weer negatief is... Dan klus je namelijk in je vruchtbare periode (voor de eisprong) en op de dag van de eisprong en de dag erna... Zo kan het bijna niet missen haha! De test is normaal eigenlijk alweer negatief voor de eisprong is geweest...
Ik ga met Marilou mee, wat verder ook belangrijk is dat je iedere dag op hetzelfde tijdstip test. Zodat je het goed in de gaten kunt houden.
en rectaal tempen, dus via je anus. Dat is de beste methode, ook het nauwkeurigst. Zodra je een licht pos test hebt kun je beter 2 keer testen op een dag. Tenminste zo doe ik het, want anders heb je kans dat je je pos test mist. Ikzelf heb niet lang een pos test, de volgende dag is ie al weer negatief.