tips over ovulatietest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nientjje, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Omdat mijn cyclus nogal wisselend is vind ik het moeilijk om in te schatten wanneer ik vruchtbaar ben. Waarschijnlijk ben ik niet de enige, dus er is vast wel iemand die me tips wil geven.
    Afgelopen maand hebben we druk geklust, vandaag word ik ongesteld (opeens zeer korte cyclus)en blijken we een week te laat geklust te hebben. Om dit te voorkomen, wil ik ovulatietesten gaan gebruiken. Maar waar kan ik die het best bestellen en vanaf wanneer gebruiken jullie die? Ik had zelf eerst het idee om die komende maand gewoon elke dag te gaan gebruiken, tot ik de prijs zag :$. Hoe doen jullie dat?

2. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Kijk eens op sensitest.nl deze heb ik gebruikt met goed resultaat. Ik begon meestal op dag 9 0f 10 en dan totdat de test positief geweest was.
    Ik teste ook 2 keer per dag, dat hoeft op zich niet, maar ik vond dat fijn. Succes

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik zelf ben niet zO weg van Sensitest. Ik gebruik nu al maanden die van matcare (hier rechts op de pagina te bestellen) en ben daar zeer tevreden over. Ze zijn ook niet zo duur (10 ovulatietesten en 2 zw testen voor ongeveer 15 € incl verzending) Ik begin meestal op dag 10 en test dan door totdat hij posi is. Nog nooit mijn ei gemist.
    Succes ermee!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Test je elke dag? Of om de dag?

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Nee iedere dag. En soms zelfs 2x omdat mijn lh piek erg kort is.
    Maar meestal test ik iedere dag op dezelfde tijd (meestal rond 17.30) Als mijn ovutest posi is dan springt mijn ei altijd binnen 5 uur (bij de meeste mensen tussen de 24 en 36 uur, ik heb schijnbaar een snel ei;)) Zodra mijn ei gesprongen is, is de test ook meteen wit. Ik zie het meestal wel aankomen door mijn slijm en doordat de test een licht lijntje laat zien die (bij mij) vlug donkerder wordt.

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds deze maand begonnen met ovutesten van sensitest. En tot nu toe bevalt het goed.
    Ik ben begonnen met testen op dag 11. Maar vorige cyclus was ook 31 dagen. Als ik een kortere cyclus zou hebben ik op dag 9-10 beginnen.
    Ik teste 1x per dag en op het moment dat het iets donkerder begon te worden ben ik naar 2x per dag gegaan.
    En heb mijn ei gevonden!!

Moet wel zeggen, dat deze testen wat donkerder opdrogen. Dus binnen 10 min haalt hij niet... Verder prima!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt voor alle tips! Ik ga een setje bestellen, hopelijk werkt het bij mij!

8. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Ik zit met hetzelfde. Cyclus is nog erg onregelmatig. Vorige cyclus had ik drie momenten waarop ik dacht dat ik mijn ei voelde (maar dat kan natuurlijk niet :D). Ik heb nu 12 testen besteld.
    Ik denk dat ik op dag 14 begin met testen, aangezien ik mijn ei ook niet wil missen. Hopelijk duurt het deze keer geen 40 dagen, want dan zijn misschien net de testen op.

Of zou dag 14 te snel zijn? Raak een beetje vermoeid van mijn cyclus :(.

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat is het gemiddelde van je laatste cyclussen? Misschien verstandig om daar op te letten? Dan zou ik je eerste cyclus niet meetellen, want die duurt vaak langer. Ik zag in de bijsluiter dat er staat wanneer je moest gaan testen.

Deel Deze Pagina