Hoi hoi! Ik wil eigenlijk de ovulatietesten een keer gaan proberen, normaal doe ik het op gevoel maar wil nu echt graag weten wanneer ik mijn ei heb. Hoe werkt dit en wat is het beste merk wat gewoon bij de drogist verkrijgbaar is?
Zelf heb ik altijd de ovulatietesten van Clearblue. De rest vertrouw ik niet zo. Niet die digitale maar gewoon met een streepje. Wat ik altijd doe: plas opvangen in een plastic wegwerpbekertje, staafje er 20 seconden inhouden en na een paar minuten kijken wat het resultaat is. De streepjes van de ovulatietest moeten even dik zijn of de teststreep (dus niet de controlestreep!) moet dikker zijn. Als dat zo is, dan volgt ongeveer 24 tot 36 uur erna je eisprong en ben je dus vruchtbaar. Let wel: er komt altijd een 2e streep op de test. Het gaat er bij ovulatietesten om dat je dus die piek traceert waarbij je dus 2 even-dikke strepen krijgt of waarbij de teststreep dus nog donkerder is dan de controlestreep. Als je een regelmatige cyclus hebt, kan je enkele dagen van tevoren beginnen met testen. Ben je onregelmatig dan is het beter om ruim op tijd te beginnen. Succes.
Hoi, Hoi, Ik gebruik de ovu-testen dip-stick van Sensitest ik vind ze erg prettig en ze zijn niet duur, je kunt op de sensitest site ook bekijken vanaf wanneer zij aanraden te beginnen met de testen aan de hand van je eigen cyclus. Bij mij zit er verloop in de streep de 10de dag licht streepje, de 11de dag iets donkerder, de 12de dag even donker als de C-streep en soms op dag 13 ook nog een positieve. Voor mij betekend dat dat ik ergens rond dag 13 of 14 mijn ei heb, het is verstandig om zodra je een streepje begint te zien al om de dag te klussen en als de test positief is eventueel elke dag tot 2 dagen na de laatste positieve ovu-test. Heel veel succes, overigens is elke dag je temperatuur opmeten 's ochtends als je wakker wordt en deze in te voeren op fertility friend een goede manier om je ei-sprong te traceren, echter hier weet je pas na je ei-sprong dat je hem hebt gehad, ik combineer de twee. Heel veel succes ermee
Bij mij zijn de tests eigenlijk altijd hetzelfde, tot vlak voor de ovulatie wanneer ze ineens in korte tijd donkerder worden. Ovulatietesten blijven in principe 2 dagen positief, heb ik altijd begrepen, en bij mij klopt dat ook.