Hoe werkt IUI in eigen cyclus?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by seat, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    Hallo Meiden,

In februari gaan wij starten met IUI en ze gaan dit waarschijnlijk in mijn eigen cyclus doen.

Hebben hier pas over 2 weken een uitgebreid gesprek over, maar ben eigenlijk heel nieuwschierig wat mij allemaal te wachten staat.

Moet je vaak terug komen voor een echo, bloed onderzoek of moet je thuis met ovulatietesten aan de gang?

Die ovulatietesten werken bij mij niet altijd even goed, afgelopen maand dacht ik geen eisprong te hebben gehad, maar volgens gyn en bloedonderzoek heb ik een goede eisprong gehad!

Nou hoop snel wat van jullie te horen!

2. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij gaan deze maand voor onze eerste IUI in eigen cyclus. Ik ben gisteren voor een echo geweest waarbij het ei opgemeten werd. Hij was nog veel te klein, dus nu moet ik maandag terug voor een tweede echo.
    Maandag word bepaald wanneer ik moet komen voor de inseminatie.
    Ik moest gewoon op de 10e dag van de cyclus komen, en zo houden ze het ei in de gaten. Ze doen dit bij mij dus alleen met inwendige echo's.

Ik heb wel een recept gekregen voor een middel dat de eisprong opwekt, maar hoe en wat ik daar verder mee moet hoor ik ook maandag pas.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik heb 2 iui's in eigen cyclus gehad.
    Ik zat in het EMC in Rotterdam en hier krijg je geen echo's.Ik moest ovuatietesten doen en zodra er een streepje te zien was moest ik het zh bellen.De dag erna werd ik geinsemineerd.Zonder echo's ,bloedprikken or what so ever...
    Ik vond dit dus helemaal niks,ben er van overtuigd dat ik 1 keer zelfs te laat ben geweest en er was geen enkele controle over.
    Dus ik ben naar een ander zh overgestapt, want het EMC doet alleen maar iui in eigen cyclus.

4. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie reactie, maar als ik het zo lees, heb ik zo iets, laat die hormonen maar komen!

Ik heb wel een eisprong maar is bij mij heel moeilijk te zien!

Weet nu dat ze het op 2 manieren kunnen doen, bij ons doen ze we echo's etc.. maar zou er meer vertrouwen in hebben als ik hormonen mag slikken!

Nou nogmaals bedankt, ik kan me nu een beetje gaan voorbereiden op het gesprek!

groetjes en meiden hou vol hoor, eens gaat het lukken, daar ben ik van overtuigd!

Share This Page