Temperatuur-rookie!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door livelife, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi meiden,

Sinds deze maand temperatuur ik, maarrrrrrr Fertility Friend geeft geen kruis zoals ik bij velen van jullie temperatuurkaartjes wel zie. Zelf weet ik bijna zeker dat ik mijn eisprong gehad heb, maar het is ook wel fijn als FF het bevestigd.

Zoals de titel al aangeeft ben ik een rookie op dit gebied, dus ik hoor graag van jullie.

Thanks!

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kan je een linkje geven naar je kaartje? Anders kunnen we er weinig zinnigs van zeggen ;)

3. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
  4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik zie niks op dit linkje....

5. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
  6. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Oeh! Lastige...

Je hebt allemaal witte bolletjes. Die worden gezet als je "sleep deprived" aanvinkt of wanneer je op verschillende tijden temperatuurt. Temperatuur je elke dag op hetzelfde moment?

7. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @MM1981: Thanks voor het kijken. Ik temperatuur eigenlijk altijd binnen een bandbreedte van een uur (enkele uitzondering daargelaten). Sleep derived zegt me niks, wat houdt dat in? Ik heb al veel geprobeerd te googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer :(.

Zie jij een eisprong? Wel toch? :);)

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @MM1982: Ik heb trouwens jouw laatste kaartje bekeken, werd je toen ook zwanger? Gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. w0nder

w0nder Niet meer actief

Je kunt zelf een kruis plaatsen [ik denk ook dat je eisprong geweest is] dan krijg je een blauw kruis :)

Zo doe je het:
    klik op Tuning/overide, dan kun je de ovulatiedag invullen en eventueel waar de horizontale lijn moet lopen,
    dan weer op overide klikken en je hebt een mooi blauw kruis op je kaartje staan ;)

Ik denk dat FF geen kruis zet omdat je enkele pieken op je kaartje hebt staan [voor je eisprong] en omdat je sticky hebt ingevuld voor de ovulatiedag!
    Je zou die pieken op discared kunnen zetten, om te kijken wat FF dan doet ;)

10. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @w0nder: dank je! Dus jij denkt eisprong op dag 15? Woensdag en donderdag had ik last van mijn buik... Ik ben blij, nu hopen dat de temperatuur hoog blijft en ik ga netjes op hetzelfde tijdstip temperaturen! :)

11. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    @livelife Als ie mooi blijft stijgen/hoog blijft, zeg ik dag 17. Als je op dag 12 het vinkje aanzet bij "discarded", dan zul je zien dat ie de meting van dag 12 niet meeneemt.

Sleep deprived betekent zoiets als "onderbroken slaap".

ja, het is allemaal erg spannend, maar ik heb een positieve test te pakken. Na een tweede ellendig lange cyclus te zijn begonnen, was ik gistermiddag heel verbaasd toch een positieve test te pakken te hebben. Fingers crossed voor een plakbeeb.

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

livelife, als ik zo je kaartje zie denk ik dag 16 of 17...maar inderdaad, door de vele pieken en dalen is het lastig beoordelen.
    Kan je anders een link geven zodat we je meest recente kaartje zien? Als je op sharing (bovenin) gaat staan, en dan setup aanklikt, dan staat er bovenin Your Charting Home Page Web Address:.
    Als je die kopieert en hier plaatst dan zien we je huidige kaartje.
    Als het goed is zie je dan dit: Liesben Ovulation charts on FertilityFriend.com

Maar dan natuurlijk de link naar jouw kaartje ;)

Dit is btw mijn zwangerschap-kaartje.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Zoals ik op je kaartje zie, is je ei wel mooi gestegen na dag 16.. Bij mij heeft het ook heel lang geduurd eer ff een kruis zette, ik dacht zelf mijn ei te hebben gehad op dag 28 en pas toen ik op 9dpo aangaf dat ik posi teste zette ff mijn ei ook daadwerkelijk op dag 28! Vul je ook andere dingen in zoals je cervix slijm?

14. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Haj meiden,
    Ik heb precies hetzelfde. Mijn FF zet ook geen kruis (zie onderschrift) en zit inmiddels al op dag 23 (van 28 of 32)
    Dit is de eerste maand dat ik temp dus heb er weinig verstand van, jullie enig idee? Mijn witte bolletjes zijn mn vroege diensten..

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

LeenElise, puur op je kaartje zeg ik ook dat je nog geen eisprong gehad hebt.
    Maar wat bedoel je met dat zijn mn vroege diensten? Hoeveel verschilt dat met de tijdstippen waarop je anders tempte? Of in uren slaap?
    Je kan het beste elke dag op hetzelfde tijdstip tempen, rectaal en vóórdat je uit bed bent geweest.

16. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Liesben: Ja ik weet het, bij mn vroege diensten sta ik om 6uur op.. Zie het niet zitten om elke dag zo vroeg de wekker te zetten want kom daarna niet meer in slaap. Vandaar de witte bolletjes.
    Mocht mn temp zo doorgaan zonder pieken en ik wel gewoon ongi wordt op dag 28/32 zet FF dan alsnog een kruis? Of weet ik dan nu al dat mn ei niet gesprongen is?

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Als er zo'n verschil zit in het tijdstip, dan kan FF bijna geen eisprong vaststellen. Ik werk zelf ook onregelmatig, maar probeerde toch op steeds hetzelfde tijdstip te tempen. Anders ook ovulatietesten gaan gebruiken, dan weet je het zeker.
    Aan de andere kant..jullie zijn nog niet zo lang bezig als ik je onderschrift zie. Misschien gewoon eerst even de natuur zijn gang laten gaan? Anders gaat het nu al zo je leven controleren, en dat lijkt me niet de bedoeling.

18. bcloud

bcloud Niet meer actief

Hoi Leenelise

Toch maar begonnen met tempen?
    Ik heb deze maand ook pas mn ei gevonden op dag 24:(
    heeeeel laat , maar ben superblij dat ik hem gevonden heb..

Mss dat dat de dames hier hoop geeft! Kijk dan ff naar mijn kaartje...

19. bcloud

bcloud Niet meer actief

Ik zeg dag 16, omdat een stijging op de dag zelf, of de dag ervoor plaatsvindt...

Ik had zelf de stijging echt op de dag dat ik de heftige ovupijn voelde en mn slijm zag...

20. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Liesben: Ik begrijp wat je bedoelt. Ik sta er nu redelijk nuchter in hoor, wil alleen graag weten wanneer mn ei is zodat we gericht kunnen klussen. En of ik al wel en eisprong heb.

@Moontje: Leuk je hier weer te spreken, ben inderdaad maar begonnen! Denk ook dat ik mn ei nog niet heb gehad, benieuwd of die nog komt of niet. En wanneer ik dan ongi wordt anders heb ik wel een hele korte LF. Zal jou kaartje idd even bekijken! Ik heb zelf geen ovu pijn wel al een week waterige afscheiding (niet rekbaar) wat vandaag weer over lijkt te zijn.

Deel Deze Pagina