Ik vraag me af of het mogelijk is dat je nooit corona krijgt, dat je er gewoon immuun voor bent? Op mijn werk zijn er enkele collega's die nu voor de 3e keer met corona thuis zitten. ( de een is volledig gevaccineerd en de ander niet) Er zijn meerdere golven geweest op het werk en bij mijn dochter op school. Momenteel hebben 6 collega's corona. En ik heb me al zo vaak laten testen en zelf getest en ik blijf maar negatief testen. Ik vind dat typisch, want ik ben wel ontzettend vaak verkouden, bijna chronisch, dus je zou verwachten dat mijn weerstand daarom lager zou zijn.. Nog meer dames hier die de dans maar blijven ontspringen?
Ja, voor zover ik weet heb ik het ook nog nooit gehad.. Zit er nog steeds op te wachten, maar ben sowieso bijna nooooit ziek (eens in de 10 jaar ofzo), dus vraag me af of het nog komt. Of alles verloopt asymptomatisch bij mij.
Ik ben ook nooit ziek (even afkloppen) of verkouden, en heb ook geen corona gehad. Goede weerstand blijkbaar.
Ik heb het ook gedacht, maar was paar weken geleden dan toch wel aan de beurt Hier ook een kind in huis wat al heeeeeel lang verkouden was, die kreeg het ook als laatste. Wellicht dat er geen ruimte was voor het corona virus?
Hier ook nog geen Corona gehad. In totaal is hier 3x Corona in huis geweest. Begin december onze 3 dochters. Eind december mijn man en ons zoontje. En eind januari onze oudste dochter en zoontje voor de 2e keer. Alle 3 keren heb ik geen afstand gehouden, mijn kinderen getroost en mijn zoontje sliep bij mij in bed en heeft me in mijn gezicht geniest. Mijn man is in december niet in isolatie gegaan. Alle 3 de keren heb ik mij getest en bleef negatief. Ben benieuwd of en wanneer ik het ga krijgen. Ben wel altijd 2x per jaar flink verkouden, maar altijd negatief getest.
Ik heb het ook (nog) niet gehad. Heb mezelf echt niet opgesloten ofzo, al hield ik me wel netjes aan de mondkapjesplicht etc. toen die er nog was.
Ik ook nog steeds niet.. werk in het onderwijs en heb er regelmatig wel echt mee te maken gehad. Nu had mijn man zondagavond een positieve zelftest. En mijn zoon gister. En ik vind dat toch grappig want ik had eerder bij mijzelf een positieve test verwacht dan bij zoon.. Ik nog steeds niks.. ben heel benieuwd of dat zo blijft of dat ik toch ergens de komende dagen nog positief raak.
Ik heb hetzelfde gehad als jij. Gewerkt tijdens de pandemie in maart 2020 onbeschermd tussen allemaal besmette clienten. Dochter van vriendin was positief bleek de dag nadat ze in ons bed had geslapen. Ik sliep daar in gewoon op dat kussen later en ik heb gewoon met d'r geknuffeld savonds op de bank toen we met zn allen film keken. Ik was op een verjaardag met meerdere besmette personen achteraf, ook vaker dan 1x gebeurd en mijn man en dochter hebben het gehad (los van elkaar) ik heb op de cohort afdeling (meerdere malen) gewerkt. Kreeg het telkens niet. Tot vorige week ik had keelpijn en toen getest, en ineens positief? Geen idee waar ik het opgelopen heb. Ik ben dus niet immuun maar ik beschouw mezelf wel als verminderd vatbaar.
Tot een week geleden had niemand in huis nog een positieve test gehad. Afgelopen weekend bleken we allemaal positief te testen. 1 zonder symptomen, 1 mild, 1 als verkoudheid en mijn dochter en ik zijn toch flink ziek geraakt. Ik zou het even afkloppen
Hahah ja herkenbaar... al zo vaak mee in aanraking geweest (privé, werk) ik tegen een collega en 2 dagen later had ik het zelf
Hahah nou idd. Ik zelf heb ook zeker niet de illusie dat ik het nooit ga krijgen. Pas geleden had mijn nicht ook ineens een positieve test, terwijl ze begin 2020 vaak nog onbeschermd in de zorg werkte, haar kind had afgelopen herfst Corona en zij ontsprong steeds de dans tot 2 weken terug.
Ik ontsprong ook steeds de dans na bij besmette mensen geweest te zijn wat pas nadien bekend werd en met besmette collega's gezeten. Had al een grote mond dat ik vast immuun zou zijn, maar in januari was ik toch de pineut. Ook mijn man dacht immuun te zijn want hij was de enige in ons gezien die het niet kreeg toen, echter een paar weken later op het werk is hij toch besmet geraakt.
Tot 1 week terug dacht ik hetzelfde als jij. Elk virusje pak ik op en ben ik verkouden maar al 2 jaar geen corona.. totdat ik vorige week woensdag positief testte nadat ik dinsdagavond een kuchje kreeg. Ondertussen al op dag 9 en nog steeds niet klachtenvrij.
Nou toch niet immuun.. hahaha! Ik ging met zoon naar de ggd en ik dacht nou dan ga ik ook meteen maar, ondanks de negatieve zelftesten. En ik bleek toch ook positief.. bij ons thuis tot deze week niemand positief geweest in al die tijd en nu toch binnen 4 dagen allemaal raak
Ik denk dat er veel meer mensen zijn die denken dat ze immuun zijn, dan dat er mensen bestaan die het werkelijk zijn. Wel is het zo dat de antistoffen van een deel van de verkoudheden, een stukje overlapt met die van covid-19. Een verkoudheid kan veroorzaakt worden door een rhino-virus of een corona-virus. Buiten de 'corona' waar we het nu steeds over hebben (Sars-Cov-2, die de ziekte Covid-19 veroorzaakt) bestaan er honderden andere corona-virussen. Sommige kunnen je ernstig ziek maken, zoals het Sars-virus dat in 2003 bekend werd. Maar de meesten hebben niet meer gevolgen dan wat wij meestal een verkoudheid noemen. Ik kan me best voorstellen dat als je toevallig al verkouden bent en de veroorzaker is een ander corona-virus, dat je afweer dan al behoorlijk paraat staat. En daardoor Sars-cov-2 veel minder kans heeft om te 'landen'. Maar dat betekent niet dat je altijd immuun bent. En andere keer staat je immuunsysteem niet in opperste staat van paraatheid. Of is misschien zelfs verslapt door stress, vermoeidheid, minder beweging, slechter eten. En dan kan je het zomaar oppikken. Mijn man is 2x de dans ontsprongen terwijl iemand in ons gezin corona had. Maar een paar weken later was hij alsnog de sjaak. Opgepakt ergens buiten ons gezin. Dus van iemand waar hij dus veel minder langdurig en intensief contact mee heeft. (Of dat mag ik in ieder geval hopen, haha.) Het is denk ik echt een combinatie van allerlei factoren die bepaalt of je besmet raakt of niet. ‐ Natuurlijk speelt je eigen afweer een rol. Maar die is niet altijd hetzelfde, want vermoeidheid en stress tasten je weerstand aan. Terwijl gezonde voeding, beweging en vaccins juist positief kunnen bijdragen. - Daarnaast kun je de kans om besmetting verkleinen door afstand houden, ventilatie, mondkapjes e.d. Het maakt dus uit in welke situatie je contact hebt met een patiënt. - Hoeveel virusdeeltjes verspreidt iemand? Dat verschilt sowieso per persoon en ook per moment. - En ten slotte, en laten we die niet uitvlakken, spelen simpelweg geluk of pech een rol.
Dat was bij mij 3 weken geleden ook. En ik riep een paar dagen daarvoor nog wel dat ik misschien wel immuun ben
Haha ja velen die tot nu toe niet besmet zijn denken imuun te zijn. Er zijn ide wel factoren die kunnen bijdragen waardoor je minder snel besmet raakt. Zaken waar je invloed op hebt als goede hygiëne, basisregels opvolgen en gezond leven. Een tijd geleden las ik een aantal keer iets over een onderzoek over dat mensen met een bepaalde bloedgroep minder vatbaar voor corona lijken, geen idee wat de stand van zaken daarvan is. Ik heb het kort geleden ook gehad en daarvoor dacht ik ook dat ik imuun was (beetje grappend wel). (Ik en mij collega deden of we heel speciaal waren en waren trots dat we imuun bleken haha en hop allebei kregen we het binnen een paar dagen na elkaar) Maar ja ook heel gezond levende sporters krijgen het en niet gevaccineerde mensen die niet gezond leven weer niet. Denk dat het ook een kwestie van geluk of pech is.