Welke (Kinder)EHBO-cursus?

Discussion in 'De lounge' started by mamavanjuul, Apr 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    We hebben het er al jaaaaaren over: Een cursus kinder-EHBO.
    De map van het rode kruis ligt al maaaanden in de keuken.

Gisteravond zagen we er een reclamespot en toen zeiden we: NU moeten we het toch echt gaan doen.

Maar, welke?
    Je hebt 1 online, met 1 praktijkles
    Maar ook met meerdere praktijklessen, alleen zijn die weer overdag. Weer heel onhandig qua werk.

Hebben jullie ervaring? Welke raad je aan en welke juist niet?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik volg ze bij het gob waar ik aangesloten ben bij het oranje kruis. Ik raad er 1 aan met meerdere praktijklessen...als je het ziet dan komt het veel beter binnen. Zeker met reanimatie..dat moet toch wel in de praktijk..met alleen theorie zie ik dat niet voor me.

3. brusje

brusje Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    2,625
    241
    63
    Het oranje kruis

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Precies, dat zei ik net ook tegen mijn man. Theorie heel leuk en handig, maar de praktijk lijkt me zoveel meer belangrijker.

Heb net een mail gestuurd naar het rode kruis, vind de info op hun site erg onduidelijk.
    1 les voor 75 euro.....praktijkles met meerdere sessies. Snap er niks van.

Maar zal eens kijken voor het oranje kruis.

5. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,176
    1,849
    113
    zat er ook aan te denken ik krijg het vergoed bij FBTO maar volgens mij eerst voor schieten.
    Misschien word er ook (een deel) vergoed?

6. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik heb het online gedaan bij iedereen ehbo, vergoed door cz. Ik vond ondanks dat het online was echt een fijne manier van leren hoor. Kleine videotjes, gesproken text. Je kon het ook gewoon lezen. Met iedere hoofdstuk een kleine proeftest.

Praktijkdag was ook super gezellig, dat was dan door iemand extern, maar was super. Zou het haast jammer vinden dat het maar voor een praktijk dag was.

7. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb eind vorig jaar 1daagse cursus gedaan via 4kids (gastouderbureau), ik ben geen gastouder maar iedereen kan daar terecht. Geloof dat het 99 euro was en kreeg 75 procent vergoed vanuiy mijn aanvullende verzekering (onder de noemer preventieve cursus zorg en zekerheid av gezin).

Cursus wordt gewoon gegeven door een docent van het rode kruis en was dus prima. Voor mij was het een opfrisser want had 5 jaar geleden al eens een meerdaagse cursus gedaan dus ik vond het prima. Als je nog nooit iets met ehbo grdaan hebt vind ik 1 dag echt te weinig. Er waren een paar medecursusten die er helemaal niets van bakten, waren verder allemaal gastouders en had zoiets van hoop dat als ik mijn kind ooit ergens moet brengen ze een meerdaagse cursus hebben gedaan.

8. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Ons consultatiebureau in Den Haag biedt cursussen aan. De EHBO-cursus is via ambuwerk ( www.ambuwerk.nl ).
    137,50 voor vier bijeenkomsten en certificaat. Sommige zorgverzekeraars vergoeden een deel.

Ik ga ook deze doen ipv iedereenehbo. Inderdaad omdat ik denk dat meer praktijk fijner/beter is.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    idd....die van iedereen ehbo maken ze nu reclame van, maar 1 dag voelt bij ons niet goed.

Heb overigens nog steeds geen antwoord van het rode kruis :(

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Wij volgen onze lessen bij een EHBo vereniging
    Persoonlijk vind ik praktijk echt een must bij een ehbo diploma, en dat toch regelmatig oefenen en blijven oefenen.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou van de meeste websites word ik niet wijzer.....site van het oranje kruis ook niet. Kan nergens een cursus vinden. De meeste zijn digitaal....heel vreemd.

12. Cabb

Cabb Niet meer actief

Op de website van 4kids kan je het gewoon vinden als het goed is 1 daagse cursus 99 euro en volgens mij door het hele land heen (cursus gaat pas door bij zoveel deelnemers dus niet alle data die op de sote staan gaan door).

13. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb me ingeschreven bij iedereen EHBO (die van de reclame)

Share This Page