Vraagje. Hoe doen jullie dat?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MamaMiaatje, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Als ons kindje straks net geboren is en we gaan in de eerste maandjes op pad naar familie en het kindje moet daar slapen, waar kan je een kindje van een paar maanden dan in laten slapen?
    Moet ik dan denken aan een campingbedje en zo ja, gebruik je dan deken en laken of slaapzakje (maar deze zijn er meestal niet in hele kleine maten).
    Of gebruiken jullie de kinderwagenmand of wipstoeltje?
    Kortom waar hebben jullie je kindje de eerste maanden in laten slapen als je ergens op visite was en wat gebruiken jullie om het kindje toe te dekken?
    Bedankt alvast voor de antwoorden! :D

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Gewoon in de kinderwagen bak, en als dat te klein wordt dan in een campingbedje.

3. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    idd gewoon in kinderwagen bak

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eerst kinderwagenbak en toen dat niet meer paste het campingbedje. In heb begin met laken en dekentje en vanaf 3 maanden met slaapzak. Bij de Hema hebben ze kleine maten slaapzakken.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ja ook hier in de kinderwagenbak..

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hier gaat ze ook gewoon in de wagenbak slapen als we op visite gaan kan prima hoor

indd de eerste 3 maandjes gewoon onder een lakentje en daarna kan het wel in een slaapzakje ofzo

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wil hem hier ook eerst in de kinderwagenbak en daarna in campingbedje ( al wil ik mijn kind savonds zoveel mogelijk thuis in zijn eigen bedje laten slapen )
    Slaapzakjes ga ik vanaf maat 62 gebruiken.

8. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ik had ook bedacht om de eerste tijd ons kindje in de kinderwagenbak te laten slapen en als het daar niet meer in past pas in een campingbedje. Vooral omdat je anders zoveel mee moet sjouwen!

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    De kinderwagenbak.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    mijn ouders zetten het wiegje waar wij vroeger in gelegen hebben beneden, dus als we daar zijn kan hij mooi in het wiegje. bij mijn schoonouders word het de eerste paar maanden de kinderwagenbak en daarna het campingbedje...

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

In de kinderwagenbak of bij mama op de buik in een draagdoek.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik gebruik de bak van de wagen als we ergens zijn en alyssa moet slapen. in de wagen heb ik meestal een badcape en als het iets kouder is het dekbedje of zoals ik nu heb gedaan een badlaken dubbel vouwen en in het dekbedovertrekje van de wagen. toen alyssa net geboren was had ik gewoon een wiegendeketje en een wiegenlakentje. nu wordt de wagen wat aan de krappe kant en binnenkort begint voor ons het gesleep met het campingbedje. (gelukkig hebben opa en oma een ledikantje staan en de andere opa en oma een campingbedje)

liefs doris

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    In de kinderwagen bak, op schoot, camping bedje, ledikantje bij oma en soms is er eentje wel eens gewoon tijdens het gymnastieken onder de baby gym op de grond weg gedommelt (natuurlijk wel opgelet of het daar tocht!) :)
    Ligt er maar net aan waar je je kleintje aan went en of het er een is met gebruiks aanwijzing (naja dat zijn ze allemaal maar sommigen hebben er eentje met wat meer bladzijdes ;)).

14. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de info! :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn in principe ook altijd 's avonds thuis, maar overdag ga je misschien ook wel eens weg en dan moet je baby natuurlijk ook slapen.

Slaapzakjes vanaf maat 62.... als je kindje netjes onder de dekens blijft liggen, kan dat wel. Eva trapte al snel haar dekens weg en toen hebben we haar in een slaapzak gedaan (die witte van de Hema, maat 50/62 is dat geloof ik)

Share This Page