Ik heb de zwangerschapstest van de huisarts ingepakt. Met een smoesje had ik mijn gezin bij elkaar gekregen. Mijn moeder pakte het uit maar ze zag niet zo snel wat het was. Mijn zusje had het door BEN JE ZWANGER!!! Nou het ging me eraf in die kamer, springen gillen en dansen. Allemaal elkaar vastpakken, heel ontroerend... Ze waren in ieder geval blij haha. Wat ook leuk is om een paar babysokjes in te pakken of een rompertje met OMA IS THE BEST of zo. Groetjes.. en succes
Ik heb niet de zwangerschapstest, maar de eerste foto van de echo aan mijn moeder laten zien. Ik zei, kijk mam ik moet je wat laten zien, foto laten zien, ze wist inderdaad ook niet wat ze moest zeggen. X
Tja...ik denk nu toch dat ik het maar eerder ga vertellen. mijn ouders gaan nl 8 juni op vakantie en ik heb 12 juni de echo. Ze komen pas 23 juni terug, en dan viert mijn oma dr verjaardag...dus ik ben bang dat ik het zolang niet voor me kan houden als de echo wel goed is. En als hij niet goed is dan weet mijn moeder waarom ik zo verdrietig zou kunnen zijn. want dat wil je ook kwijt toch?
ik ben benieuwd wanneer de meesten het aan de ouders hebben verteld. Ik lees nl bij heel veel meiden dat die het alvrij snel hebben verteld dat ze zwanger zijn>? Vraag me af, met wat voor reden dat is? En wilden jullie niet liever wachtten tot de eerste echo? Ivm evt miskraam, of windei of iets dergelijks? heb nog geen topic hierover gelezen dus vandaar de vraag!
Er zijn al wel topics over geweest hoor! Maar ik heb het meteen aan mijn ouders verteld. Heb een hele goede band met mijn ouders. Bovendien zou ik het ook willen delen als het mis zou gaan, anders zou je dat maar voor je moeten houden. Nee hoor, na de positieve test met mijn hubbie geknuffeld en naar mijn ouders gereden om het daar te vertellen.
Hallo ! Wij hebben het met zeven weken aan onze ouders verteld. Waarom ? Het is leuk als je het grote nieuws eenmaal met anderen kunt delen en er over kunt praten, al moet ik zeggen dat ik de weken dat het een geheim was tussen mijn man en mij ook wel erg speciaal vond ! De kans dat het mis gaat is er altijd. Ik had dan het gevoel van: als het mis gaat weten ze tenminste waarom we verdrietig zijn, dat mogen ze dan best weten. Ik denk dat je het moet vertellen op het moment dat dat voor jezelf goed voelt. Dat is het belangrijkste. Gelukkig is hier alles nog steeds goed ! Succes en plezier met vertellen ! Groetjes, Nikki F
Ik heb aan iedereen die ik het al wilde vertellen kaartje gestuurd. Die zogenaamd is geschreven door mijn zoontje. (is pas zeven maanden) BV Hoi opa! Ik wil je iets vertellen... Ik wordt grote broer... ik heb er een heel verhaaltje bij gemaakt. echt leuk geworden. Heb ze vandaag op de post gedaan spannend! hopen dat ze morgen aan komen.
Oh leuk zeg Malou! Je hebt ook t-shirts he... met: Ik ben stoer, ik wordt een grote broer. Vond ik ook wel erg grappig!
mijn broer en schoonzus weten het al wel, maar mijn ouders moet ik het nog aan vertellen. ik wacht alleen nog even de echo van komende dinsdag af. ik vind het wel leuk om ze dat te laten zien. maar volgens mijn broer heeft mijn moeder al een vermoeden... .(moedersinstinct)
Een collega van mij zag het aan mijn ogen ... hij vroeg het aan me nog voordat we het aan onze ouders hadden verteld ... dat vond ik wel een beetje rot, maar het was zo ! Ergens ook wel grappig dat iemand dat zo aan je ziet ! Groetjes, Nikki F
hoi danili gefeliciteerd met je zwangerschap,ik ben net terug van mijn vakantie en ben nu ook 4 weken zwanger,ik wil het mijn ouders ook op een bijzondere manier vertellen en ik had het volgende idee... om op vaderdag mijn ouders en mijn schoonouders uit te nodigen zogenaamd voor een vaderdagbrunch (wat we eigenlijk nog nooit hebben gedaan) en dan een slabbertje of klein pakje waar op staat "voor de liefste opa",en dat inpakken en tegelijkertijd de cadeautjes aan ze te geven. en tijdens uit uitpakken zullen ze wel verrast kijken en vervolgens wil ik beschuit met muisjes blauwe en roze bij de koffie geven. vond het wel een leuk idee en aangezien jou ouders 1 dag voor vaderdag thuiskomen is het misschien ook wel een leuk idee voor jou! succes
Ik heb het meteen verteld. Waarom? omdat ik zon leuk nieuws met iemand wilde delen en mocht het misgaan waar men niet vanuit gaat dan vind je steun in hun. Ik snap juist niet waarom je perse moet wachten tot de drie maanden. Wie zegt dat het niet mis kan gaan na de drie maanden of bijv bij de geboorte. Je kan nooit 100% zeker zijn. Als ik het niemand zou vertellen en het zou misgaan dat zien ze toch wel aan mij als er iets aan de hand is en dan vertel je het ook. Ik vind dat je het moet vertellen wanneer jij er klaar voor bent en wanneer je dat wilt niet omdat men zegt dat je moet wachten tot de drie maanden over zijn.
Ik zou het bij de eerste de beste keer dat ik ze zie vertellen (over de telefoon is niet leuk). Als het mis gaat zou ik het vervelend vinden als ik na een aantal weken alleen vertel dat ik een mk gehad heb.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor band je met je ouders hebt... ik vertel altijd alles aan mijn moeder, dus toen ik in verwachting was, kwam ik daar net voor de kerst achter en toen hebben we het kerstavond aan mijn ouders en broer verteld, ik had toen net een (zeer vage) positieve test gehad en was ook maar net 1 dag overtijd... maar ik wilde het gewoon heeeeel graag vertellen, 1e kerstdag aan Ruud's vader en broer verteld en 2e kerstdag aan Ruud's moeder... daarna hebben we het op 1 januari en daarna langzaam aan vrienden en rest van familie verteld... Ik ben niet zo van het wachten en inderdaad het kan altijd nog mis gaan... maar iedereen moet gewoon doen waar ze zich zelf het beste bij voelen! Ik kon het nieuws in ieder geval niet lang voor me houden en zag ook geen reden waarom... Gr. Niki
Tja de reden waarom ik het dus ook een beetje vraag is dat mijn ouders aankomende week 8 juni met vakantie gaan voor 2 weken lang. Ze komen pas 23 juni terug, en dan heb ik mijn echo al lang en breed achter de rug...nl 12 juni. net nadat ze vertrokken zijn. Ik ben nu dus bijna 10 weken. En voor mijn gevoel wil ik het nog niet vertellen, en wachtten totdat ik op de echo zie dat het ECHT waar is! maar ja, om nou nog 2 weken te wachtten als het goed nieuws is.......... Dus daarom heb ik besloten het as woensdag toch alvast te gaan vertellen. Als het dan mis is, en de echo is niet goed, dan weten ze het ook maar, en kunnen ze idd meeleven met het feit dat we verdrietig zijn.