Hoelang last van knip

Discussion in 'Na de bevalling' started by Pluisjee, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik ben ruim 11 weken geleden bevallen en ben geknipt omdat ons mannetje het niet naar zijn zin meer had, eigenlijk wilden ze een keizersnede doen omdat ik al uren op 3cm bleef hangen , zelfs met de weeen opwekkers. Op moment dat kleintje het niet naar zijn zin krijg voor de 2e keer zeiden ze je krijgt een keizersnee maar ik bleek in 50 min tijd van 3 naar 10 cm zijn gegaan.

Uiteindelijk dus met knip en vaciuum bevallen binnen 2 minuten. Ben ook iets uitgescheurd.

Nu heb ik nog ontzettend last van me knip. Seks is een hel zelfs met glijmiddel ed. Ik werd vrij snel ongesteld en heb toen maandverband gebruikt , nu heb ik voor het eerst mijn ontrekkenings bloeding van de pil en kan echt geen tampon gebruiken. Er in gaat wel maar eruit wat een hel. Ook als ik op me hurken zit en me benen iets wijd doe en er spanning op komt doet het zeer.

Dus mijn vraag hoe lang heb je nog last van je knip gehad ? En is het normaal dat ik nog steeds zo erg pijn heb ?
    Wordt hier echt niet vrolijk van :(

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,795
    493
    83
    Hier zo'n 8 weken, maar dat kwam voornamelijk omdat de hechtingen waren gaan ontsteken en toen verwijderd zijn na een week. Hierdoor was de wond open gaan staan en moest het uit zichzelf genezen. Met de controle van 6 weken heeft de gyn het aangestipt met zilvernitraat, omdat de genezing stagneerde. Al met al een hel dus :p

Maar nadat het dicht was, verder niet heel veel last gehad. Het is nog wel gevoelig, maar tampons lukt gewoon en seks ook. Misschien het even nog wat tijd en rust geven?

Heftige bevalling trouwens! En nog gefeliciteerd met je mannetje, volgens mij zaten wij samen in een afteltopic :D

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier erg lang.... Tot 1 jaar pijn gehad. Het kan best lang duren voordat het minder pijn doet helaas...
    Ligt er ook aan hoe extreem je ingeknipt bent...

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier vier knippen gehad, maar na een week of drie geen last meer.

5. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    6 a 8 weken geloof ik tot alles weer 'normaal' was. nu geen last meer. alleen mijn spieren trekken daar soms vanzelf zomaar samen hahahaha hoop dat t niet nog een keer moet, dat is niet tof.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,007
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij de eerste had ik er na bijna een jaar nauwelijks last meer van. Tot die tijd wel, vooral bij sex. Uiteraard na 6 maanden wel minder dan in het begin, maar toch lastig. Na een jaar niet echt last meer, maar ik als ik bijv, veel had gelopen, voelde ik het litteken wel zitten.

Bij de tweede opnieuw geknipt en toen veel minder last gehad. Sterker nog: nadat die 2e knip genezen was, had ik er minder last van dan voorheen. Als ik dat had geweten, zou ik haast al veel eerder hebben gevraagd (zonder bevalling dus) opnieuw te knippen. :) Ik weet niet eens of ze dat doen hoor. En ergens had ik ook wel het gevoel 'aan mijn lijf geen tango, heb al genoeg afgezien', dus misschien had ik het niet gedaan. Maar dat er bij die eerste toch iets niet helemaal goed is gegaan, is nu wel duidelijk.

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Lang meer als een jaar, maar bij mij bleek het te strak gehecht, waar ik was uitgescheurd, ik was in een soort bliksemschicht uitgescheurd, daardoor de huid vanuit de lippen te strak aangetrokken.

Het heeft bij mij een aantal sessies oprekken bij de bekkenbodemfysio opgeleverd en nu pijnvrij met vrijen

Ik zal allereerst het soepel houden met perineum olie, want litteken is altijd stugger als onbeschadigde huid, het zal niet 123 over gaan maar moet in de loop van de tijd wel minder pijnlijk worden

Blijf ook goed ontspannen met vrijen en gebruik voorlopig royaal glijmiddel, wan ik weet uit ervaring hoe langer t pijnlijk blijft hoe gespannender je raakt

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Bedankt voor jullie reacties... Het is gewoon heel vervelend dag het nog zo gevoelig is. Ik ben behoorlijk geknipt dus daar zou het ook wel mee te maken hebben gehad.

Perineum olie is een goede tip , ga daar gelijk voor kijken. En anders moet ik maar opnieuw bevallen en geknipt worden zoals tip zei haha nee zonder gekkigheid het is gewoon heel vervelend!

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier 2 knippen gehad.
    Na de 1e knip dacht ik, als dit ooit weer goed komt, komt er meer goed, haha. Na een half jaar was het weer geheel normaal gelukkig.

Nu 2e knip was minder mooi. Abces gekregen. Opengesneden, ontlast en gespoeld. Wond open gelaten. Wond is nu weer dicht. Heb morgen controle. Het is nog wel gevoelig. Ook als ik te warm gedouched heb.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Jee Pluisje wat vervelend voor je. Ik had na twee weken eigenlijk al niet meer noemenswaardig last van behalve dat ik soms een prikkeling voel of zo waar de knip is gezet. Eerlijk gezegd zie ik er ook niks meer van en ook tijdens de sex heb ik er geen last van (nou ja de eerste keer was wat branderig)

Perineum olie schijnt inderdaad goed te werken. En veel glijmiddel denk ik. Veel succes in elk geval meis!

11. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Nog maanden helaas. Is aan het eind van de kraamweek gaan ontsteken, wat een pijn! Daarna werd het heel langzaam beter, en pas nu na een maand of 8 voel ik hem niet meer met zitten ofzo.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Nou het is dus even afwachten... Vervelend is het wel.
    Ook voor mijn man hij heeft alle begrip hoor maar leuk is anders. Ook voor mezelf want je drukt al je gevoelens op dat gebied weg zeg maar ;)
    En misschien te veel info maar ik ben geen typ voor maandverband maar tampons gaan gewoon niet :(

13. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hier op advies "pas" na 3 maanden een poging ondernemen om het te doen, het deed enorm pijn. Na 4 maanden weer geprobeerd en het ging beter. Nu na 11 maanden gaat het weer helemaal goed! Al had ik met 9 maanden ineens weer last maar dat is weer vanzelf over gegaan.

Share This Page