VerAnika met een A vind ik echt afschuwelijk... Als je het makkelijk wil maken, zou Veronique mijn inziens een goede keuze kunnen zijn...
Ik heb al een dochter met -que op het eind.Eigenlijk wil ik geen herhaling in namen.Maar bedankt voor je mening
Moeilijk he.... Wij krijgen ook een meid en zijn dus ook op zoek naar een Russische meisjesnaam (papa is Russisch). Alysa stond bij ons heeeeel lang op 1, maar ja wat je zegt hoor je deze naam steeds vaker. Wij gaan nu voor Yelena (kan natuurlijk nog wijzigen, met onze zoon ook 3 x gewijzigd hahaha) andere Russische namen die ik ook mooi vindt: Vera Anna Katja Julia Succes met het kiezen. Denk dat Veronika echt op z'n hollands uitgesproken zal worden hier. En een andere spelling vind ik niet mooi.
Oh succes met uitzoeken.Ik hou niet van korte namen.En hoef ook niet per se russisch.Maar Veronika vind ik gewoon leuke naam. Julie vond ook altijd lieve name.Maar die staat op top 3.Ik ben toch aan iets apart toe.
Mijn vriend kwam ook nog met Xeniya. Ik vind het minder maar is wel apart en je spreekt het ook uit zoals je het schrijft...
Een tjechische kennis van me heeft ook een kindje wat Veronika heet, hij woont nu weer in Tjechië, daar spreken ze dat ook totaal anders uit, maar alle Nederlanders blijven VerOnika zeggen, gaat er echt niet in dat ze het anders uitspreken.