Hoe word ik dikker!?

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38

Misschien is dit de reden dan wel;): Van zuivel en Noten krijg ik ontzettend last van mijn buik. Dit eet ik dus niet!!
    Meer te eten in minder maaltijden, moet ik gaan proberen. Ik zit altijd best snel vol, maar heb ook snel weer trek. Als ik daar nou eens verandering in breng.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    ik zou naar de diëtiste gaan (eentje die al is afgestudeerd;)). Zij kan je goed op weg helpen!!!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    #23 Isademi, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011

jep mee eens.

Wat je evt kan doen, is een shake als tussendoortje nemen (soya, of L-melk (koemelkvrij) zitten hoop stoffen in die op een gezonde manier dikker maken,

Heel de dag suiker eten is idd niet goed.

Ontbijtkoekje tussendoor gooien of krentenbol of iets in die trant.

Pasta's??

Meer koolhydraten in elk geval.

veel succes is niet altijd makkelijk om dikker te worden, ik was altijd eng mager (BMI van 15 gehad, ik woog net 50 kilo met 183 cm!!) en toen ben ik gestopt met roken, dat ging nog maar toen kwamen de AD medicijnen en PATS BOEM daar kwam eraan) en nu vecht ik TEGEN de kilo's maar ik weet dus ook hoe moeilijk het andersom is ik had elke dag blauwe benen van het op elkaar liggen, en vrat 2 zakken chips, een heel brood alleen weg en na het avond eten (wat ik 2 keer opschepte) pakte ik nog extra's of een hamburger ofzo, niet normaal haha het is best frusti!!

4. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Hoi,

Ik was ook altijd veel te dun ben al 48 kilo geweest en ik ben 1.70.
    Ik at toen al veel maar ben toen nog meer aardappelen en brood gaan eten. En ik at toen veel brinta met suiker of van die babypap.
    Misschien wat vaker eten voedsel meer verdelen en extra opscheppen.
    ben nu gewoon slank en 64 kilo. Nou veel succes met eten. Misschien komt het ook wel omdat je drukker bent met je kind ik neem aan dat die nu loopt en dan kun je er flink achteraan;)

Oja heb dat wel gedaan onder begeleiding van een dieetiste.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Lijkt me een goed idee. Ik ben zelf diëtist en zie hier wat adviezen langs komen waar mijn tenen krom van gaan staan ;).
    Ik kan je ook wel algemene adviezen geven hoor maar als je naar iemand toe gaat kan zij de adviezen meer op jou afstemmen en daar heb je meestal toch wel wat meer aan.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zeg eens de verkeerde dan dan weten mensen wat ze fout doen das altijd handig toch hihi

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik vind ook niet dat je heel veel eet eerlijk gezegd! Ook niet abnormaal weinig hoor, maar 2 sneetjes brood vind ik nou niet echt een stevig ontbijt als je jezelf te dun vindt!

Ik ben zelf met 1.78 en zo'n 61 kg slank, maar eet per maaltijd 4 boterhammen met boter en (meestal) hartig beleg. En avondeten schep ik (als ik met anderen vergelijk) standaard anderhalve portie op.
    Als ik minder eet val ik wel af! Je kunt allicht proberen overal letterlijk en figuurlijk nog een schepje bovenop te doen. En wat iemand al eerder zei: een goede dieetiste zoeken die kijkt wat voor JOU de beste manier is om wat aan te komen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat duidt op snelle wisselingen in je bloedsuiker en ondersteunt mijn eerdere verhaal: te veel suikers.

Wat je dus moet doen is de gezonde vetten pakken, (behalve melkproducten die je dus niet zo lekker verdraagt, kun je ook bijvoorbeeld voor olijven kiezen. En melkvervangers als sojamelk: liefst de ongezoete dan! Meestal zit er namelijk suiker toegevoegd aan sojamelk).
    Verder vooral wat meer maaltijden over de dag en dan liever 6 kleine maaltijden dan 3 normale.
    Als melk geen optie is, wat meer vlees eten en dat vooral niet gaan grillen enzo: gewoon lekker bakken met de nodige braadboter :D

En dus die suikers zoveel mogelijk laten staan. En dus de vezels en koolhydraten pakken.

Hoe iemand die voeding en dietetiek studeert, kan zeggen dat die energydrankjes je gaan helpen, snap ik voor geen meter!!! Dat helpt je lijf alleen maar in de hyper-stand en daar val je doorgaans van af.
    (Nouja, niet helemaal... er zijn natuurlijk ook zat mensen die van suikers (die erg veel in die drankjes zitten), wel aankomen. Maar jij dus duidelijk niet, dus in jouw geval is het devies vooral: laten staan!).

Verder: bij ovenschotels en pasta's: pakje sojaroom erdoorheen :) Zet ook lekker extra aan :)

9. raspberry

Avocado bevat ook veel vet trouwens. Kun je in salades eten, of bijvoorbeeld gebakken aardappels met spekjes en avocado bij je eten. Of avocado in de blender en aan je pastasaus toevoegen...

10. raspberry

O, en als je dus melkproducten niet zo lekker verdraagt: bij de reformwinkels hebben ze vaak wel koemelkvrije margarine voor op brood. Zit ook weer meer vet in dan de 40% max die je in de super in de halvarines vindt...

11. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    nou, ook ik herken me in dit verhaal...

ik hoef bij wijze van spreken maar een dag slecht gegeten te hebben en ik ben al weer een kilo afgevallen...

voor mijn zwangerschap woog ik 55kg, tijdens mijn zwangerschap 65kg en zit nu op de 53kg... (ben 1.75 lang)

dus ik lees graag even mee...

12. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonmoeder moest ook aankomen toen ze ziek was, bij haar stond bijv. roomboter, slagroom, vette vis e.d. op het lijstje. Ze is toen idd wel aangekomen.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik weeg (niemand schrikken) 46 kilo en ben 1.65 groot. Maar ik heb de ziekte van crohn en daarbij ook veel last van een spastische darm. Dus volle melkprodukten etc. hoef ik niet te eten, want dat komt er dubbel zo snel uit. Ook een keer naar een diëtiste geweest, van die drankjes gehad van de apotheek (kostte me maar liefst 2,25 per pakje, moest er 6 op een dag en kreeg niks vergoed). Maar na 2 dagen kwamen me die pakjes echt de oren uit, zo smerig! Dus hier ook nog altijd geen oplossing gevonden. En als ik dan een slechte dag heb, dus met veel buikpijn, ben ik zo 1 of 2 kilo kwijt...

Dus helaas heb ik ook geen oplossing voor je! Misschien toch eens een afspraak maken met een diëtiste?

14. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Jeetje dat is heftig! Je voelt je verder wel gezond behalve dat je veel last van je darmen hebt?

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    O ik las 1.75 ipv 165.
    Ik weeg zo rond de 50 kilo, het kan ook 46 zijn:S ( ik kan mijn weegschaal nergens vinden:S) en ik ben 175cm lang.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Shadixx gaf in haar reactie de gouden tip voor veel mensen.
    De afvalshakes.
    Deze gebruik om af te vallen ipv een maaltijd.
    Maar je kunt ze ook heel goed naast de maaltijd nemen. Dan neem je elke maaltijd wat extra calorieen op.

Dit advies gaf de dokter mij om wat aan te komen, jaren geleden.
    En ik zit erover te denken om ze weer te gaan halen voor een poosje. Omdat ik tijdens de verhuizing door de stress 5 kilo ben afgevallen die ik heeeeel graag terugwil.

17. tina1981

tina1981 Niet meer actief

Mijn dokter gaf mij het advies dat het niet uitmaakte wat ik at om aan te komen, Zolang mijn cholesterol maar goed was.

18. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik weet niet of het al gezegd is, maar laat je schildklierwerking eens nakijken. De ziekte van Graves komt meestal aan het licht na een bevalling.
    Succes!

19. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik kan er helaas ook over meepraten en heb maanden lang nutridrink gedronken. Dit zijn de caloriebommendrankjes van de apotheek. Ik heb een recept hier voor van de mdl-arts gekregen en ik moet zeggen dat het wel echt geholpen heeft om in ieder geval geen kilo meer af te vallen en dat er zelfs wat kilo'tjes aan zijn gekomen! Het enige is dat je het even een tijdje moet volhouden en niet na een week al denken oh ik merk er niks van laat ik er maar weer mee stoppen!

20. elfje27

elfje27 Lid

28 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!!!

Eindelijk heb ik gelijkgestemden gevonden!! :) Ben al de hele week internet aan het afzoeken naar mensen die ook willen aankomen, en eindelijk heb ik jullie gevonden.

Sinds de bevalling van mijn tweede kindje (bijna 11 maanden) blijf ik maar afvallen. Ik zit nu echt op de grens en heb aan de alarmbel getrokken. 2 weken geleden ben ik begonnen om extra mijn best te doen om veel (gezonde) caloriën binnen te krijgen. 3 hoofdmaaltijden en veeeeel tussendoortjes. Ik eet echt constant. Ik dacht dat mijn gewicht nu dan toch wat constant zou blijven, maar helaas..... Ik blijf afvallen... :'(

Maandag ga ik naar de dokter. Zo kan het toch echt niet verder. En ik had tegen de zomer zo graag 10 kg meer gewogen...

Deel Deze Pagina