Zou het niet helpen om shakes te nemen die ook door bodybuilder gebruikt worden? Die hebben namelijk zo'n snelle stofwisseling door die spieren,daar is niet meer tegen aan te eten, daar nemen zij ook shakes voor. Mischien is naar een goede sportschool gaan en daar navragen die hebben ook verstand van voeding, en in welke combinaties je de goede dingen uit je eten opneemt.
hehe, eindelijk mensen gevonden die hetzelfde probleem hebben. Ik ben 1.79 lang en weeg 54 kg wat in mijn ogen echt te licht is. Ik ben begonnen met alle producten te vervangen door volle producten. Daarna ben ik maar naar de dokter gegaan om mijn schildklier te laten nakijken. Niks mee aan de hand, bloed laten prikken hier was niks mis mee. Op advies van de dokter ben ik begonnen aan de shakes: Nutridrink. (dit wordt ook vaak na de zwangerschap gebruikt om weer aan te komen wist mijn dokter te melden) Opzich hielp dit wel wat, maar het gaf niet het resultaat wat ik wilde. Ik heb dit een aantal maanden geprobeerd maar helaas. Ik moet gewoon accepteren dat aankomen nou eenmaal niet makkelijk is...Helaas snappen een hoop mensen om mij heen ook niet dat ik zo graag aan wil komen. Dan krijg je weer van die opmerkingen ik zou wel met je willen ruilen. Echt een beetje vervelend... Ik weet niet of jullie deze tijden ook zo'n last van de kou hebben? Bij mij gaat dit echt in mijn botten zitten.
Hee, wat een 'fijn' topic! Als je in het dagelijks leven iemand om advies vraagt bij dit probleem (want dat is het echt wel!!) word je al heel snel raar aangekeken en worden er dingen gezegd als: "je bent tenminste slank... wat een luxeprobleem.." :x Ik ben na de bevalling ook gigantisch afgevallen... is nu na bijna 2 jaar wel iets gestabiliseerd (val in ieder geval niet meer verder af sinds een maand of wat), maar van mijn oude lichaam is niets meer over. Geen borsten, geen kont... en ik heb het idd ook veel sneller koud! Chips en suiker/vette dingen wel geprobeerd, maar ik kwam niet aan en werd er alleen maar misselijk van (en puisten!!) De tip om van die afval-shakes (of repen) naast je normale maaltijd te eten spreekt me wel aan... ik ga dat eens proberen denk ik!!
erg vervelend! volgens mij is aankomen nog moeilijk dan afvallen als ik het zo lees... (ben zelf veel te zwaar) schoonzusje had echter het zelfde probleem en kreeg het advies, nadat ha alle andere gezondheidsrisico's had bekeken, om fantomalt te halen. Kan gewoon bij de drogist en is een poeder met extra kolydraten. Je proeft er niets van en kan gewoon door je yoghurt bv... hopelijk ben ik geen dubbele dingen aan het vertellen en hebben jullie er iets aan! sterkte meiden!
Ik herken het! Ik ben al mijn hele leven slank geweest. Nou ja slank echt dun! Vaak dachten mensen en ze zullen het vast nu ook denken dat ik een of andere ziekte heb. Maar dat is niet waar ik ben gewoon dun en mijn vader ook. Ik heb helaas zijn bouw. Tijdens mijn 3 zwangerschappen kwam ik pas echt aan bij alle 3 tussen de 20 en 30 kg. Maar na de zwangerschappen zat ik al heel snel op een gewicht van 49 kg. Ik ben zelf 1.78cm dus echt te licht. Ik eet eigenlijk best veel. Ik eet dus ook netjes 6 maaltijden per dag en fruit. Nu ben ik sinds een week of 2 weer aan de pil na 7 jaar en ik weeg nu 52 kg zonder kleding aan. Ik heel erg blij eindelijk 2 kg eraan. Maar meer wordt het gewoon niet,het is gewoon heel vervelend,ik moet altijd wat wijdere spijkerbroeken dragen want anders is het geen gezicht zo´n dunnen benen. Korte shirtjes kan ik ook gewoon niet aan ik moet altijd shirts dragen die over mijn heupen vallen. Anders is het echt te lelijk. Ik ben al vaker bij de ha geweest en allerlei bloedonderzoeken gehad daar kwam niets uit. Volgens de ha ligt het gewoon echt aan mijn bouw. Kleding kopen is voor mij echt een crime! Als ik weer iets leuks zie en ik pas het doe ik het al weer heel snel uit omdat het gewoon geen gezicht is. Ik ben inmiddels 31 jaar en bijna 32 en ik heb ermee leren leven. Het is gewoon niet anders ik zal nooit dikker worden. Echt wat mij betreft mag er zo 15 kg aan heel graag zelfs! Ik ben echt heel blij om te lezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem zeg want ik dacht echt dat ik de enigste was.
Hier ook hetzelfde probleem. Momenteel zit ik op 51kg met een lengte van 1.71. Tijdens de zwangerschap ben ik 10kg aangekomen, en ik had heel erg gehoopt dat ik dat mocht houden, maar helaas. Ik weet nog wel dat ik aan het einde van de zwangerschap meerdere keren per dag op de weegschaal stond, omdat ik het zo mooi vond om te zien dat ik voor het eerst in mijn leven boven de 60kg zat. Nauwelijks twee weken na de bevalling zat ik echter alweer op mijn startgewicht. Het vervelende is alleen dat ik sowieso al geen grote eter ben, en al helemaal geen tussendoortjes mens. Dit ben ik nu echt aan het leren. Daarbij is hier ook sprake van PDS, waardoor ik klachten krijg zodra ik te vet eet. Zuivel kan ik dan gelukkig wel weer hebben. Diëtiste ben ik al geweest, maar dit heeft ook geen resultaat gegeven. Schildklier moet ik nog voor laten prikken overigens. Is in het verleden al wel regelmatig gebeurd, maar nog niet sinds de bevalling. Het formulier ligt hier al een tijdje, maar ik vergeet iedere keer te gaan. En wat helemaal leuk is, is dat mijn man juist moet afvallen. Tussendoortjes worden hier verstopt, want anders is het al op voordat ik eraan wil beginnen. Het is inderdaad jammer dat ondergewicht al snel als een 'luxeprobleem' wordt gezien. En mijn huisarts vertelde me overigens dat het 100 keer moeilijker is om aan te komen dan af te vallen. Misschien kunnen we een aankomen in gewicht clubje beginnen.
Echt leuk om hier zo veel lotgenoten tegen te komen!! Zullen we proberen om samen enkele kilo's bij te komen tegen deze zomer? Door calorierijke voeding (wel gezonde) en veel tussendoortjes? Toen ik mijn vorig berichtje hier postte was ik echt ontgoocheld dat ik na 2 weken me zo inspannen om meer te eten, weer vermagerd was. Maar toen ik de volgende dag op de weegschaal stond, was er plots weer een halve kilo bij (zelfde tijd gewogen, net na het opstaan)!! Misschien moet ons lichaam eerst wat reserves aanvullen en kan het daarna pas beginnen bijkomen?
Goed plan om met z'n allen een poging weer te doen. Ik ben lekker bezig met veel tussendoortjes.. Mocht dit niet lukken accepteer ik dat ik slank ben. Ik ben nog jong (23) en een hoop mensen zeggen dat dit nog wel komt, als ik wat ouder ben... Ik heb hier wel een hard hoofd in, aangezien mijn moeder ook heel slank is.. Hebben jullie ook problemen met de juiste broeken te vinden? en wat helemaal een hel is: Mooie laarzen. Ze zijn bij mij echt allemaal veelste wijd! Iemand nog tips waar je laarzen kunt vinden die goed passen bij slanke kuiten? Online shops of in omgeving Noord-Holland?
Hier ook lekker veel tussendoortjes... Ik ben er inmiddels bijna 28, maar weeg nog evenveel als toen ik 23 was... Maar laten we er blijven in geloven he!! Als we elkaar de nodige aanmoediging geven zal het wel lukken!!
Elfje, ik weeg zelfs nog minder dan toen ik 23 was en dan heb ik nog een zwangerschap ertussendoor ook gehad (ben ook bijna 28 jaar)
En liefkleinkonijntje, lukt het wat met de tussendoortjes enzo? Hier is er nu toch al 1 kg bijgekomen!! :-D
Heb dit topic nooit gelezen en zie het nu pas... Ik heb vorig jaar 2 maanden bij een dietiste gelopen om aan te komen. Wij zaten in de mmm ivm het zwanger worden en ik was op dat moment 1.68 met 49 kilo. Zat niet lekker in mijn vel en ben dus zelf naar de huisarts gestapt voor een doorverwijzing. Ik ben toen in 2 maanden 4 kilo aangekomen en voelde me geweldig! Toeval of niet: de maand erna was ik zwanger! Ik vond het geweldig wat in gewicht aan te komen en stond te springen toen ik 60,1 kilo woog!!!! Helaas heeft het niet zo mogen zijn en weeg ik nu , 3 weken na de bevalling, weer 51 kilo Mijn eetlust is nog niet wat het geweest is, maar zodra dit weer op orde is ga ik weer beginnen met hoe ik at toen ik bij de dietiste liep. Ook ik heb trouwens Fantomalt gebruikt op aanraden van haar. Er staat hier nog een blik, dus daar ga ik ook maar weer mee beginnen.
Annie, heb je dan een eetschema gekregen van die diëtiste? Misschien kan je het hier eens posten, ben er wel benieuwd naar!
Ik heb het na de bevalling van de eerste ook gehad, ik bleef maar afvallen en ik at gewoon normaal en veel snoep. Na een tijdje viel ik niet meer af, gelukkig, vond mezelf veel te dun. Nu wil ik afvallen en nu lukt het niet. Maar over het veel drinken van redbull, niet doen is slecht voor je tanden.
ik ben ook slank mijn hele leven al. ik heb jaren verplicht slagroom moeten eten en al dat soort ongein. ik heb me erbij neergelegd en doe gewoon mijn ding tegenwoordig. ik snoep niet veel op een dag en eet gewoon normaal ik doe niks en laat niks. ik heb inmiddels een bepaald punt bereikt dat ik min of meer op hetzelfde gewicht blijft. misschien is het gewoon de leeftijd dat je op een bepaald punt een evenwicht bereikt hebt. ( ik ben de 25 al een hele tijd voorbij) ik maak me er zelf niet druk meer om. zoals je mensen hebt die eigenlijk wat te dik zijn, zo heb je ook mensen die eigenlijk wat te mager zijn.
Ik zal het eens aan een bekende van mij vragen, die gebruikt shakes om aan te komen, ik zal even vragen hoe die heten. Als ze elke dag zo'n shake drinkt, komt ze 1 kilo per maand aan. Het gaat dus wel heeeeel gestaag hoor! Maar wat ze ook eet ... van eten lijkt ze gewoon helemaal NIKS aan te komen! Ze kan echt zoveel vet eten als ze wil, heeft al meerdere kids op de wereld gezet, maar dat is allemaal aan haar lichaam niet te zien!
Kijk eens wat er gebeurt als je met suiker stopt. Kristalsuiker bedoel ik dan dus, niet de vruchtensuikers die van nature in dingen zitten. Maar suikers jagen je spijsverteringsstelsel nogal aan, waardoor je bloedsuiker erg stijgt, maar kort daarop met een enorme snelheid ook weer inzakt. Je krijgt dan steeds de neiging opnieuw naar snelle suikers te grijpen, waarmee je dat steeds in stand houdt. Op deze manier is er een groep mensen die hiervan heel dk wordt, maar ook ee groep mensen die hiervan juist afvalt en dus aan gaat komen als je suiker gaat laten staan.
O, en laat anders ook eens prikken op je schildklier. Kan zijn dat die heel snel is gaan werken, (daar val je van af geloof ik, als die heel traag wordt, kom je juist heel erg aan).
Ik kreeg niet echt een schema, maar wel hebben we naar mijn eetpatroon gekeken en wat daar aan verbeterd kon worden. Hoe mijn dag er toen uitzag was als volgt: 8 uur = ontbijten; erg belangrijk als je aan wil komen. 10 uur = sultana oid 12 uur = lunch; 2 bruine pistoletjes en/of 4 bruine boterhammen met boter (ook erg belangrijk) en dubbel beleg 14 uur = 2 stuks fruit 16 uur = sultana oid 18 uur = avondeten met als toetje volle yoghurt of iets anders 'vols' 20 uur = sultana oid Daarbij genoeg drinken, minimaal 2 liter. Vooral vruchtensappen, want daar zitten veel suikers in. In alles wat ik dronk deed ik Fantomalt. Stond ook een blik op mijn werk De dietiste zei toen ook dat ze het knap vond dat ik erkende dat ik (te) dun was en daar hulp bij zocht. We stonden elke keer te juichen als er weer wat aanzat Waar het eigenlijk op neer kwam: om de 2 uur iets eten, wel gezond dus niet elke dag patat enzo, boter gebruiken, dubbel beleg, bruin brood, genoeg vocht binnenkrijgen én het ontbijt niet overslaan. Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten, maar met 1 á 2 kilo per maand was ik tevreden.