Je bloeddruk is goed? Zoethout kan je bloeddruk wel verhogen en veel drinken. Maar om je hartslag te verhogen, weet ik niet of het helpt.
Ik heb slik ook een bètablokker , juist om een lagere hartslag te krijgen. (Propranolol) Als bijwerking van de ad had ik in rust een hartslag van boven de 100 en voelde me ik behoorlijk gestresst. Klote hé, medicijnen die je nodig hebt maar ook weer van alles veroorzaken.
Geloof het of niet, ik ben tijdens het lezen van dit topic net serieus in slaap gevallen Maar goed dit voegt niks toe. Snelste manier om je hartslag omhoog te krijgen is bewegen. Snel lopen, springen. Zoiets? Oh lees nu terug dat je al gewandeld hebt sorry. Hoop dat het snel beter word! Sterkte.
Kort en snel door je neus naar binnen ademen en door je mond naar buiten. Een halve minuut tot een minuut vol houden Of deze: https://www.houseofawareness.com/oefening/vuurademhaling-voor-meer-energie/
Bedankt voor de reacties. Helaas helpt het allemaal niks... heb nu een hartslag van 48 en hij is opgelopen tot 68 toen ik een stukje ging hardlopen, maar zakt snel weer in. Krijg alleen maar pijn op mijn borst van alles pogingen om het sneller te laten kloppen, dus ik denk dat ik me er maar bij neerleg. Het is gewoon even zo! Chillmodus.
Eigenlijk zijn betablockers ook om de hartslag te verlagen. Ik slik ze tegen migraine, maar ja dan is de bijwerking dus een hele lage hartslag (is van mezelf al niet hoog). Zo hoog als jouw hartslag is lijkt me ook naar zeg. Helpen ze goed voor jou?
Ik gebruik ook betablokkers. En bij elke verhoging van de dosering moet ik er echt doorheen is mijn ervaring. Ik weet wel dat als er een dosering veranderde, ik dit langzaam op moest bouwen. Maar jij bent omlaag gegaan dus dan is dat wellicht minder logisch. Ik denk dat het toch een kwestie van gewenning is Ik zou wel uitkijken met energy drankjes, die zijn niet bepaald gezond of goed voor je hart. Inmiddels geen metroprolol meer (ik gebruik nu atenolol wat voor mij beter werkt vanwege de bijwerkingen. Van metroprolol krijg ik nachtmerries) en al een langere tijd op dezelfde dosis. Maar zoveel energie als iemand zonder betablokkers gaat hem niet worden. Mijn dochter gebruikt propranolol. Ze zit op een minimale dosering en moet eigenlijk hoger. Maar ze veranderd dan in een zombie. Heel lastig ivm school. Bij haar werkt het "er doorheen moeten" niet. Luister dus vooral ook naar je lichaam.
Ik ga echt geen Red Bull drinken. Ik stond er net mee in mijn handen in de supermarkt en ik dacht bij mezelf: ik lijk wel gek joh. Zo erg is het nou ook weer niet Ik drink thuis nog wel een extra bakje koffie en ik ga er maar gewoon doorheen. Is dat een bijwerking van metoprolol? Ik droom inderdaad al wekenlang heel erg raar... had niet gedacht dat het daardoor kon komen! Komen de doses van metoprolol en atenolol een beetje overeen trouwens? Wat rottig dat een jong kind al zo'n zware medicatie moet slikken he. Vervelend hoor. Hebben jullie eenzelfde hartafwijking of iets dergelijks? Als de betablockers niet naar believen werken bij mij, stappen we trouwens over op pre-epileptica. Ik heb wat verschillende opties, mits het werkt.
Koffie is 1 van mijn beste vrienden Slaapstoornissen zoals levendiger dromen of nachtmerries is zeker een bijwerking. Ik zou het wel even in de gaten houden. Vermoeidheid door lagere hartslag/bloeddruk is al vervelend genoeg, dan is sochtends uitgerust wakker worden wel zo prettig. Ik heb ook bisprolol gebruikt en daardoor veel tijd verspild aan een depressie. Gestopt met de bisoprollol en niks meer aan de hand. Ik slik nu 50 mg atenolol, bij metroprolol zat ik volgens mij rond de 100 maar is al aantal jaar terug. Dochter slikt maar weinig, 15 mg per dag nu terwijl ze minimaal 22mg moet. Maar dan heeft het kind geen leven meer. We hebben idd een ritmestoornis
Ja ze helpen goed. Door de notrilen en lithium gaan mijn handen snel trillen. Mazzeltje is dat propranolol daar ook voor helpt. Alleen van de propranolol ( en de notrilen) gaan mijn darmen een beetje op tilt dus daar heb ik movicolon voor. Maar goed het gaat de laatste tijd wel wat beter.