Schaam schaam... Ik heb echt nog nooit de ramen aan de buitenkant gewassen! Ik woon 2 hoog en ben veel te onhandig om dit te doen met zo'n lange ramenlapper. Nou moet ik wel zeggen dan mijn ramen aan de buitenkant niet vies zijn, gek genoeg.
waar we voorheen woonde huurde de woningbouw een glazenwasser in 2 tot 3x per jaar en we woonde op een bovenwoning dus eigenlijk niet zo heel hoog. waar we nu wonen is het ook 2 en 3 hoog. de voorramen kunnen we vanaf de luifel/afdakje van de winkel onder ons doen dus dat is geen probleem. de ramen aan de zijkant kunnen we niet doen zonder ladder. toevallig hebben ze vorig jaar september hier de kozijnen allemaal geverfd en zijn we op de stijger geklommen of hebben de schilders het even snel voor ons gedaan. op de bovenste verdieping kan ik er dus niet bij zonder half uit het raam te gaan hangen dus dat doe ik dan ook niet. ook de ramenwasser die voorheen wel eens ingehuurd werd kon er met zijn laddertje niet bij dus die raampjes worden al zeker 15 jaar overgeslagen. (zit in mijn vaders oude huis) dus nee ideaal is het zeker niet maar goed als het mee zit zijn we hier binnen een half jaar weg en is dat probleem ook opgelost.
Wij wonen 2 hoog. We hebben kiep ramen dus dat is handig. Ook zitten er bij een aantal ramen nog een klein smal raampje naast het andere raam... Ik ga dan gewoon via een stoel op de vensterbank staan(zijn breed) en was het zo van de buitenkant. Klinkt misschien gevaarlijk maar is zo gepiept.
Wij hebben kunststof kozijnen met ramen die naar binnenopendraaien. Dat is dus makkelijk. dan nog doe ik het maar twee keer per jaar ofzo. Ikmweet dat mijn moeder zo'n lange steel gebruikt. In ons vorige huis had ik wel een tijdje een glazenwasser, maar die kwam elke maand en dat vond ik om eerlij te zijn echt zonde van het geld. Binnen lap ik ook niet zo vaak...
ik heb de poll niet ingevuld want heb een lieve buurman die dat doet hij doet 4x per jaar hun eigen kant boven buiten maar gebruikt daarvoor onze ladder, dus hij vond dat ie dan wel wat terug mocht doen maar voor ons hoefde dat niet, uiteindelijk doet ie nu dus ook onze ramen 4x per jaar, voorheen toen we nog de oude buren hadden, deed mijn man het zelf met de ladder maar dan 1x per jaar
ik heb zo'n hele lange telescoopbuis gekocht van paar meter ..en mijn man is zelf ook lang 2 meter dus laat hem altijd doen is wel een rotklusje haha
mijn moeder had vroeger idd ook zo'n telescoopsteel. Bij ons is het eigenlijk heel makkelijk. Wij hebben aan de voorkant kunststofkozijnen die naar binnen open gaan en aan de achterkant hebben we 2 dakjes, 1 van de keukenuitbouw en 1 van de veranda, waar je op kunt staan, dus voor ons geen probleem.
Ik doe het zelf met een lange stok, je krijgt wel strepen, maar ja het is beter als helemaal niet doen.
Wij doen het zelf. Hebben het toevallig vorige week gedaan. Een van onze buren laat het doen door de glazenwasser, maar kan niet echt zeggen dat hij het goed doet. Hij doet het met vies water, en je ziet nog druppels. Verder komt hij elke 6 weken, en dat vind ik best vaak. Als je het zelf doet vind ik het veel schoner worden, en daarnaast neemt mijn man ook altijd de kozijnen even mee, dit doet een glazenwasser niet. Sowieso is het handig om een lange ladder te hebben...de dakgoten zul je toch ook elk jaar schoon moeten maken. Vrienden van ons deden dit nooit...en zo hebben ze last van lekkerij gekregen.
aangezien 1x per paar jaar toch wel dicht bij nooit komt heb ik gekozen voor nooit Maar tot 2 jaar geleden wist ik niet dat wij de ramen geheel konden kantelen en dacht ik dat ik er niet bij kon komen whahaha. Helaas als ik hem dan weer terugkantel dan stroomt het water weer over het glas naar beneden... Maar ik vind het de ramen niet waard om ze te laten wassen.
hier komt de glazenwasser en die doet alle ramen boven en beneden aan de buitenkant, ook de kozijnen doet hij mee, en zo'n beetje 1x per jaar vraag ik vriendelijk of hij ook even de dakgoot doet en dat is ook geen probleem , hier dus lekker makkelijk. de kosten voor dit alles 11 euro per keer en hij komt 1x per 8 weken ongeveer en vraagt altijd eerst of hij de ramen mag doen en welke allemaal.
Manlief wast ze boven één keer per jaar met een telescoopbuis. Hij heeft in het verleden ooit een bijbaantje als glazenwasser gehad, dus hij mag ze uitleven op de ramen. Eerder lieten we één keer in de 6 weken de glazenwasser langskomen, maar ik vond dat ongelooflijk irritant. De beste man kwam altijd op een moment dat het mij niet uitkwam. Lag ik heerlijk uit te slapen, stond de glazenwasser met zijn laddertje aan mijn slaapkamerraam te klepperen .
Anders... de schoonmaakster doet het Onze ramen gaan overigens naar binnen open, dus maakt helemaal niet uit op welke verdieping het is.
Ik gebruik zo'n telescoopding. Soms staat het steigertje van vrienden van ons hier, dan lapt mijn vriend de ramen ook nog wel eens. Maar meestal dus met zo telescoopding. Ooit eens gekocht bij de blokker.
ik kan bijna alle ramen zelf doen. wij hebben ramen die naar binnen open gaan en ik kan doordat de ramen van de kamers van de kids niet groot zijn de dichte kant zelf doen. alleen hebben wij op onze slaapkamer een heel groot raam en daar kan maar een klein gedeelte van open en ik kan het dichte deel dus niet doen. mn schoonmoeder is zo lief om het heel af en toe een keer te doen. met een pannetje water en de dweil hangt ze dan uit mn raam. ben nog steeds van plan om zo`n telescoopstok te kopen zodat ik het vanaf beneden zelf kan. liefs doris
De glazenwasser hier een achterneef van mij doet het twee keer per jaar. kan er zelf niet bij en zou het zelf niet doen mits ik een doodwens heb haha. Nee gekkigheid ga me leven niet reskeren voor een paar ramen dan maar vies. Zo lang je er nog door heen kan kijken geen problemen mee binnen wel vier keer per jaar ongeveer,
Ik laat het ook door de glazenwasser doen boven en dan neemt hij ook gelijk beneden de ruimen van buiten mee en dat voor 10 euro.. daarvoor laat ik me vriend niet op zon hoge ladder staan