Ik wil vandaag proberen sushi te maken... Welke ingrediënten gebruiken jullie en van welk merk? En hebben jullie nog tips?
Ik gebruik altijd die van de AH, rode verpakking. Lekker visje, avocado, komkommer, soya en wasabi erbij heerlijk! Eerste rol is nooit echt mooi maar daarna wordt het steeds makkelijker.
Oh merk weet ik iet maar gebruik altijd alw vulling wortel, augurk,komkommer,advocado, ei, garnalen ,paling, kabeljauw, makreel , surimi sticks ,rauwe zalm, rauwe tonijn. Gerookte vis. Je kan ook rollade ofzo gebruiken als je niet eht van t vis bent..
mijn favoriet is de california roll, echt heerlijk! Recept voor de California Roll - Sushi recepten - Oversushi.nl
Euh zoals bovenstaand alleen heb ik het nu een aantal keren geprobeerd maar ik vind het toch een heel stuk makkelijker als ik het bestel! Kan aan mij liggen maar mijn keuken is altijd ontploft na een sessie!
Ik heb gewoon sushirijst, norivellen van de toko, breng de rijst op smaak met azijn en suiker. Als vulling neem ik omelet, peen, avocado, komkommer, mayonnaise en soms zelfgemaakte tunafloss.
ik gebruik sushirijst, sushiwijn, nori vellen en wasabi bij de toko. Wat je erin wil doen, dan is geheel naar smaak. Ik gebruik vaak vis, vlees, groente, fruit. Van alles en nog wat. Het is een werkje, maar zo onwijs lekker
Dankjulliewel voor de antwoorden! Bij wat voor toko kopen jullie deze spullen? Ik ken een Indonesische toko hier, kan ik het daar ook kopen denken jullie?
Heb alles bij de toko kunnen vinden. Sushi spulletjes waren wel duur bij elkaar!! 30 euro.. Kon ik beter kant en klare sushi kopen... Nu hopen dat ze goed lukken want anders baal ik echt!
Had ik dat nou maar ook gedaan... Dit is echt niet voor mij weg gelegd! Wat een stelletje leugenaars die op internet zeggen dat sushi rollen simpel is!! Wij moeten nu gescheurde sushi rollen eten... Lijkt meer op een uitgespuugde sushi dan die uit de restaurants hahahah
haal altijd verse zalm en tonijn bij de visboer, sushirijst en zeewier bij xenos of AH. Ik maak ook vaak sushi met komkommer en garnalen.
oefening baart kunst! Als je voor makkelijk wil gaan kun je het ook in een taartvorm doen, beleggen en stukjes snijden
Als je begint met ushi maken, dan kun je beter beginnen met nigirisushi, i.p.v. rollen. Bij nigiri knijp je met natte handen balletjes rijst, waar je wat wasabi en/of mayonnaise op smeert, vervolgens leg je er wat bovenop (groente, vis of rijst) en knijp je het balletje even in je hand odt de vulling goed vast komt te zitten. Voor het mooi kun je er dan een reepje nori omheen wikkelen.
Oeh, door dit topic krijg ik weer zin in sushi. Ik haal de spullen ook altijd bij de toko. Ik heb ooit de sushi workshop van Rudolph van Veen online gevolgd en fantaseer er nu zelf veel vullingen bij. Voornamelijk vegetarisch. Het is veel werk, maar superlekker.