Hier mijn ouders waarschijnlijk gewoon voornaam, en schoonouders pake en beppe.. En overgroot oma word ook gewoon de voornaam, de rest oude opa en oma denk ik of oude pake en beppe
Mijn schoonouders doen dat ook. Gelukkig een korte en makkelijk uit te spreken woonplaats... Ach,als ik het over hun heb tegen onze zoon, noem ik ze Opa piet en Oma Marie. En ik zeg dat ze wonen in ... Later moeten ze het onderling maar uitzoeken. Als zij zo aangesproken willen worden, prima. Maar als mijn zoon dan aangesproken wil worden met Majesteit Binkie van Lekkerdingenland dan moeten ze dat ook honoreren.
Ik vind het juist raar om opa en oma + voornaam te doen. Ik spreek mijn eigen ouders toch ook niet aan bij de voornaam. Nu hebben mijn dochters bijna alle opa's, oma's en overgrootouders nog dus opa en oma + achternaam is niet handig omdat die dubbel zijn. Dus nu is het Opa en Oma + naam huisdier Opa en oma + naam huisdier Opa en Oma + naam huisdier Opa en Oma + naam bedacht door dochter Opa en oma + naam van fruit dat ze altijd krijgt Oma + achternaam
Hier is het opa+oma en dan de achternaam en bij onze eigen opa en oma's is het superopa en superoma! Werkt erg goed en wij weten precies wie ze bedoeld 😃
Ik zou me er ook niet druk om kunnen maken.. Hier opa & oma *naam hond* En opa & oma * naam kat* Zo deden wij dat vroeger ook geloof ik.. Ach ik zie hier hilarische dingen voorbij komen, opa & oma banaan enzo, geweldig toch
Hier zijn de ene opa en oma vernoemd naar de kat die ze hadden ( inmiddels overleden) en de andere opa en oma noemen ze naar de hond die ze hebben.. hebben ze zelf gekozen de kids en de opa's en oma's vinden het prachtig..
Mijn zoontje noemt mijn moeder oma en mijn vader opa + naam. Mijn oma sprak ik vroeger aan met oma + woonplaats. Volgens mij kunnen kinderen dat prima zelf verzinnen.
Mijn moeder wil graag dat onze zoon haar meemaw gaat noemen.. geen idee waarom. Die haalt zich wel vaker gekke dingen in haar hoofd Onze zoon heeft maar 1 opa, dus die wordt gewoon opa... en dan mijn schoonmoeder nog, werkelijk geen idee hoe hij die gaat noemen. Oma Draak zou mijn suggestie zijn, maar dat gaat er bij manlief niet in denk ik (Ik heb niet zon goede band met haar.. zeg maar) Ik noemde vroeger de ene kant Opa en Oma Boris (naar de hond), en de andere kant Opa en Oma Tinus (naar de kat). Dan had ik ook nog een overgrootoma, die noemde ik Oma Utrecht. Grappig hoe je daar als kind mee omgaat eigenlijk.
Mijn ouders zijn/waren opa en oma, bij de ouders van mijn man wordt de woonplaats er bij genoemd. Maar dat hebben wij niet bedacht, dat begonnen de kinderen op een keer zelf te zeggen. En we hebben het maar zo gelaten.
Hier is het normaal dat opa en oma +achternaam is vooral omdat de opa's de zelfde voornaam hebben. Ach de kleine maakt er zelf wel iets van. Ze heb ik een "tante"waarvan de voornaam lastig uit te spreken was. Dat heb ik toen als klein kind veranderd naar tante boem(omdat ze van de trap af was gevallen en dat maakte nogal wat kabaal) een andere tante heb ik ook afgekort als klein kind omdat de hele naam te lang was en zo noem ik haar nu nog. Is iets speciaals tussen haar en mij want niemand anders noemt haar zo. Ik vind dat wel iets moois als een kind er zelf iets van maakt
Hier is het gewoon opa en oma Achternaam. Meteen duidelijk. En vroeger moesten wij het ook niet durven om opa/oma bij de voornaam te noemen.
Nee, ik ook mijn moeder niet...maar mijn stiefvader en schoonouders wel (En mijn man noemt mijn moeder bij dr voornaam, dus alle namen voornamen worden hier wel gebruikt. En de kinderen plakken daar dan gewoon opa/oma voor.) maar nogmaals, dat is alleen als we thuis over hen praten. Als we er zijn, spreken ze hen gewoon aan met enkel opa/oma.
Hier eigenlijk altijd opa en oma zonder achtervoegsel. Alleen als we er naar toe gaan zeg ik opa en oma boerderij (mijn moeder en vriend) opa en oma + voornaam (flat staat zo knullig) en voor mijn sm weet ik t nog niet altijd. Voornaam vind ik dat ze zelf moet bepalen ( ik snap best dat je niet wil dat je kleinkind je bij je voornaam noemt), met de achternaam bedoelen we haar moeder en seniorenwoning is ook wat lastig. Ik gebruik dus vaak andere oma, dat besefte ik pas toen hij aan oma boerderij begon te vertellen dat andere oma en hij op stap waren geweest. Oeps, nu zeg ik maar de voornaam erbij dan verbeterd ze het maar als het niet wil.
Zelf noemde wij onze opa en oma ook altijd 'oma nijmegen'. Geen idee hoe dat is gekomen? Haha het was wel altijd duidelijk! Ik ben benieuwd hoe onze kindjes later onze ouders gaat noemen!
Nee, maar je noemt je ouders toch ook niet bij de naam van hun huisdier of woonplaats? Dat vind ik eigenlijk nog veel gekker Overigens ken ik best veel mensen die hun ouders met de voornaam aanspreken, dus zo gek is dat ook niet.
Dit En je zegt ook oom/tante + voornaam.. Ik vind het echt niet gek om dan ook opa/oma + voornaam te doen. Denk ook dat de band die we vroeger hadden met onze opa's/oma's heel anders was dan opa's/oma's nu met hun kleinkinderen. Mijn band met mijn opa's en oma's was veel formeler. Ik zei ook altijd opa/oma + achternaam. Ik denk dat de omgang nu veel persoonlijker is geworden en dan vind ik opa + achternaam zo statig ofzo.. En ik blijf erbij dat ik opa/oma + woonplaats/huisdier vreemd vind Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk! En dat is maar goed ook