Wat voor kleding aan in ledikantje? Als de kleine slaapt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sweetvienna, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Misschien een stomme vraag, hoor maar ik stel m toch :)
    Waar slaapt zo'n kleintje eigenlijk in? In wat voor kleding? Ik vermoed zelf een rompertje maar verder...? Moet ik hier nog iets voor kopen?

2. augustus

augustus Niet meer actief

Een pyama? slaapzak misschien ook?

Ik heb ook nog geen ervaring, maar ik denk dat we dat gaan gebruiken.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    beetje afhankelijk van de temperatuur: rompertje (korte mouw of wellicht lange mouw in de winter) met eventueel ene pyama'tje/boxpakje.

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Aiden droeg eerst gewoon de kleertjes die hij overdag ook aan had.
    Vaak waren dit al van die makkelijke stofjes, waar je lekker in slaapt.
    Hij had dan een lakentje en een dubbel dekentje op zijn bedje.
    Met 2 kruikjes.

Nu draagt hij een pyjama, en ligt in een slaapzak. Daaroverheen een lakentje en een dekentje.
    Vooral nu de nachten kouder worden is dit lekker.
    En slapen in zijn eigen kleertjes is niet confortabel meer, omdat hij nu spijkerbroekjes en ripbroekjes etc. draagt.

Verder vind ik het ook duidelijk voor hem, als hij een pyjama draagt.
    Dan weet hij (ook als hij straks ouders is) dat het nacht wordt en dus tijd is om naar bed te gaan.
    Je hebt dan alvast een ritme: badje/ douche, pyjama, voeden en naar bed.
    ;)

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nu het 's nachts koud is heeft sophie het volgende aan: rompertje, truitje met lange mouwen (wat ze overdag ook aan heeft), geen broekje, een pakje waar truitje/broekje en sokjes aan elkaar vast zitten (weet niet hoe zoiets heet), dan nog weer een paar sokjes en een slaapzakje. ze ligt onder een lakentje met een lekkere fleecedeken. verwarming is op haar kamer ook aan. klinkt misschien veel, maar ze heeft enkel glas op dr kamertje, dus echt heel erg warm is het er niet.
    ze slaapt heerlijk door van 11 tot 7, en 's ochtends heeft ze geen koude handjes meer.

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    In het ziekenhuis ligt Britt gewoon in haar kleertjes met sokjes aan.
    Als ze thuis komt dan doe ik gewoon een pyamaatje aan met sokjes ... een lakentje en een dekentje...

Als ze erg bewegelijk zijn is een slaapzak wel handig.

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Bedankt dames, toch handig dit forum :)

Denk dat ik maar een paar van die pakjes koop met van die zachte makkelijke stofjes. Heb nog geen pyjama gezien voor de hele kleintjes?

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram heeft de eerste 6-8 weken in zijn kleertjes geslapen die hij overdag ook aanhad. Daarna in een pyama.
    Nu is het wat kouder, dus draagt hij een pyama en daaroverheen een slaapzak en dan onder een dun dekentje.
    Als het straks echt koud wordt dan doe ik er nog een dekentje bij.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef heeft lang niet zoveel aan moet ik eerlijk zeggen.
    de eerste 3 weken heeft hij gewoon geslapen in de kleertjes die hij aanhad.
    's avonds ligt hij nu in zijn romper lekker onder een lakentje met een dubbelgevouwen deken.
    hij heeft het niet koud, ook wij hebben enkel glas en de verwarming komt niet boven de 20 graden uit.
    als het straks nog kouder wordt krijgt hij lekker zijn pyamaatje aan.

moet erbij zeggen dat als hij overdag gaat slapen , ik alleen zijn sokjes en broekje uittrek en Scott dan niet zo ver onder de dekentjes leg. dan slaapt hij ook prima.

joyce

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

De eerste periode hebben we gewoon dezelfde kleding aangelaten, omdat de kleding voor pasgeborenen vaak soepel en niet te dik is.
    Vanaf maatje 56 hebben we ook spijkerbroekjes en dikke broeken en dat lijkt me niet fijn slapen, dus hebben we voor 's nachts een pyjama.
    Bij de Hema kun je pyjamapakjes in maatje 50/56 halen, bij de overige winkels begint het vaak pas bij maatje 62 of groter.

Groetjes Saskia

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    He bedankt, zal eens bij de Hema gaan kijken!

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een leuke pyjama van de Wibra. Maatje 50/56 en eentje van de Kruidvat. Maatje 56.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik ga maar eens wat winkels af de komende weken, eens kijken :) Had al gezocht maar kon het niet vinden.

14. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    boxpakje of pyamaatje en overdag heeft ze hier gewoon haar truitje nog aan en haar broek doe ik wel uit...ze slaapt wel in een slaapzak

15. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0

hier precies hetzelfde ;)

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het begin zijn pyamaatjes veel te veel gedoe vind ik... omkleden ed kost ze ook allemaal energie dus gewoon met de kleertjes aan naar bed. Na een paar maanden is het een bedritueel geworden met een pyamaatje. Alleen overdag slapen ze wel nog met hun kleertjes aan maar doe ik hun broekjes uit

Deel Deze Pagina