Gewetensvraag: riempje bij verschoningstafel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gebruik jij (als hij er niet af gesloopt is) het riempje bij de verschoningstafel?

1. Ja, (vrijwel) altijd.

2. Soms wel, soms niet.

3. Nee, (vrijwel) nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is nog steeds komkommertijd hè? :cool:

Vandaag stond ik onze jongste weer eens te verschonen in een openbaar toilet. Op zo'n fijne plastic inklap-verschoningsplank. Jullie kennen ze allemaal wel. En toen stond ik voor de zoveelste keer bij dat riempje te mijmeren: wie gebruikt dat nu eigenlijk? Ik bedoel: thuis snoer ik hem toch ook niet vast. En die plank is wel smaller, maar thuis ligt hij uiteindelijk net zo dicht bij de rand.

Het mag duidelijk zijn: ik leg hem nooit vast. Vandaag dacht ik het eens te proberen, gewoon: omdat het kan en die plaatjes er altijd zo verschrikkelijk dringend toe oproepen. En onze zoon is nog nooit zo bewegelijk geweest tijdens het verschonen als vandaag. Tot nu toe blijft hij in de regel wel vrij rustig liggen. Maar nu lag hij te wroeten en te doen om dat riempje te kunnen bekijken.

Ik zal de poll anoniem houden, voor mensen die bang zijn voor een AMK-melding. :D

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb dat ook nooit gesnapt (en dus nooit gebruikt).

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar nu je het zegt...! Nee, nooit gebruikt dus en zou het ook nooit doen.

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    O, dus daar is dat riempje voor.

5. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Dat dacht ik nou ook, hahaha

6. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Maar lijkt me misschien met mijn druktemakertje wel handig... Die wil geen seconde stil liggen en als ze een poepluier heeft is dat niet altijd handig.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste hebben we wel eens in vrij serieuze houdgrepen moeten nemen tijdens het verschonen van een poepluier. Ik denk dat ik hem zo'n riemoje niet eens aan had gekregen ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog nooit gebruikt. Verschonen moet hier altijd zo snel mogelijk, daar helpt zo'n riempje niet echt mee en bovendien ligt ze thuis ook niet vast. Complete nonsens dat ding, wat mij betreft.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hihi! Heb haar pas twee keer in een openbaar toilet verschoond :). Eigenlijk nooit zo op gelet :D. Dus ook nooit gebruikt ;)

10. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis

+1.

11. fafa

fafa Niet meer actief

Thuis ben ik opgehouden met op de commode verschonen. Kind lag geen seconde stil, was veel te bang dat ze eraf donderde. Dus ik verschoon nu eigenlijk altijd op de grond. Ofwel kind staat rechtop tegen bed of bank, ofwel kruip ik al luier ombindend achter kind aan. Eigenlijk onwijs beschamend, hahaha. Dus dat doen we niet in het openbaar ;) Dus toevallig heb ik een paar weken geleden dat riempje nog gebruikt, anders was ze er geheid afgerold. En moord en brand geschreeuwd omdat ze op dr rug moest liggen en niet weg kon... *schaam*

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, die schaammomenten... Bij onze oudste hebben we het ook al meerdere keren meegemaakt dat personeel van restaurant of lunchroom kwam kijken welk beest er in vredesnaam geslacht werd in hun verschoningsruimte. "Niks aan de hand, ik geef alleen m'n zoontje maar een schone luier." :)
    Tot nu toe hebben we dat soort perikelen nog niet gehad met de jongste. Hij lijkt ook wel rustiger en wat meer gezeglijk dan zijn oudere broer. En die drama's op de commode kan ik wel missen.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee nooit gebruikt. Ik heb overigens de meest geniale oplossing meegemaakt in een toilet van een tankstation op de A28 ergens... Die hadden een discobal hangen in het verschoningsgedeelte... Ze heeft nog nooit zo stil gelegen, ze ging helemaal op in die lichtjes op de muur.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ook een aha-moment! Ik heb die plaatjes ook nooit zo bekeken. Hoogstens om te zoeken naar het maximale draaggewicht. ;)

Het lijkt me trouwens ook helemaal niet handiger. Dan kan je die beentjes niet ff snel omhoog trekken om de bovenkant van de billen goed schoon te maken met een billendoekje.

En ik overweeg nu serieus een discobal voor aan het plafond boven de commode! :D

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zo'n discobal ben ik ook wel eens tegengekomen, bij todeloo. Echt briljant.

16. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik heb er nog nooit op gelet of er een riempje op zat, ik gooi altijd mijn eigen matje er op en verschoon :)

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
  18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mjn eerste gedachte was: riempje?

Dus nee haha

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarom thuis niet (neem ik effe aan) en daar wel?
    Nooit gebruikt.

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hahaha in moet er wel om lachen.
    Maar nee nooit gebruikt eigenlijk. Nou heb ik dat ook nog niet heel vaak nodig gehad.

Deel Deze Pagina