wanneer ringetje bij meisje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alf, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Mijn dochter wordt volgende maand 2 jaar.
    Nu ben ik in het bezit van een gouden ringetje voor een klein meisje, ze past hem al bijna.
    Het is een erfstuk met een beetje creepy verhaal dus zit er niet helemaal op te wachten om hem aan de vinger van mijn dochter te schuiven, maar ik had bedacht om het in te wisselen of te laten vermaken tegen de tijd dat ze hem past.
    Maar, dat is dus nu al..

Is 2 jaar niet wat te klein om een ringetje te dragen? Ook qua veiligheid? Of overdrijf ik? Hier heeft ze een keer vast gezeten met een armbandje, dus die draagt ze ook al niet meer..
    En het zijn best waardevolle sieraden dus beetje zonde om er niks mee te doen.

Hebben jullie dochters sieraden, en vanaf welke leeftijd

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanaf een jaar of 8 denk ik.
    Ik vind het veiligheidsaspect dat je noemt idd de belangrijkste.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanaf een jaar of 6/7denk ik. Op jongere leeftijd prima voor een dagje of tijdens het verkleden oid, maar niet voor vast.
    Ik vind het veiligheidsaspect dat je noemt idd de belangrijkste.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 2 jaar droeg m'n dochter wel een ringetje maar inmiddels heeft ze er al 2 kwijt gemaakt dus voorlopig niet meer. Armbandje hier altijd zonder problemen om gehad, ze zijn als het goed is toch niet zonder toezicht op klim toestellen etc op die leeftijd? Dus dan zie ik er niet zoveel risico in.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou erfstukken sowieso bewaren tot ze 21 is :)
    (Ben zelf tussen 16-18 jaar alle erfstukken kwijtgeraakt ; vond ik toen helemaal niet zo belangrijk maar achteraf gezien best zonde)

Ringetje kan je evt ook aan een ketting dragen,
    voor het geval ze tegen die tijd dol is op creepy familieverhalen :D

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Ik zou het voorlopig niet doen. Dochter heeft ook een ringetje, die ze nu bijna past, maar ik vind haar met 5 ook nog wel jong, ze springt en danst rond, en zou maar eens blijven haken. Als ze nu zelf heel graag wil zal ik het niet meer tegenhouden, maar ik ben blij dat ze hem zelf niet fijn vindt zitten

7. Alf

Alf Niet meer actief

Ik heb hem rond mijn 20e gekregen, nu 20 jaar geleden zowat. Wilde hem voor mijn dochter mocht ik die krijgen, maar nu is het moment daar en is ze vind ik te jong (ze is vrij groot en forse handjes)
    Het ligt dus al een generatie te niksen zeg maar..

Ik kan er ook iets anders van laten maken ter ere van haar, dat zelf dragen tot ze 21 wordt. Maar wat?

Creepy, is van mijn vader's zusje geweest die ze heeft gedragen tot ze overleed met 2.5 jr. Het ringetje hebben ze daarna af gedaan. Vind ik ergens beetje brr idee aan de hand van mijn dochter :)

8. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Onze dochter van 2,5 heeft sinds mei van dit jaar een ringetje ze mag hem niet om naar school of met buiten spelen en slapen dus enkel overdag als wij erbij zijn. Dat gaat hartstikke goed. hij zit nu om haar middelvinger kan die straks doorschuiven naar de ringvinger

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Met 2 jaar sowieso niet maar ik denk zeker tot een jaar of 8 niet. Maar mijn dochter (4) mag sowieso niet met sieraden buiten spelen, sowieso niks om haar nek, maar een ringetje vind ik ook gevaarlijk.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier mag ze alleen thuis het ringetje aan, is zo een kinderringetje die kan verstellen. Buitenhuis vind ik het gevaarlijk. Zeker met een erfstuk zou ik er nog even ermee wachten. Op die leeftijd raken ze ook snel dingen kwijt en dst zou in dit geval zonde zijn.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Heel soms bij feestjes draagt ze gouden armbandjes, maar meestal niks. Ik vind het nog niet nodig en ben bang voor blijven haken (vooral bij een kettinkje, die heeft ze nog helemaal niet) of kwijtraken (net 4)

Gelukkig is ze nog net zo blij met een rubberen hello kitty ringetje 😜

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier heeft ze sinds kort haar ringetje aan! Die doen we in de douche en in bed af. Ik zie het gevaar niet zo, het is een glad ringetje zonder uitsteeksels. Ik zou eerder bang zijn dat ze hem in haar mond stopt oid. Armbandje draagt ze sinds ze een babytje is, dat heeft ze niet eens in de gaten en gaat dus ook nooit af.

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier bijna 4. En net een ringetje van ons gekregen. De eerste paar dagen ging goed. Daarna stopte ze hem op een gegeven moment in de mond en slikte hem door. Ze poepte hem gelukkig 2 dagen later weer uit. Ze bedenkt zich nu wel 10x voor ze dat weer doet. Dus nu alleen snachts af.

14. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Mijn dochter van 3 heeft een ringetje gekregen voor haar verjaardag van oma. Ze draagt hem dag en nacht, hij past perfect en valt dus niet af. Ze weet ook dat ze hem niet zomaar af mag doen en dat za hem aan mij moet geven als ze hem niet om wil. Er is nog nooit iets fout mee gegaan.

15. Alf

Alf Niet meer actief

Ben met het ringetje bij de juwelier geweest. Zij hebben nog nooit iemand terug gehad met een ringetje bij een peuter.
    Ik heb nu een simpel ringetje meegekregen om te proberen. Eerst om haar middelvinger, daarna ringvinger.

Ben benieuwd, ga het met grote ogen zitten observeren. Eerst alleen als ik erbij ben.

dank voor jullie raad. :)

Deel Deze Pagina