Auto met achterbank waar drie groep 2/3 autostoelen op passen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MinnieMouse94, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ha dames,

Er zijn tal van artikelen en ervaringen te lezen over auto's waarbij er drie autostoelen op de achterbank passen, maar dat gaat dan van om combinaties als maxi cosi, groep 1 stoel en groep 2/3 stoel. Nu worden onze kinderen ietsje groter en over niet al te lange tijd gaan onze jongsten over op een groep 2/3 stoel, waar de oudste nu ook in zit. Dus een zitverhoger met leuning. Ik zou graag een kleinere auto willen gaan rijden. Ik vraag me af of dat al zou kunnen met die combinatie qua stoelen, of moet ik nog heel wat jaren in mijn tank blijven rijden? :D

Dus, wie heeft er drie groep 2/3 stoelen (zitverhoger+rugleuning) op de achterbank staan en wat is dat voor auto?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben ze gehad.

In principe past het in alle auto's met 3 losse zitstoelen achter, in plaats van een achterbank.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij ons past het op de achterbank, maar een Mitsubishi ASX is niet bepaald de kleinste auto zeg maar ;)

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb geen 3 groep 2/3 stoelen maar wel 2 en een maxicosi.
    Dit in een Seat altea xl.
    Maar das ook een behoorlijke auto :p

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Een multimac ipv 3 stoeltjes?
    Heb daar verder geen ervaring mee, maar heb er ooit over gelezen

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  6. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    270
    63
    Hier paste het in een Astra

7. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Multimac past in veel kleine auto's. Kinderen moeten alleen niet al te fors gebouwd zijn.
    In onze Peugeot 307 passen 3 stoelen naast elkaar . Maar dat is misschien niet de categorie auto die je bedoelt.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier Kia Carens, daar past het ook, maar misschien ook te groot. In de seat Córdoba is de middelste stoel kleiner en gaat het niet.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Toyota Prius plus en Toyota Verso past het in en die hebben indien gewenst ook nog extra klapstoelen in de achterbak.
    Er is ook een Honda waar 6 stoelen inzitten, beetje zelfde idee als de Fiat multipla, maar dan minder lelijk.

10. MinnieMouse94

Dank voor jullie reacties! Ik rij nu in een Renault Scenic waar het prima in past, maar wil dus graag een kleinere auto. Maar ik denk dat het echt tegenvalt, het is toch best nog een breed geheel.

Multimac kennen we wel van vrienden, maar daar moet ik nog even over nadenken geloof ik. ;)

11. MinnieMouse94

Oke, welk jaartal? Je hebt daar ook stations van toch? Bedoel je die of de gewone?

12. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik kocht een Paar weken geleden de Citroën Xsara Picasso met dit doel (3e op komst). Veel rondgekeken en gezocht, maar het blijft toch bij een select groepje. Deze auto hadden we al eens en de ruimte icm hoge instap en nog wat dingetjes liet me doen besluiten om weer voor deze te gaan. Heel blij mee!

13. Hoihoii

Hoihoii Actief lid

16 dec 2018
    227
    149
    43
    Vrouw
    Volgens mij staat de Honda Jazz bekend als een relatief kleinere auto aan de buitenkant maar een ruime achterbank voor 3 stoeltjes (je zou het even moeten passen).

14. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    270
    63
    de Astra J uit 2012. Ik heb de station.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Mag ik vragen wat je tegenhoudt? Wij hebben een multimac 4 persoons. Ik vind het heerlijk. Op den duur willen we sowieso 1 7 zitter. De kinderen kunnen niet eeuwig in de multimac:p

16. MinnieMouse94

Dat wat jij dus zegt, ze kunnen niet eeuwig in een multimac. En het is best een hoop geld.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ah ja, dat snap ik. Wij hebben ook wel gekeken naar een 7 zitter, maar onze auto is in 2 jaar tijd enorm gezakt in waarde (diesel). Daarom hebben wij nu gezegd dat we deze auto afrijden en dan gaan kijken naar een 7 zitter.
    Mijn auto is veel ouder, dus kan ook best zijn dat we die gaan inruilen voor een 7 zitter.

18. MinnieMouse94

Ik snap m. Goed over nagedacht! Bij ons zou het natuurlijk zijn dat we een andere, kleinere auto kopen en dan ook nog een multimac, dat gaat dan om best veel geld dus lijkt me toch geen optie.

Deel Deze Pagina