Heeel verdrietig! Laptop gestolen, alle foto's kwijt!!

Discussie in 'De lounge' gestart door blijmeisje, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Dag dames,

Dit is echt even een van me afschrijf bericht. :(

Vannacht is er bij ons ingebroken door een of andere #$#^!$% junk en die heeft mijn schoudertas, luiertas en laptop gestolen. Aan de ene kant mogen we zielsblij zijn dat dat alles is en dat hij zo te zien maar 10 seconden binnen is geweest en wij allen gezond en gelukkig zijn. Maar ik ben zo vreselijk verdrietig... Al mijn foto's en filmpjes stonden op mijn laptop, ook en vooral alle foto's van mijn zwangerschap en van ons 8 maanden oude zoontje... :( :( :(

GODZIJDANK heb ik de foto's van mijn zoontje (vooral die van na de bevalling) ook op mijn iphone staan, maar toch. Ik ben er echt misselijk van en kan alleen maar huilen. Alles weg. Al die lieve filmpjes dat hij op vakantie lekker in het water spettert, zijn eerste liga die hij als een hamstertje opknaagt, de eerste moederdag. Alles weg. Het voelt gewoon alsof ook de herinneringen weg zijn en dat is natuurlijk niet zo. Maar al die bijzondere momenten die we vast hebben gelegd heeft nu een of andere dodo van een computer gegooid omdat het hem niks boeit en ons zoveel verdriet doet.

BAH! Echt we zijn heel blij met een behoorlijk goede afloop en hebben er van alles van geleerd: huis beter op slot, foto's vaker back-uppen. Maar je doet er nu niks meer aan en het is gewoon zwaar kaa uu tee..

Sorry maar dat moest ik even kwijt. *Huil*

(en maar niet denken aan mijn weggesleepte auto omdat ook alle autosleutels zijn meegejat.. :$ )

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat ontzettend <pieeeeep> is dat zeg! Foto's en filmpjes zijn inderdaad van onschatbare waarde en het is heel erg verdrietig als iemand er mee vandoor gaat. Ik hoop dat toevallig vrienden/familie nog foto's hebben van je kindje die jij niet hebt om zo de verloren foto's aan te vullen.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Ach meissie....
    Wat klote zeg.... :(

heb je toevallig niet wat foto's ook nog naar familie doorgemaild ofzo die ze nog heeft...?

4. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Dank jullie wel!

Ja de familie heeft natuurlijk ook 15678300 foto's gemaakt, gelukkig, maar niet van vlak na de bevalling, mijn zwangere buik, onze 1e vakantie met zn 3en en alle first timers... :( Tja.. Het voelt gewoon alsof ze die vakantie nu ook hebben afgepakt haha en dat is natuurlijk onzin. De herinneringen zijn er nog. Maar toch is het wel bijzonder *peep* hoor!!! Dus goede back-ups maken dames! :p

Ik ben nu ook gewoon uitgeput van alle emoties en het geregel de hele dag. Dus maar vroeg naar bed en morgen vrolijk weer op.. ;)

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Bah!
    wat erg zeg.
    je kunt wel balen dat je het niet gekopieerd hebt,
    maar wat voor iemand ben je dat je gaat stelen van een ander! ga gewoon werken voor je geld!
    kan er zo kwaad om worden, bij ons is 3 jaar geleden ingebroken.

6. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Ja en weet je?? Zo'n junk verkoopt mijn mooie apple gewoon voor de eerste de best gek die er 50 euro voor neerlegt en hij weer geld heeft voor een shotje. :x GROM. Wij waren/zijn ook zooooo kwaad. Hij had die 50 euro kunnen krijgen, maar ja, gebeurd is gebeurd.... Snif.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Weet hoe je je voelt hoor.....
    mijn zoontje zat als dreumes in de kast.... en ik liep er gelijk naar toe, maar in echt 5 seconden brak hij het cdtje met zijn geboortefoto's.....

Wel anders... maar toch..... heb toen ook een hele tijd staan janken....

Sindsdien, brand ik alles 2x....en gooi ik het pas van de camera als ik alles gebrand heb.......

Gelukkig had ik nog wel wat op mn pc staan.... maar ben zo ook veel foto's kwijt geraakt....
    maarja tis toch anders als het door je eigen zoontje gebeurd als door een of ander junk die niet met zn poten van andermans spullen kan afblijven...!!:x

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ach meid!! dat is heel erg k*t! Jeetje zeg!

Heeft hij een ruitje ingetikt of het slot opengebroken?

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oh wat erg!! Dat is ook mijn ergste nachtmerrie hoor!!! Foto's zijn zo bijzonder, van onschatbare waarde en kan je ook nooit meer terug halen...:(
    Ik heb al vaker gelezen hier over laptops die gecrasht of gestolen waren,zo erg!
    Sindsdien maken wij ook vaker back-ups enzo:). Wij hebben nu alle foto's op de laptop, externe hardeschijf en de gewone pc staan.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Oh wat kl*te zeg!!!! Ik hoop dat jullie de laptop terug krijgen (de wonderen zijn soms de wereld nog niet uit).

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ooh..meis, wat afschuwelijk... bedenk me oppeens dat wij ook geen back up hebben?..

ik heb alle foto's, ook van mijn huwelijk al helemaal uitgezocht en klaar om te laten ontwikkelen.. ik ga het nu direct afmaken...

mijn man schrikt ook erg van je verhaal en gaat straks direct een back-up maken... lief.. vreselijk wat er is gebeurt, sterkte... en dat die junk maar moge stikken in zijn jointje..bah...zoek een baan inderdaad en stoor andermans onschuldige leven niet zomaar...

maak me ook helemaal boos, omdat het zo dichtbij komt..

nogmaals sterkte meis!

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lief blijmeisje digi dinnetje van me,

heb er al uitvoerig over gemopperd en gescholden, maar ook nog even hier:
    wat een KLOTEZOOI!

zoveel verloren voor zo weinig gewonnen voor die junk.
    wat vreselijk van al die fimpjes, dat doet echt zon pijn!
    ben blij dat je de foto's hebt gebackupt, en er ook heel veel bij de familie is, maar juist die van jullie waren voor jullie het kostbaarst natuurlijk..

en wat je zegt, hij had het geld zo kunnen krijgen.. :(

shit!!!!!!!!!!!!!

heb je verder veel schade in/aan huis?
    auto ook nog weggesleept?
    gets..

hoop dat je je nu niet onveilig voelt, is de politie geweest enzo?

heel dikke lieve knuffel..

13. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Wat rot zeg!
    Ik heb Carbonite and daarmee word er altijd automatisch een backup file online gemaakt als er een nieuwe file op mijn laptop komt. Misschien een goed idee? Het kost $54 per jaar, maar dan heb je ook echt alles automatisch opgeslagen zonder dat je r iets voor hoeft te doen.
    www.carbonite.com

Oh en als er iemand besluit om carbonite te nemen. Laat het me dan weten, want ik kan je een extra maand gratis bezorgen ;)

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.264
    113
    Centrum België
    Hier hetzelfde meegemaakt 2 maanden geleden: ingebroken in de wagen van mijn vriend en laptop + fototoestel weg. Ben er nog niet goed van.

Hij had al héééél lang geen backup meer genomen - tot vandaag heeft hij nog steeds de externe schijf niet durven bekijken uit angst om te zien hoelang het geleden was...

Hier ook foto's van de bevalling foetsie, vakanties, dikkebuikenfoto's (ben eigenlijk nooit zwanger geweest obv foto's).

En idd zoals je zegt, voor een paar euro's doen ze je zoveel ellende aan. Bij ons was het een oud Sonytoestelletje van 7 jaar oud (niks meer waard) en de batterij van de laptop was na 5 min al leeg + je moest een paswoord ingeven nog voor ie in Windows opstartte...
    Ze moeten gewoon met hun fikken van andermans bezit blijven!!! Gelukkig is jullie zelf lichamelijk niets overkomen

Heb achteraf nog affiches opgehangen maar helaas.

Het was voor ons ook een dure les maar vanaf nu alles op minstens 2 pc's en backuppen...

Veel sterkte gewenst vanwege een lotgenote...

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jeetje wat vreselijk!!!!!! ik weet ook wat het is om dat soort kostbare dingen kwijt te raken.

mijn vriend had per ongeluk al maddox's eerste babykleertjes weggegooid!!!! ik had ze in een vuilniszak gezet om naar de schuur te brengen want ik had even niks anders. maar er waren ook zakken bij die weggegooid moesten worden. hij wist het niet en gooide alles weg!!! ik heb toen echt lopen janken! en had nog naar de roteb gebeld of dat ze ernaar wilden zoeken maja dat zou me 500 euro ongeveer kosten. ik heb alleen nog zijn sokjes en rompertje van toen hij net geboren was. de rest niet meer.

vreselijk is dat hoor.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dit is echt een nachtmerrie...ik ben hier ook zooooo vreselijk bang voor...
    De foto's van je kindje zijn onbetaalbaar...die tijd komt nooit meer terug. Ik kan me je verdriet en frustratie erg goed voorstellen. Zo'n figuur interesseert zich totaal niet voor de foto's van datgene dat het aller- allerbelangrijkste en allerliefste is voor jou, en gooit het zo weg. Die gedachte zou ik ook vreselijk vinden! Sterkte meid :(

17. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Heel stom maar de verhalen van sommigen dat het hun ook is overkomen doen me haast goed.. ;)
    Wij zijn niet de enigen en het is even slikken en doet even pijn, maar het lijdend onderwerp van de foto's ligt uiteindelijk gezond en wel in zijn bedje te slapen en zal ons nog jaaaaaren van fotomaak plezier geven. De foto's van na de bevalling staan gelukkig op de iphone, nu ze nog terug op de computer zien te krijgen.

Jullie vroegen hoe en wat. Nou heel stom: ze zijn naar binnen geflipperd. Met een pasje tussen de deur en open was hij. We deden hem op nachtslot maar ik kreeg een paar keer de deur niet meer open en met kans op brand maakte dat me heel bang. Stom stom. Oud huis, veel te doen en beveiling lage prioriteit. Tja. Nu meteen een dikke schuif eronder gezet.

Verder is hij in 1 streep door naar boven gegaan (woonkamer/keuken) en heeft mijn 2 tassen + laptop meegenomen. Verder niks. Ook geen schade. Hij is (gelukkig!) ook niet helemaal boven geweest. (Zeg trouwens steeds 'hij', misschien was het wel een 'zij' ;)) Dus voel me wat dat betreft ook niet heel akelig of vies ofzo (huis dan).

Het hele stomme is dat dus portemonnee, sleutels, paspoort en rijbewijs ook weg zijn (allemaal van mij!!! manlief zijn ipod lag en ligt pontificaal op tafel... :() maar vooral: beide autosleutels!!! :) Tja, een geluk bij een ongeluk dat het batterijtje van de afstandsbediening deze week leeg is gegaan en mijn auto dus geen sjoege gaf vannacht. Maar ja daar sta je dan. Auto dus weggesleept en morgen maar zien hoe ze dat gaan oplossen.

Verder nog politie over de vloer, aangifte gedaan, alle pasjes geblokkeerd, manlief de hele stad door gefietst en junks achtervolgd en de boel goed bij elkaar gebruld. Nu moe en uitgeteld. Kan morgen in ieder geval niet naar werk dus kan ik mooi dingen regelen. (Nieuwe luiertas! Iemand nog een goede tip!!??!)

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hoe weet je dat het een junkie was dan? misschien heb ik ergens overheen gelezen?

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wat een ellende zeg, foto's zijn van onschatbare waarde.
    sterkte

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Waarom kunnen sommige (als je het mensen kan noemen) niet gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven!!!:x:(

Een hele dikke knuffel! ik kan begrijpen dat je hier behoorlijk ziek van bent!!

Deel Deze Pagina