Pas in dienst via een uitzendbureau en WAZO-uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nouralayn, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Beste UWV,

Ik zit met wat vragen.

Ik ben momenteel in verwachting en ben pas aangenomen op basis van een uitzendcontract fase 1 en 2. Ik werk hierbij gemiddeld 12-15 uur in de week. 8 januari ben ik uitgerekend en mijn verlof zal waarschijnlijk eind november ingaan.

Ik heb ook nog een ander dienstverband (0-uren contract juni t/m dec 2014) bij een thuiszorg instelling waar ik sinds een maandje vrijwel niet meer word ingezet. Ik heb hier slechts 2 maanden echt gewerkt (gemiddeld 10-15 uur per week).

Begin dit jaar heb ik van januari t/m april een ww-uitkering ontvangen, hoogte circa €750 pm.

Wordt hier ook nog naar gekeken of slechts naar de werkgever waar ik momenteel werkzaam ben? En hoe zal de hoogte dan worden berekend? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
    Nouralayn

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nouralayn,

Je wilt weten op welk dienstverband de WAZO-uitkering berekend wordt.

De WAZO zal berekend gaan worden vanuit het dienstverband waarin je met verlof gaat. Je kunt beide werkgevers verzoeken de WAZO voor jou aan te vragen bij UWV. Vanuit de eerder ontvangen WW-uitkering heb je geen recht op WAZO.

Voor de hoogte van het dagloon zal UWV kijken naar wat jij totaal verdiend hebt bij jouw werkgevers en dit bedrag delen door het aantal dagen dat je had kunnen werken. Dit zijn de dagen vanaf de begindatum van je dienstverbanden tot en met de laatste dag van de voorlaatste maand of vier weken voor ingang van je verlof. Je krijgt dus eigenlijk 2 uitkeringen en 2 beslissingen. Dit wordt wel gewoon in 1 betaling wekelijks aan je uitgekeerd.

Actuele informatie over de berekening van het dagloon van de WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Onwijs bedankt!